beijerland
door beijerland Oct 16, 2010 om 16:53
Computers & telefonie

Help bestanden

Sinds een week kan ik de help in mijn outlook (office 2010) niet meer openen en krijg de melding Bestand downloaden.

Naam: transition.htm
Type: Firefox document,682 bytes
Van: MS.OUTLOOK.14.1043
Ook na downloaden werkt het niet.
Tevens zkrijg ik alleen nog rode kruisjes in de help functies van windows.
Ik gebruik windows vista home premium

488 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Oct 16, 2010 om 17:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je recentelijk een opschoonprogramma gebruikt, waarmee je ook het Register hebt opgeschoond? (zoals bijvoorbeeld: CCleaner of Regcleaner)
Dit zou namelijk dit gedrag kunnen verklaren.

Groet, Dirck

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2010 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo beijerland,

En als je nu eens systeemherstel toepast naar een (vetgedrukte) datum toen het nog wel werkte?

beijerland
door beijerland - Oct 16, 2010 om 17:37
18 Antwoorden / 10 Vragen

Systeem herstel geprobeerd maar door het vele zoeken en opnieuw opstarten zijn er geen herstel punten meer.
En ja het zou kunnen nadat ik advanced systemcare heb gebruikt maar dat wil ik niet de schuld geven daarvoor heb ik te weinig verstand van dit programma.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2010 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@beijerland,

....Systeem herstel geprobeerd maar door het vele zoeken en opnieuw opstarten zijn er geen herstel punten meer......
Herstelpunten verdwijnen niet zomaar!

Herstel in Vista:
# U kunt Systeem als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeem.
# Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. Beheerdersmachtiging vereist Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

....En ja het zou kunnen nadat ik advanced systemcare heb gebruikt maar dat wil ik niet de schuld geven daarvoor heb ik te weinig verstand van dit programma.....
Denk niet dat dit de boosdoener is. Nog nooit problemen mee gehad.
Je zou dit programma kunnen starten en bovenin op de knop Herstel kunnen drukken. Wie weet.

Suc6

dirck
door dirck - Oct 16, 2010 om 18:00
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mogelijk dat in het register het openen van .PNG files beschadigd is geraakt.
Klik op de Start knop en typ dan regedit in en druk op Enter.

Aangekomen in het Register dubbelklik je op: HKEY_CLASSES_ROOT
Dan scroll je naar beneden totdat je bij .png aangekomen bent.
Daar klik je 1 keer op en aan de rechterkant moet dan dit staan:
Content Type > REG_SZ > image/png

Staat dit er niet meer, of staat er wat anders naast "Content Type" dan hoor ik dit graag terug van je.

Groet, Dirck

beijerland
door beijerland - Oct 16, 2010 om 18:07
18 Antwoorden / 10 Vragen

Aangekomen bij: .png daar staat (standaard) REG-SZ pngfile

als ik doorklik staat er open with list (standaard) REG-SZ (geenwaarde ingesteld)

Daaronder staat dan weer ois.exe (standaard) REG-SZ

dirck
door dirck - Oct 16, 2010 om 18:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=beijerland schreef op zaterdag 16 okt 2010, 18:07]Aangekomen bij: .png daar staat (standaard) REG-SZ pngfile
Dat klopt en onder dat "Standaard > REG_SZ > pngfile" hoort nog:
Content Type > REG_SZ > image/png te staan.

Staat dit er niet meer, dan klik je met rechts in het witte vlak waar ook Standaard > REG_SZ > pngfile staat.
Dan kies je voor Nieuw > Tekenreekswaarde
In die nieuwe waarde typ je dan: Content Type
Vervolgens klik je met rechts op Content Type en klik je op Aanpassen
Bij Waardegegevens: typ je vervolgens image/png en klikt op OK

Nu zou het weer moeten werken.

Groet, Dirck