ok
door oki Mar 4, 2008 om 14:41
Computers & telefonie

Hoe kan ik de streams van Kassa op m'n computer bekijken?

Tot heden lukt het me niet om de filmpjes van "Kassa" op m'n computer te bekijken. Geen idee waarom niet, want andere streams lukt wel. Ik heb windows vista home premium, klik op breedbandverbinding, dan verschijnt eerst het audiovenstertje van real player -dat geen filmpjes afspeelt-, meteen daarna een venstertje van de windows mediaplayer dat meld:'Kan het bestand niet afspelen, mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren'. Help op het net geeft foutcode C00D1199 aan. Wie heeft goede raad voor me?

301 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oki

Gebruikt u soms regelmatig Ccleaner ? Zoja dan is dat de boosdoener. Is wel een oplossing voor !! Ik lees het wel

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Zelf heb ik ook problemen met de kassafilmpjes (en ik ben niet de enige;-).

Probeer het eens zo:

Als er een url
in de urlbalk te staan (zoals:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/........asf)

Kopieer die url (met muis helemaal markeren en dan Ctrl+C)
Vervolgens Media Player opstarten
Alt toets indrukken.
Dan Bestand > URL openen
Met Ctrl+V de link hierin plakken.

En dan afspelen.
Ben benieuwd.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees: Als er een url
in de urlbalk staat (zoals:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/........asf)

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vuurtoren: Ja, ik gebruik soms Ccleaner. Er zijn meer antwoorden gegeven, kijken of die werken.. Dank!

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste akkefiet,

Dank voor je antwoord. Geprobeerd of het met jouw methode lukt. Je aanwijzingen opgevolgd, maar nee hoor! Opnieuw verschijnt dan het venstertje: 'Windows media player kan het bestand niet afspelen, mogelijk biedt de speler.. enz. zie mijn 1e vraag. Wie weet raad??

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mochten er geen antwoorden komen met resultaat dan is er nog de mogelijkheid om VLC player te downloaden en het daar mee proberen.
Zie:

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64558/description.html

Maar eerst nog maar wachten op een andere oplossing.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing is m.i. wel heel simpel en heeft totaal niets te maken met ccleaner.

Wat u het beste kunt doen is naar www.microsoft.com gaan en de media speler opnieuw na down-load te installeren.

De reden dat het niet lukt is ongewtwijfeld het aanwezig zijn van één of meer andere spelers als bijv. de realplayer die als "de te benutten speler"staat ingesteld. De NOS heeft geen "streams"meer voor die speler. Na herinstalleren van de Widows speler zal het m.i. ongetwijfeld wel lukken.

(Voor eventuele critici: ik had gisteren een nieuwe versie van de realplayer geïnstalleerd en kon dus vanmorgen Kassa 2 niet terug zien. het was me al eerder overkomen en de oplossing, ook toen herinstalleren van de win speler. Als ik dan toch voor andere zaken de realplayer wil benutten dan moet ik die gewoon even aanzetten maar niet als de vast te gebruiken speler benoemen.)

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit,

Moet ik dan eerst mijn huidige mediaplayer verwijderen? anders heb ik er 2!

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, dat wil zeggen, u kunt dat doen maar op basis van mijn ervaring, als gezegd nog vanochtend hoeft dat niet. Microsoft heeft nu eenmaal een "handicap"| dat zij hun programma's als preferent laten instellen.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw huidige Windows Media Player versie 11 is dan deze eerst verwijderen via Configuratiescherm > Software.
Id de versie echter ouder dan kunt u versie 11 er gewoon overheen installeren.
WMP 11 is hier te downloaden:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/default.aspx

Vrgr AF

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit,

Inderdaad, over preferenties gesproken: microsoft schakelde een ander fotobewerkingsprogramma uit en het eigen in. Maar doet dit helaas niet bij Kassastreams. Vanavond zal ik eens rustig bekijken op de microsoftsite of er een mediaplayer voor vista te downloaden is. Hartelijk dank zover, ik laat u nog weten of het is gelukt.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan RealPlayer inderdaad via de browser deze stream niet weergeven. Vraag me niet waarom, want RealPlayer is prima in staat om streams af te spelen.

Windows Media Player vind ik zelf geen goed alternatief, dat werkt vaak niet of na een paar minuten gaat hij oneindig staan bufferen. Oftewel, je kunt niet het programma zien op die wijze.

Wat ik zelf laatst heb ervaren is dat door installatie van FireFox en VLC Player (in die volgorde) het mogelijk is om deze asf streams probleemloos te bekijken. VLC Player heeft namelijk een browser plugin voor FireFox waarmee dit ondersteund wordt.

Succes ermee, voor mij werkt het.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oki

Nou je leest het meester Gerrit heeft gesproken , dus ik ben klaar. Ik had een andere ervaring met Ccleaner en hiermee is mijn probleem op gelost, maar voor alle duidelijkheid in gebruik XP

Groet Wil. R

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwardus,

Inmiddels de VCL player geïnstalleerd, en jawel hoor, nu is het gelukt! De kassastreams zijn hierdoor te bekijken. Dank voor uw  effectieve tip! Hartelijke groet, Oki

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus@ de NOS heeft de keuze gemaakt, ca. een jaar geleden om de real player uit te sluiten. Ook ik vind dat spijtig omdat ik juist voor afspelen van i-net radio en TV overwegend aan de RP de voorkeur geef (o.a. nostalgie.fr)