t1
door t1coby Nov 6, 2004 om 17:57
Computers & telefonie

Heb ik voldoende beveiling

Heb ik voldoende beveiliging op mijn computer??? Ik heb een ethernet modem (Sweex) en ADSL verbinding. Bovendien heb ik bij mijn provider (HETNET) een email virusscanner (betaalde). Ik heb mij laten vertellen de fire wall van mijn modem voldoende moet zijn. Is dat zo??

333 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2004 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo t1coby,

Alleen een hardwarematige firewall (die dus in je modem/router zit) is eigenlijk niet voldoende.
Deze firewall controleert alleen het inkomende internetverkeer maar niet het uitgaande verkeer.
En dat uitgaande verkeer kan indien dat niet gecontroleerd wordt ook gevaarlijk zijn.
Denk hierbij aan spyware, trojans en virussen die proberen contact te maken met de computer of website van de makers van deze rotzooi.
Zonder softwarematige firewall, zoals die van XP (met SP2) of bijvoorbeeld ZoneAlarm heb je hier geen enkele controle over en kan je PC nog verder besmet worden en in het ergste geval worden overgenomen door 'internetcriminelen' die bijvoorbeeld jouw PC gebruiken om duizenden spam-emails mee te versturen.
Ook kan jouw PC op deze manier andere PC's in een netwerk of op Internet besmetten.

Ook een email-virusscanner op de server van je provider is écht niet voldoende om je PC genoeg bescherming te geven, op je PC hoort een echt resident antivirusprogramma te staan.
Lees de eerste pagina van Het grote Internet beveiligingsforum eens, hier staat voldoende informatie en ook adressen voor goeie gratis software om je PC afdoende te beschermen.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2004 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft is het firewall programma Zonealarm (www.zonelabs.com)
een aanrader. Het basis firewall programma kan gratis gedownload worden.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2004 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hele goede firewall is BlackIce van ISS. Niet gratis

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

geinig die grbruik ik ook zonealarm,maar als je sp2 hebt geinstaleerd (surpes peck 2) daat zsit ook een fierwoll op

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is prima, zolang je ze maar niet allebei tegelijk gebruikt...

Mijn voorkeur gaat overigens zowieso uit naar een firewall zoals ZoneAlarm omdat deze ook het uitgaande
internetverkeer controleert en dat is wel zo veilig i.v.m. virussen,
wormen en trojans die proberen contact te maken met Internet.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hele goede firewall is Kerio Personal Firewall; gratis en volledig in het Nederlands, dus zeer gebruiksvriendelijk!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik voldoende beveileging?

Windowsfirewall + zonealarm

mcafee enterprise 7.1 + avg free

Windows antispyware

geen hardwarefirewall, ik heb er wel een (e tech) maar als ik die gebruik werkt het hosten op sommige online spelletjes niet meer, kazaa kan dan ook niet meer downloaden en je komt niet op sommige sites

Alle software is verder wel geupdated

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd Beileveld,

Windows Firewall

ZoneAlarm Firewall

McAfee Enterprise Firewall

Je bent de eerste die ik tegenkom die DRIE (3) Firewalls op z'n PC
heeft draaien en hiermee nog steeds op Internet schijnt te kunnen
komen...

Chapeau...!

Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zijn er trouwens 2, want mcafee is alleen een virusscanner, ik ken mensen die ook 2 firewalls hebben (allebei software) en ook heel goed op het internet kunnen komen. en ik snap nog steeds niet waarom firewalls elkaar tegen zouden werken

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zijn er trouwens 2, want mcafee is alleen een virusscanner, ik ken mensen die ook 2 firewalls hebben (allebei software) en ook heel goed op het internet kunnen komen. en ik snap nog steeds niet waarom firewalls elkaar tegen zouden werken

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik denk dat het komt omdat je niet precies weet wat een firewall is en wat deze doet...

Ik heb je in deze vraag over firewalls al
eens proberen uit te te leggen wat de functie van een firewall is en
waarom het niet verstandig is om twee firewalls tegelijk actief te
hebben.

Hier zeg je trouwens dat je het wel snapt.

Maar je moet het zelf weten hoor, ondanks dat de firewallproducenten en
ook Microsoft zélf zegt dat je altijd maar één firewall moet draaien.

Groet,

Enterprise.