jr
door jrabel Aug 31, 2008 om 14:39
Computers & telefonie

Hoe een nieuw IP adres toewijzen

regelmatig vliegt mijn internet verbinding eruit.

ik heb een experiabox van KPN.

ik krijg dan de volgende melding:

de mail en internet assistent heeft vastgesteld dat de netwerkadapter niet goed is ingesteld.

momenteel heeft de adapter een vast IP adres , de adapter moet echter zo zijn ingesteld dat hij een nieuw IP adres krijgt als hij verbinding maakt met het modem.

wie maakt of heeft dit ook meegemaakt en wat is de oplissing daarvoor

1009 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 31, 2008 om 16:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De Eigenschappen van het TCP/IP protocol voor de netwerkadapter instellen op Automatisch een IP-adres verkrijgen.

GSM

jr
door jrabel - Aug 31, 2008 om 19:10
18 Antwoorden / 9 Vragen

ja en hoe kom ik daar terecht?

jr
door jrabel - Aug 31, 2008 om 19:12
18 Antwoorden / 9 Vragen

heb het gevonden maar daar staat hij al reeds op ingesteld

gsm
door gsm - Aug 31, 2008 om 19:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je maar een adapter? Zo nee, kijk dan wel alle adapters goed na Werk je misschien draadloos, bijvoorbeeld met de Siemens Gigaset van KPN?

GSM

jr
door jrabel - Aug 31, 2008 om 20:00
18 Antwoorden / 9 Vragen

ik werk wel draadloos en er zijn 3 pc's op aangesloten.

de experiabox is van het merk thomson

met adapter bedoel je toch de experiabox?

la
door laptop - Aug 31, 2008 om 20:32
92 Antwoorden / 14 Vragen

sluit eerst kabel aan op 1 pc.
tik in bij uitvoeren cmd
dan ipconfig/all kijken bij welk adres gateway staat.
sluit af en tik in explorer of firefox dat adres ongeveer zo
http:// 192.168.2.1
dan kom je in de router.

kijk bij div instellingen hoe je kanaal en hoe je wireless is ingesteld! kijk ook(zeer belangrijk) of dhcp server aan staat!
alles nagekeken!!

dan afsluiten en weer naar uitvoeren.tik weer cmd
e ipconfig/all kijk of er adressen zijn veranderd!
zo ja .,dan zal alles weer werken.,zo neen
tik dan ipconfig/release en dan even wachten tot die opdracht middels knipperende cursus klaar is,
tik dan ipconfig/renew.

wacht weer op knipperende cursus en sluit af.

doe dit bij alle pc''s zou het beste zijn,
kijk alle netwerk instellingen na van elke pc@
dus dat ip op automatisch staat!

daarna haal je de kabel er vanaf en klik op netwerken en dan dr loze netwerken.  dan moet je signaal hebben !!

uiteraard heb je de beveiliging wpa/web e.d eerder ingesteld neem ik aan bij aanvang internet instellingen van de router.

succes!

lukt het niet ,geef hier weer reactie met gegevens!!

la
door laptop - Aug 31, 2008 om 20:35
92 Antwoorden / 14 Vragen

hallo,

ik las net adapter bedoel je toch de experia box!
neen dat zijn/is de adapter van de pc's ! dus de dr loze adapters@

welk merk zijn die?

gsm
door gsm - Aug 31, 2008 om 20:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De TCP/IP Eigenschappen van alle adapters in de PC nakijken!
Waarschijnlijk heb je een LAN adapter (Niet in gebruik) en een WLAN adapter in de PC, of via een USB poort aangesloten op de PC.

Verwijder anders dat KPN mail en internet assistent gedoetje.
Dan ben je ook van die meldingen af.

De Experiabox is geen adapter, maar een modem/router met draadloos toegangspunt voor meerdere PC's.

GSM

gsm
door gsm - Aug 31, 2008 om 20:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wil je dat die arme jrabel echt allemaal laten doen?
Hij is geen laptop hoor.

GSM

gsm
door gsm - Aug 31, 2008 om 20:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@laptop
De Experia box moet in principe ingesteld worden via mijn KPN.
Maar dat is hier volgens mij nu absoluut niet aan de orde.
Er is een probleempje met een instelling van een LAN of WLAN adapter in de PC en met de Experiabox (WL-modem en router) is niets aan de hand.

GSM