ij
door ijsvogel Feb 19, 2013 om 17:38
Computers & telefonie

Hoe verwijder ik een virus

In mijn pc zit een virus. Ik krijg als ik wil doorklikken een reclame te zien van Geen baas meer nodig. Klik hier voor video of andere rare reclame. Ik kan dan niet doorklikken. Ook bij mijn hotmail staan nu aan weerzijden Russian girls are looking for you. Hoe kan ik dit verwijderen!
Alvast bedankt,
Ijsvogel

9963 45 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft niet aan of u een virusscanner op u Computer heeft. Zoniiet ga is naar de site van microsoft voor security essentials en ga deze dan installeren en daarna een scanning uit laten voeren.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Valerius-2

Ik heb AVG virusscanner erop zitten. Ik heb al gescand en ook CCcleaner gebruikt.
De vriruscanner heeft niks gevonden.

Groet ijsvogel

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ijsvogel,

Begin eens met een systeemherstel naar een datum toen je nog geen last had van deze malware. Start voor de zekerheid de computer wel eerst op in 'veilige modus' vóór je systeemherstel uitvoert.
Dit doe je door bij het opstarten enkele malen op (F8) te drukken, tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'Veilige modus' en start verder op. Daarna systeemherstel uitvoeren.

Nadat je systeemherstel hebt uitgevoerd en de computer weer 'normaal' hebt opgestart, de harde schijf nog eens scannen met MBAM *[u]klik[/u]*.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

Bij het maken van een herstelpunt krijg ik tot 3 keer toe er is tijdens Systeemherstel
Een onbekende fout opgetreden. Ik heb wel gescand met MBAM. Ik ben de malware niet kwijtgeraakt.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel terwijl je besmet bent is het domste wat je kan doen. Je zorgt er alleen maar voor dat oudere herstelpunten ook besmet worden. Als je al systeemherstel wil gebruiken moet je het doen als je computer weer schoon is. Niet zo lang deze besmet is.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ijsvogel

Download HijackThis en wendt je tot hun forum voor advies.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op dinsdag 19 feb 2013, 21:46: Systeemherstel terwijl je besmet bent is het domste wat je kan doen. Je zorgt er alleen maar voor dat oudere herstelpunten ook besmet worden. Als je al systeemherstel wil gebruiken moet je het doen als je computer weer schoon is. Niet zo lang deze besmet is.

Nog nooit problemen mee gehad, als je systeemherstel maar uitvoert, nadat je opgestart bent in veilige modus. En ik heb toch al aardig wat computers weer 'virusvrij' gemaakt....

Maar ja, deze wijsneus 'winterman' zal het wel weten..... Vandaar ook dat hij maar meteen doorverwijst naar anderen, omdat hijzelf de oplossing blijkbaar niet weet.....

Freya

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op dinsdag 19 feb 2013, 22:15:
Nog nooit problemen mee gehad, als je systeemherstel maar uitvoert, nadat je opgestart bent in veilige modus. En ik heb toch al aardig wat computers weer 'virusvrij' gemaakt....

Freya

Jij hebt helemaal niets 'virusvrij' gemaakt. Je hebt slechts het probleem in slaaptoestand gebracht. Probleem komt vroeg of laat gewoon weer terug.

Ik verwijs omdat je dit waarschijnlijk niet eenvoudig oplost en ik niet de tijd heb om met TS aan de hand alle stappen te doorlopen. Daarnaast is dit forum daar ook gewoon niet geschikt voor. Zeker niet omdat goedwillende, maar er volkomen naast zittende, "experts" zich er mee gaan bemoeien.

Hier heb je even iets te lezen.

http://www.spywarehelpcenter.com/ukash-virus-removal-instructions/?lang=nl

http://blog.pcwebplus.nl/?p=1970

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=8504

http://www.surfing-safe.com/nl/safety/systemrestore.php

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga via configuratiescherm naar software en verwijder de bewuste software aldaar. Echter de software is wel zichtbaar verwijderd doch niet definitief verwijderd.

Ga voor systeemherstel ook naar een herstelpunt en voer de herstelpunt uit volgens de regels. Na systeemherstel zal het virus verdwenen moeten zijn. Succes!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op dinsdag 19 feb 2013, 23:01: Ga via configuratiescherm naar software en verwijder de bewuste software aldaar. Echter de software is wel zichtbaar verwijderd doch niet definitief verwijderd.

Ga voor systeemherstel ook naar een herstelpunt en voer de herstelpunt uit volgens de regels. Na systeemherstel zal het virus verdwenen moeten zijn. Succes!

Over welke software heb jij het nu?

Welk virus moet dan verdwenen zijn?

Jouw advies is ook totaal verkeerd en bovendien gevaarlijk indien opgevolgd.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op woensdag 20 feb 2013, 00:27:
wolfgang wölfe schreef op dinsdag 19 feb 2013, 23:01: Ga via configuratiescherm naar software en verwijder de bewuste software aldaar. Echter de software is wel zichtbaar verwijderd doch niet definitief verwijderd.

Ga voor systeemherstel ook naar een herstelpunt en voer de herstelpunt uit volgens de regels. Na systeemherstel zal het virus verdwenen moeten zijn. Succes!

Over welke software heb jij het nu?

Welk virus moet dan verdwenen zijn?

Jouw advies is ook totaal verkeerd en bovendien gevaarlijk indien opgevolgd.

Als je weet om welk softwareprogramma het gaat, die in de lijst van software staat (stond), en die verwijderd. Systeemherstel middels een herstelpunt uitvoeren; bij mij heeft het tot succes geleid.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Allemaal,

Ik denk toch dat ik de PC maar even bij een erkende maker breng. Ik kan op mijn leeftijd aardig uit te voeten met de PC, maar dit gaat mijn pet te boven. Als ergens klik hier staat om verder op een web te komen dan gaat dat niet. Ik krijg dan een video boodschap te zien. Klik hier wordt dan rood. Ook in de veilige modus opstarten is niet mogelijk. Ik ben bang dat ik deze virus via Yahoo.com heb binnen gekregen. Ik ben lid van Friesland genealogie en daar heb ik iets geplaatst Dinsdagavond. Gisteren bij het opstarten was het mis.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Ijsvogel

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heb je dan het zelfde als wat ik afgelopen zondag van mijn laptop heb laten verwijderen: Adware. Microsoft herkende dit wel maar ik kreeg het er niet af. In regedit vond ik ook niet wat ik zocht omdat deze ellende overal 'verstopt' zit. Ik heb iemand laten komen om het er af te krijgen. Het was de zogenaamde win32/fastsafeapp

Als je niet veel verstand van computers en deze materie hebt adviseer ik je het er door iemand met verstand van zaken af te laten halen.

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar http://www.surfright.nl/nl/home/ en download
gratis HitmanPro 3.7
Dit programma verwijdert alle rotzooi.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya,
Ik zie dat je je niet meer in de discussie hebt gemengd.
Wat wordt hier een hoop onzin uitgekraamd door deze zogenaamde deskundigen.
Groeten,
Raster

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ijsvogel,
laat je niet gek maken met rare adviezen.
Het is helemaal geen virus, het is gewoon reclame.
Deze reclame kun je blokkeren.
Ga via google naar : adblock download.
Dat adblock installeert zich vanzelf, en dan ben je verlost van reclame
boodschappen aan de zijkant van je scherm.
Je kunt tijdens het installeren aangeven voor welke browser je de blokkade wilt.
Bij het installatie menu klik je ALLE aan.
In de menubalk van je browser verschijn rechts bovenaan een rood blokje met een handje erin.
Moet je na 10 minuten eens aanklikken, dan zie je hoeveel, en welke reclame allemaal al geblokkeerd is.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20, je hebt helemaal gelijk.... gewoon reclame troep en heel heel agressief. Duikt overal weer op en byzonder irritant. Ik ga jouw advies ook eens proberen.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.safer-networking.org/
Probeer deze eens.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkeerde link :( dit is de juiste

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://files.spybot.info/SpybotSD2.exe

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem heb ik ook gehad. Gewoon de naam welke rechtonder het popupscherm staat even Google-len met de vraag hoe dit te verwijderen. Dit gaat via het configuratiescherm en dan ga naar "programma's en onderdelen". Succes!

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wimmy20,

Ik heb adblock gedownload. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ik heb deze gedownload via Firefox en kreeg geen rood blokje te zien op de menubalk. Wat heb ik verkeerd gedaan.
Groet Ijsvogel

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb wel een oplossing voor je probleem maar het kost wel geld maar dan is je probleem ook
ver holpen mits je er een vak man bij laat komen !
ik ben nu bij een computer specialist in mijn woon plaats die een virus binnen 5 minuten kan ver
wijderen ! en ook andere problemen ! zodat mijn computer altyd uptodate is !
ik hoef maar een belletje tegeven en hij komt bij mij thuis en lost het snel en goed op !
het kost wel een paar tientjes maar dan heb je teminste meer plezier van je computer !
daar om vraag ik ook nooit op forums als ik problemen heb met computers !
ik zouw je willen adviseren om naar een goede computer specialist te gaan !
dan heb je veel meer plezier met computeren

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst eens of je probleem niet mee opstart als je de computer aanzet.
Dit kun je controleren via start/msconfig intoetsen/popup scherm opstarten openen.
Als hier iets tussen staat dat er niet hoort vink het dan uit en kijk bij configuratie scherm/programmas verwijderen of het erbij staat.
Zo ja, start computer opnieuw op en verwijder het, zolang het mee opstart kun je het niet verwijderen aangezien het geactiveert is. succes.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ijsvogel, en ook voor de anderen.

Ik heb bij chrome en firefox 2 verschillende advertentieblokkers aktief.
Welke ook prima werkt : donottrackme.
Dan zie je een groen blokje rechtsboven, deze is ook leuk, hij geeft een goed overzicht wat er allemaal geblokt is.
Groene blokje aanklikken voor een overzicht, je zult versteld staan wie er allemaal bij jou reclame willen dumpen !
Per site die je bezoekt zie je in het groene blokje hoeveel er geblokt wordt.
Ijsvogel, laat je nog even weten of je blij bent ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

ijsvogel schreef op woensdag 20 feb 2013, 15:51: Beste Wimmy20,

Ik heb adblock gedownload. Maar ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ik heb deze gedownload via Firefox en kreeg geen rood blokje te zien op de menubalk. Wat heb ik verkeerd gedaan.
Groet Ijsvogel

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In FF heb ik AdblockPlus (ABP) als extensie geïnstalleerd en daarvan zie je bovenaan een rondje in zwart/grijs met in witte letters ABP erin als ik het heb uitgeschakeld en het wordt rood als ik ABP inschakel. Als je erop klikt klapt een menuutje uit en daarop kun je ABP in- of uitschakelen voor alleen de site waarop je bent of voor alle sites. Kijk anders ook nog even bij je extensies in FF misschien maakt dat ook meer duidelijk.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: vink anders de navigatiewerkbalk eens aan, dan moet m.i. ABP wel zichtbaar zijn.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had je dit gedownload: KLIK HIER?

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 20 feb 2013, 19:24:
Welke ook prima werkt : donottrackme.

Donottrackme is geen advertentieblocker. Het zorgt er voor dat jouw surfgedrag voor webadverteerders geblokkeerd wordt waardoor ze je geen advertenties "op maat" kunnen aanbieden. Advertenties krijg je nog steeds.

En zoals ik al voorspelde, zeer veel goedbedoelde maar verkeerde en nutteloze adviezen, die er voor zorgen dat TS nu allerlei zinloze acties uitvoert die geen enkel verschil zullen uitmaken.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op dinsdag 19 feb 2013, 22:43:
freya schreef op dinsdag 19 feb 2013, 22:15:
Nog nooit problemen mee gehad, als je systeemherstel maar uitvoert, nadat je opgestart bent in veilige modus. En ik heb toch al aardig wat computers weer 'virusvrij' gemaakt....

Freya

Jij hebt helemaal niets 'virusvrij' gemaakt. Je hebt slechts het probleem in slaaptoestand gebracht. Probleem komt vroeg of laat gewoon weer terug.

Ik verwijs omdat je dit waarschijnlijk niet eenvoudig oplost en ik niet de tijd heb om met TS aan de hand alle stappen te doorlopen. Daarnaast is dit forum daar ook gewoon niet geschikt voor. Zeker niet omdat goedwillende, maar er volkomen naast zittende, "experts" zich er mee gaan bemoeien.

Hier heb je even iets te lezen.

http://www.spywarehelpcenter.com/ukash-virus-removal-instructions/?lang=nl

http://blog.pcwebplus.nl/?p=1970

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=8504

http://www.surfing-safe.com/nl/safety/systemrestore.php

Ik weet het; het is mosterd na de maaltijd maar misschien in de toekomst nuttig, want niemand houdt van een haperend Windowssysteem.

Er wordt -naar mijn mening- helaas (nog) niet ingegaan wat Wittechoco beweert in zijn links.

Algemeen: Ik heb dit al vaker gezegd, blijkt Windows Systeemherstel helaas nog steeds regelmatig ernstig te falen als er b.v. grondige/hardnekkige virus/worm/registerproblemen zijn!
Verder vind ik Windows Systeemherstel tot aan Windows 8 nog steeds niet gebruiksvriendelijk en nodeloos ingewikkeld.

Ook in deze link wordt de optie om een Schijf-image te maken niet genoemd.

Als je regelmatig een complete Schijf-image maakt heb je deze problemen nooit, omdat een extern Schijf-image programma Windows en zelfs het MBR/GPT wat eventueel ook besmet is helemaal niet gebruikt!

Alles, (ook de hardnekkigste wormen/virussen, zelfs genesteld in het MBR/GPT) worden namelijk totaal overschreven met een complete Schijf-image die u (iets) eerder heeft gemaakt van uw nog goed werkende Windowssysteem!

Dit is een voorbeeld van gratis, eenvoudig en goed werkende Schijf-image software:

http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:57:
Er wordt -naar mijn mening- helaas (nog) niet ingegaan wat Wittechoco beweert in zijn links.

Ik heb die links nog niet doorgelezen.

tar schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:57:

Algemeen: Ik heb dit al vaker gezegd, blijkt Windows Systeemherstel helaas nog steeds regelmatig ernstig te falen als er b.v. grondige/hardnekkige virus/worm/registerproblemen zijn!

Daar is Windows Systeemherstel ook totaal NIET voor bedoeld.

Het systeemherstel is bedoeld als bij het installeren van een nieuw programma of driver iets totaal verkeerd is gegaan. Dan kan men terugkeren naar een eerder stadium.

Windows Systeemherstel is GEEN backup!

Dus als men een virus op de computer heeft, heeft het gebruik van Windows Systeemherstel geen enkele zin.

Als men vermoed dat er iets niet in orde is, kan men via Spybot en Malwarebites (MBAM) het grootste gedeelte van de troep opsporen.

Zit er echter een zeer hardnekkige virus op de computer en helpt het scannen in de veilige modus ook niet, dan zit er niets anders op dan de persoonlijke gegevens veilig te stellen, de harde schijf te formatteren en de boel er compleet opnieuw erop te zetten.
Is drastisch, maar soms de enige methode.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:57:
Ik weet het; het is mosterd na de maaltijd maar misschien in de toekomst nuttig, want niemand houdt van een haperend Windowssysteem.

Er wordt -naar mijn mening- helaas (nog) niet ingegaan wat Wittechoco beweert in zijn links.

Algemeen: Ik heb dit al vaker gezegd, blijkt Windows Systeemherstel helaas nog steeds regelmatig ernstig te falen als er b.v. grondige/hardnekkige virus/worm/registerproblemen zijn!
Verder vind ik Windows Systeemherstel tot aan Windows 8 nog steeds niet gebruiksvriendelijk en nodeloos ingewikkeld.

Ook in deze link wordt de optie om een Schijf-image te maken niet genoemd.

Als je regelmatig een complete Schijf-image maakt heb je deze problemen nooit, omdat een extern Schijf-image programma Windows en zelfs het MBR/GPT wat eventueel ook besmet is helemaal niet gebruikt!

Alles, (ook de hardnekkigste wormen/virussen, zelfs genesteld in het MBR/GPT) worden namelijk totaal overschreven met een complete Schijf-image die u (iets) eerder heeft gemaakt van uw nog goed werkende Windowssysteem!

Dit is een voorbeeld van gratis, eenvoudig en goed werkende Schijf-image software:

http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/

Ik ben het wel met je eens, maar denk alleen niet dat Windows Systeemherstel faalt. Het is gewoon niet gecreëerd om dit soort problemen op te lossen. Ook is de werking ervan natuurlijk bekend en virussen worden niet gemaakt om makkelijk verwijderd te worden.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 21 feb 2013, 00:08:
tar schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:57:
Er wordt -naar mijn mening- helaas (nog) niet ingegaan wat Wittechoco beweert in zijn links.

Ik heb die links nog niet doorgelezen.
tar schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:57:

Algemeen: Ik heb dit al vaker gezegd, blijkt Windows Systeemherstel helaas nog steeds regelmatig ernstig te falen als er b.v. grondige/hardnekkige virus/worm/registerproblemen zijn!

Daar is Windows Systeemherstel ook totaal NIET voor bedoeld.

Het systeemherstel is bedoeld als bij het installeren van een nieuw programma of driver iets totaal verkeerd is gegaan. Dan kan men terugkeren naar een eerder stadium.

Windows Systeemherstel is GEEN backup!

Dus als men een virus op de computer heeft, heeft het gebruik van Windows Systeemherstel geen enkele zin.

Als men vermoed dat er iets niet in orde is, kan men via Spybot en Malwarebites (MBAM) het grootste gedeelte van de troep opsporen.

Zit er echter een zeer hardnekkige virus op de computer en helpt het scannen in de veilige modus ook niet, dan zit er niets anders op dan de persoonlijke gegevens veilig te stellen, de harde schijf te formatteren en de boel er compleet opnieuw erop te zetten.
Is drastisch, maar soms de enige methode.

Was het maar waar dat Windows systeemherstel je systeem kan herstellen als bij het installeren van een nieuw programma of driver iets totaal verkeerd is gegaan.

Vele andere en ik hebben de ervaring dat Windows systeemherstel dan vaak de melding geeft dat dit niet mogelijk is en/of dat de problemen gewoon blijven bestaan...

Moderne "software"; b.v. die "handige" taakbalken die je geniepig krijgt opgedrongen bij sommige freeware software zijn soms net zo "makkelijk" te verwijderen als een complex virus/worm.

De harde schijf formatteren en de boel (Windows) er compleet opnieuw erop te zetten is onbegrijpelijk, onnodig en (meestal veel) tijdrovender als je gewoon een recente Schijf-image hebt!

Een Schijf-image herstelt je Windowssysteem met al je oude/vertrouwde instellingen binnen de kortste tijd en dat slechts met een paar muisklikken.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:05:
De harde schijf formatteren en de boel (Windows) er compleet opnieuw erop te zetten is onbegrijpelijk, onnodig en (meestal veel) tijdrovender als je gewoon een recente Schijf-image hebt!

Maar dan moet je die wel hebben.
Heb je die niet, dan zit er niets anders op dan de boel er opnieuw op te zetten.

tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:05: Een Schijf-image herstelt je Windowssysteem met al je oude/vertrouwde instellingen binnen de kortste tijd en dat slechts met een paar muisklikken.

Ja en nee.
Als er echt een hardnekkige virus op de computer staat en zich ook in die backup genesteld heeft, heeft het terugzetten van die backup geen zin.

Als je zo'n backup maakt, moet je die wel op een externe medium zetten.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, maar je systeem is natuurlijk in beweging. Wat er vandaag op zit is er morgen weer af. Schijf Image is een optie, maar ook ik vergeet ze wel eens te maken. Niets is perfect, maar een nieuwe installatie van Windows is nu ook weer niet nodig. Alles is op te lossen.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op donderdag 21 feb 2013, 00:41:

Ik ben het wel met je eens, maar denk alleen niet dat Windows Systeemherstel faalt. Het is gewoon niet gecreëerd om dit soort problemen op te lossen. Ook is de werking ervan natuurlijk bekend en virussen worden niet gemaakt om makkelijk verwijderd te worden.

Noem het dan geen Windows Systeemherstel.

Een gemiddelde consument zit niet te wachten op een melding dat zijn systeem niet hersteld kan worden en hapert.

Met een Schijf-image heb je al deze vervelende en hardnekkige problemen niet en hoef je je niet te verdiepen in allerlei adviezen van experts om Windows weer te kunnen herstellen.

IJsvogel is een mooi voorbeeld: Als hij een Schijf-image had gehad, dan was zijn complete Windowssysteem weer binnen de kortste keren hersteld en dat met een paar simpele muisklikken.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heet begint een beetje een komische opera te worden.
Vraagsteller heeft last van Russische dames die iets van hem en zijn portemonnee willen.
Het zijn gewoon reclame boodschappen, maar vraagsteller meent dat die blonde meisjes een virus hebben opgelopen.
Onmiddelijk storten zich een aantal deskundigen op de meisjes om hen met een virus scanner, systeemherstel, en malwarebitches van hun virus af te helpen.
Maar dat slaat helemaal nergens op, die meisjes hebben geen virus, zij willen alleen maar hun Oost
Europese figuurtje laten zien aan TS.
Dat TS daar niet van gediend is kunnen die arme meisjes ook niet weten.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:15: Niets is perfect, maar een nieuwe installatie van Windows is nu ook weer niet nodig. Alles is op te lossen.

Was het maar waar.

Ik heb meer dan eens een compleet verrot systeem geprobeerd op te schonen en vrij te maken van de troep.
En ja, de virus was eraf, maar Windows liep zo traag als dikke stroop.

Maar dan nog. Als een systeem behoorlijk besmet is, ben je toch zo'n vier uur bezig om op te schonen (scannen kost nu eenmaal tijd). En dan nog ben je niet zeker dat het systeem schoon is.
Bij herinstallatie weet je dat wel.

Bij mensen die weinig op hun computer hebben staan, is herinstallatie eerder een optie dan mensen die ontzettend veel op de computer hebben staan.

Ik spreek puur uit ervaring als computer monteur.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:18:
Onmiddelijk storten zich een aantal deskundigen op de meisjes om hen met een virus scanner, systeemherstel, en malwarebitches van hun virus af te helpen.

Heb je nog nooit van adware gehoord?
Die kunnen wel degelijk reclame op de computer zetten.

In dat geval is MBAM helemaal niet verkeerd.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:17:
Met een Schijf-image heb je al deze vervelende en hardnekkige problemen niet en hoef je je niet te verdiepen in allerlei adviezen van experts om Windows weer te kunnen herstellen.

IJsvogel is een mooi voorbeeld: Als hij een Schijf-image had gehad, dan was zijn complete Windowssysteem weer binnen de kortste keren hersteld en dat met een paar simpele muisklikken.

Maar dan moet er wel regelmatig een image gemaakt worden, en dan ook nog op een externe opslagmedium.

Nog een opmerking: veel mensen hebben maar één partitie op de harde schijf staan en die kan dan ook honderden gigabytes zijn.
Hoe wil je dat dan doen met een image?

Daarnaast: veel consumenten zijn echte leken op computergebied. Net nog geen digibeten.
Je mag blij zijn dat zij de computer aan kunnen zetten en de programma's kunnen gebruiken die zij nodig hebben. Die moet je niet lastig vallen met image maken. Dat gaat gegarandeerd fout. En met die groep moet je ook rekening houden.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:13:
tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:05:
De harde schijf formatteren en de boel (Windows) er compleet opnieuw erop te zetten is onbegrijpelijk, onnodig en (meestal veel) tijdrovender als je gewoon een recente Schijf-image hebt!

Maar dan moet je die wel hebben.
Heb je die niet, dan zit er niets anders op dan de boel er opnieuw op te zetten.

tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:05: Een Schijf-image herstelt je Windowssysteem met al je oude/vertrouwde instellingen binnen de kortste tijd en dat slechts met een paar muisklikken.

Ja en nee.
Als er echt een hardnekkige virus op de computer staat en zich ook in die backup genesteld heeft, heeft het terugzetten van die backup geen zin.

Als je zo'n backup maakt, moet je die wel op een externe medium zetten.

Uiteraard, als je geen Schijf-image hebt ben je de pineut en zul je Windows met al de oude instellingen en geïnstalleerde software helemaal opnieuw moeten herinstalleren.
De gemiddelde consument kan dit niet of is hier minimaal urenlang mee bezig...

1 Back-Up is geen Back-Up.

De meeste (betaalde) Schijf-image programma's slaan hun de Schijf-images op in een beveiligd deel van je harde schijf. (Uiteraard is elke beveiliging uiteindelijk te doorbreken).

Dus de schijf-image opslaan op een externe harde schijf is het allerbeste en is een extra 2de Back-Up.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:28:
tar schreef op donderdag 21 feb 2013, 01:17:
Met een Schijf-image heb je al deze vervelende en hardnekkige problemen niet en hoef je je niet te verdiepen in allerlei adviezen van experts om Windows weer te kunnen herstellen.

IJsvogel is een mooi voorbeeld: Als hij een Schijf-image had gehad, dan was zijn complete Windowssysteem weer binnen de kortste keren hersteld en dat met een paar simpele muisklikken.

Maar dan moet er wel regelmatig een image gemaakt worden, en dan ook nog op een externe opslagmedium.

Nog een opmerking: veel mensen hebben maar één partitie op de harde schijf staan en die kan dan ook honderden gigabytes zijn.
Hoe wil je dat dan doen met een image?

Daarnaast: veel consumenten zijn echte leken op computergebied. Net nog geen digibeten.
Je mag blij zijn dat zij de computer aan kunnen zetten en de programma's kunnen gebruiken die zij nodig hebben. Die moet je niet lastig vallen met image maken. Dat gaat gegarandeerd fout. En met die groep moet je ook rekening houden.

Een harde schijf met maar 1 partitie?!

Bij de meeste kant en klare computer-systemen (zelfs de allergoedkoopste) is de harde schijf verdeeld in 2 partities; een C partitie voor Windows en een partitie voor bestanden, enzovoorts.

Een systeem-image is meestal hoogstens enkele tientallen gigabytes groot, dus herstel via een schijf-image duurt meestal niet eens 1 uur.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Allemaal,

Ik heb in veilige modus via systeemherstel toch de malware eraf gekregen.
Daarna de antimalware scanner gebruikt en ik ben al die rot reclame kwijt.
Dit was een antwoord van Freya en dat heeft gewerkt.
Mijn dank daarvoor. Ik ben een dame op leeftijd en heel erg blij met Kassa
Vraag en Antwoord.

Groetjes Ijsvogel

ve
door verwijderd - Feb 21, 2013 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit een nogal vreemd antwoord.
U heeft met systeemherstel de malware er af gekregen.
Hoe weet u dat de malware toen weg was ?
En daarna heeft u een scanner gebruikt, en u bent helemaal van de reclame af.
Dat dacht u maar, uw zgn schone computer staat nog steeds open voor allerlei nieuwe reclame aanvallen.
En die reclame aanvallen hebben niets met malware te maken.
Hoe dit te voorkomen ? Lees mijn vorige bericht.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====================

ijsvogel schreef op donderdag 21 feb 2013, 10:08: Beste Allemaal,

Ik heb in veilige modus via systeemherstel toch de malware eraf gekregen.
Daarna de antimalware scanner gebruikt en ik ben al die rot reclame kwijt.
Dit was een antwoord van Freya en dat heeft gewerkt.
Mijn dank daarvoor. Ik ben een dame op leeftijd en heel erg blij met Kassa
Vraag en Antwoord.

Groetjes Ijsvogel

ve
door verwijderd - May 24, 2013 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel het zit in je browser bij firefox waarmee ik browse klik je op
extra en dan add-ons dan bij extensies staan add-ons geinstalleerd die dit veroorzaken .bv browse save Deze per direct verwijderen ook die je niet kent eraf tieven . browser sluiten en opnieuw opstarten en je bent ervan af !