ij
door ijsvogel May 16, 2014 om 11:23
Computers & telefonie

Hoe krijg My Searchdial van mijn PC

My Searchdeal staat bij programma onderdelen en kan ik niet verwijderen.Gebruik Firefox als browser Herstelsysteem gedaan heeft ook niet geholpen. Emsisoft Anti-Malware heeft ook niks gedaan. Hoe krijg ik deze malware van mijn computer.

908 18 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 16, 2014 om 11:29
937 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom kan deze dan niet verwijderd worden, u zal toch een fout melding krijgen.

Probeer het eens te verwijderen vanuit de veilige modus ( f8 in blijven drukken als u de computer aanzet, dan kiezen voor veilige modus ). Wat u ook kunt doen is via msconfig het programma verwijderen uit de lijst met opstart programma's en dan nogmaals te proberen.

Maar het zou helpen als u de foutmelding hier kunt plaatsen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 16, 2014 om 12:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen
ij
door ijsvogel - May 16, 2014 om 16:51
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste,
ik heb geen foutmelding gekregen. In msconfig staat my search wel, maar ik kan deze niet verwijderen. Dan krijg ik de melding om mijn browser te sluiten. Als deze gesloten is blijf ik deze melding krijgen. Ik heb MalwareBytes' Anti-Malware ook al gedownload en bij opschonen word ik doorgestuurd om deze voor 20 euro te kopen en dat schiet ook niet op. Herstelpunt gemaakt. Heeft ook niet geholpen. Ik ben een dame van 66 en kan mij aardig redden. Alleen dit los ik niet op.
Groetjes

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 17:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ijsvogel schreef op vrijdag 16 mei 2014, 11:23]My Searchdeal staat bij programma onderdelen en kan ik niet verwijderen.Gebruik Firefox als browser Herstelsysteem gedaan heeft ook niet geholpen. Emsisoft Anti-Malware heeft ook niks gedaan. Hoe krijg ik deze malware van mijn computer.
Klik hier en bekijk dit even -> AdwCleaner

Cookies
door Cookies - May 16, 2014 om 18:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Ik heb MalwareBytes' Anti-Malware ook al gedownload en bij opschonen word ik doorgestuurd om deze voor 20 euro te kopen.......

MBAM schoont gewoon op, ook zonder de betaalde versie te kopen.

........Herstelpunt gemaakt.........

Handig terwijl je p.c. geïnfecteerd is.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 18:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hier wat uitleg over MySearchDial en ook de waarschuwing goed op te passen met het downloaden van gratis software via bepaalde download-sites, want door dat soort site's wordt die extra rotzooi aan die gratis software toegevoegd.

Klik hier-> MySearchDial virus verwijderingsinstructies

ij
door ijsvogel - May 16, 2014 om 18:38
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste mensen,

Ik heb ook Adwcleaner gedownload en bij opschonen werd ik ook bij deze weer doorgestuurd om eerst te kopen. Dit overkwam mij ook bij MBAM ook bij Free download. Het is zo jammer dat Emsisoft Anti Malware ook deze My search niet weg krijt. Deze is tot 30 dagen wel gratis. Ik weet het nu ook niet meer..

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 16, 2014 om 18:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@ijsvogel
Software enkel en alleen op de site van de makers zelf downloaden nooit elders dus.
Voor Malwarebytes Anti-Malware is dat bijvoorbeeld malwarebytes.org.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 18:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ijsvogel, het kan niet dat je voor AdwCleaner moet betalen, het is ten alle tijden gratis.
Je PC is gekaapt lijkt het.

Als je me vertrouwd, lees dan goed.
Hieronder zet ik een link.
Door die link ga je een bestand downloaden, adwcleaner_3.208.abc
Dit bestand heet eigenlijk adwcleaner_3.208.exe
Die ga je downloaden en op je computer hernoemen van adwcleaner_3.208.abc naar adwcleaner_3.208.exe.
Dan ga je die starten en laat je hem scannen zoals op het filmpje bij Computeridee.
AdwCleaner is zonder installer en kun je direct draaien.

De link, klik -> Hier

Cookies
door Cookies - May 16, 2014 om 19:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ijsvogel schreef op vrijdag 16 mei 2014, 18:38]Beste mensen,

Ik heb ook Adwcleaner gedownload en bij opschonen werd ik ook bij deze weer doorgestuurd om eerst te kopen. Dit overkwam mij ook bij MBAM ook bij Free download. /quote]

Dat kan echt niet. Je zit zo te lezen met meer bagger op je p.c. dan alleen die searchdial.

ij
door ijsvogel - May 16, 2014 om 19:19
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Gompy 2, Bij jou link moet ik het bestand opslaan en als ik dan dubbelklik wordt mij gevraagd in welke APP ik het wil zetten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik de link copieeër dan kan ik kiezen tussen links of rechts downloaden.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 19:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Ijsvogel.
Als het goed is krijg je als je op die link klikt krijg je een schermpje met daarin de vraag bestand openen of opslaan, toch?
Dan opslaan, dan naar de downloadmap gaan en dan hernoemen, maar is het nu totaal anders geworden als dat je gewent was dan?

ij
door ijsvogel - May 16, 2014 om 19:46
23 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, dan krijg ik Hoe wilt U dit bestand (ABC) openen. Een App in Windows Store Zoeken.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 19:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet toch ook een optie hebben tot bestand opslaan?
Of heb je ooit aangevinkt om iets altijd op deze manier (direct openen) te doen?

We doen het anders.
Ik ga je hetzelfde programma sturen met onderstaande link, maar nu met de extensie van *.exe, als het goed is moet je het dan wel direct kunnen openen want een exe bestand is wel bekend bij jouw ingestelde Windows denk ik.

Klik hier -> Poging-2

ij
door ijsvogel - May 16, 2014 om 20:10
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Gompy 2,

Het is gelukt!!! Wat heb jij mij blij gemaakt. Ik heb de PC wel drie keer opgestart. Alleen omdat ik het eerst niet wilde geloven. My Search is weg.
Mijn dank is groot. Een hele dikke knuffel voor jou!!

Cookies
door Cookies - May 16, 2014 om 20:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik heb ook Adwcleaner gedownload en bij opschonen werd ik ook bij deze weer doorgestuurd om eerst te kopen.........

Dan begrijp ik toch nog steeds bovenstaande zin niet. Vraag me af van welke site je adw cleaner probeerde te downloaden.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 20:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ijsvogel schreef op vrijdag 16 mei 2014, 20:10]Beste Gompy 2,

Het is gelukt!!! Wat heb jij mij blij gemaakt. Ik heb de PC wel drie keer opgestart. Alleen omdat ik het eerst niet wilde geloven. My Search is weg.
Mijn dank is groot. Een hele dikke knuffel voor jou!!

Mooi.., maar m'n hele wang is nat geworden, je knuffelt wel erg vochtig hoor... ;-)

Volgende

Om 18:36 uur plaatste ik een link waar gewaarschuwd werd om goed op te passen met het downloaden van site's waar gratis software aangeboden wordt.
Pas daar ook goed mee op.
Wat je nu overkomen is, is niet levensbedreigend voor je systeem en computer geweest, alleen maar hinderlijk en vervelend, het is geen echt virus, maar je computer was wel gekaapt geweest en een volgende keer kan het kwalijker gevolgen hebben.
Als je in het vervolg software installeert ergens vandaan, let goed op met het zomaar klikken op OK, vaak staan er ergens hokjes of andere dingen aangevinkt waarbij je allerlei soorten grappenmakerij toegevoegd krijgt, dus goed opletten...
Suc6 met internet, er is zóóóveel te ontdekken...

ij
door ijsvogel - May 17, 2014 om 10:22
23 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Gompy2,

Ik zal voortaan heel goed opletten!! Nogmaals bedankt!!