pa
door patertje Sep 5, 2009 om 17:51
Computers & telefonie

Hoe kan ik het voordeligst internetten in Frankrijk?

Op mijn vaste plaats op de camping in Zuid-Frankrijk kan ik de wifi van de camping net niet ontvangen. als ik met mijn laptop 40á50 meter verderop ga zitten heb ik wel uitstekende ontvangst. Hoe kan ik deze 50 meter overbruggen en op mijn eigen plekje internetten?

Een kaart voor de camping-Wifi is nogal duur. 2 uur 8€.

Hoe kan ik vordeliger internetten in Frankrijk?

1196 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2009 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Misschien heb je ietaan bijgaande topic:

http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=22356&p=1

Met vr.gr.

holpen
door holpen - Sep 6, 2009 om 19:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan ik deze 50 meter overbruggen en op mijn eigen plekje internetten?
Niet, helaas! Het signaal komt eenvoudigweg niet ver genoeg en daaraan zal de eigenaar iets moeten doen. Kun je zelf weinig aan veranderen. Er zal een soort van tussenversterkertje moeten worden geplaatst.
Er zijn overigens extra sterke antennes in de handel die misschien net wel in staat zijn het zwakke signaal op te pikken. Die zijn wel vrij prijzig en je weet nooit zeker hoe goed het zal werken.

2 uur internetten voor €8 is inderdaad behoorlijk prijzig. De campinghouder wil er duidelijk aan verdienen. Tegelijkertijd voorkomt dit waarschijnlijk wel dat de hele camping via één dun verbindinkje het internet op duikt. En misschien is dat wel net wat de eigenaar heeft gedreven het zo te doen.

gallito
door gallito - Sep 9, 2009 om 22:23
479 Antwoorden / 66 Vragen

@patertje

Weet u zeker, dat als u het Wifi signaal dichterbij wel opvangt u dan ook kan internetten? Want als de campingeigenaar er geld voor vraagt is het waarschijnlijk geen 'Free Wifi' en krijgt u na betaling voor het aantal uren, een persoonlijke inlogcode. Met die inlogcode krijgt u daarna internetverbinding.

pa
door patertje - Sep 10, 2009 om 23:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik in mijn vraag al aangaf is het betaalde wifi.

probleem blijft dat ik deze niet kan ontvangen op mijn eigen plaats maar wel 50 meter verderop.

daarbij is het best kostbaar.

zijn er goedkopere, betere mogenlijkheden?

holpen
door holpen - Sep 10, 2009 om 23:31
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De enige andere mogelijkheid is inderdaad een mobiel internet-abonnement voor je laptop. Dit is echter in het buitenland een nogal kostbare zaak. Daarnaast heb je een downloadlimiet en een langzame verbinding. Ook is het maar de vraag of het überhaupt wel werkt op de camping waar je heen gaat. Dan kun je beter de campingeigenaar af en toe een paar euro betalen en je stoel 50 mtr. verplaatsen.

Andere mogelijkheden zie ik niet.

gallito
door gallito - Sep 10, 2009 om 23:36
479 Antwoorden / 66 Vragen

@patertje

Op een betaald WIFI point kun je nooit gratis het inernet op.

gallito
door gallito - Sep 10, 2009 om 23:37
479 Antwoorden / 66 Vragen

sorry voor het tikfoutje, moet natuurlijk internet zijn.

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2009 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou eens kunnen zoeken naar hotspots in de omgeving van de camping. Vaak restaurantjes of bijv. bij McDonalds. U kunt dan niet gratis internetten vanaf uw eigen plekje, maar zult dan wel met de pc op pad moeten...

vr.gr.