ni
door nico65 Jun 13, 2012 om 10:38
Computers & telefonie

HELP!! VIRUS?? OF ERGER??

Beste lezer van dit bericht,
Onverwacht kreeg ik het volgende bericht op het scherm van mijn PC: "DER ZUGANG ZU IHREM COMPUTER WURDE GESPERRT. AUF IHREM COMPUTER WURDEN ILLEGAL HERUNTERGELADENE ("RAUBKOPIEN') GEFUNDEN".
Het komt er op neer dat na betaling van 100 euro de PC weer wordt vrijgegeven.
Nog los van het feit dat ik niets aan het downloaden was en er ook niets illegaals op staat is het ergste dat ik dat scherm op geen enkele manier weg krijg en de pc onbruikbaar is.
Na afsluiten en opnieuw opstarten komt het Windows XP scherm en dan direct die Duitse tekst.
Wie weet raad om dit onmogelijke probleem op te lossen.
Alvast bedankt voor jullie meedenken.

6047 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt alsof uw computer "gegijzeld" is, mogelijk door een Duits virus.

Lees hier
Al lees ik dat alleen Duitse computer gebruikers slachtoffer worden.

Andere link:
klik hier

Is het mogelijk om een malware programma er op los te laten zoals MBAM o.i.d.
of
helpt windows unlocker:
klik hier
Zie ook de reacties onder het artikel.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een veilige en volledige verwijdering kan je het beste je probleem hier voorleggen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet hetzelfde, maar het lijkt op het virus dat ik ook op mijn pc heb gehad, bij mij was een hdd smart virus. Het is een trojan horse, waarbij het de bedoeling is dat je 100 euro overmaakt om ervanaf te komen. Daar moet je dus niet intrappen.
Ik ben zo tewerk gegaan, ik heb mijn pc opgestart in de veilige modus en teruggezet naar een herstelpunt en er daarna nog verschillende cleaners op los gelaten. Bij mij werkte het.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt inderdaad op het "politie vindt kinderporno op uw PC" virus. Door voor 100 euro vouchers van Ukash te kopen kon je zgn. de boete betalen en er vanaf komen. Uiteraard oplichterij.

Mijn oplossing was:
Starten met F8 in veilige modus.
Start msconfig op en kijk naar verdachte (onbekende) programma's in de startup.
Er stonden toen 2 onbekende in. Deze uitvinken en daarna startte hij normaal op. Vervolgens testen welke van de 2 de boosdoener was. Toen ik deze gevonden had wist ik welk bestand van de HDD verwijderd moest worden.

Overigens vond MBAM hem dit keer niet. Inmiddels misschien wel.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nico65, volg het advies van winterman (10:53 uur), want dit zelfde advies heeft mij nog niet zo lang geleden in een soortgelijke situatie uit de puree geholpen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dowload op een andere pc bij http://www.fsecure.com/en/web/labs_global/removal/rescue-cd
een rescue-cd-iso.
brand die op een cd en start daarmee de pc op.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt op het KLPD virus wat ik onlangs op mijn pc 'kreeg'. Ik heb systeemherstel in velige modus zonder internetverbinding er op losgelaten. Resultaat: virus weg.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nico65,

Natuurlijk niet betalen!

Zoals al aangegeven:
Start PC op in Veilige modus.
Download MBAM (kli k onder FREE)en/of SAS (zou ze voor de zekerheid alletwee even laten scannen) en eventueel ook nog Emsisoft. (de beste). Als het goed is zou de 'lastpost' dan verwijderd moeten zijn.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,

Ik weet niet of je de PC nog in de veilige modus kunt starten.Als dat niet meer lukt moet je waarschijnlijk je PC opnieuw installeren.Er is overigens ook een Buma versie van dit virus.Met deze virus kun niet in veilige modus opstarten en werkt de Kasperky recovery disk ook niet.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi nico65, twee kennissen van mij hadden eenzelfde probleem. als je niets met je pc kunt, ook niet in de veilige modus dan geeft deze site de oplossing:
tp://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewto...p?f=222&t=5927 hiermee is het mij in ieder geval gelukt. je moet wel de rescuedisk op een andere pc of laptop branden. succes.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even een aanvulling, er bestaat van dit virus ook een nederlandse variant bekent als het buma/stemra virus. is met dezelfde link te repareren.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens ergens anders vervelend doen

edrick3 schreef op woensdag 13 jun 2012, 16:15:
lekkerisdat schreef op woensdag 13 jun 2012, 14:51:
edrick3 schreef op woensdag 13 jun 2012, 14:27: @lekkerisdat,

Waarom zet je die dan niet meteen hier neer?