rk
door rkruiswijk Nov 15, 2012 om 12:39
Computers & telefonie

Hoge telefoonrekening onbekend data verbruik Vodafone binnenland

2 weken terug krijg ik ineens een sms van Vodafone dat ik contact met ze op moet nemen. Het bleek dat mijn telefoonrekening (welke normaal 50 a 60 euro is) ineens 700 euro is ivm het verbruiken van 7GB aan data in 1 dag tijd!
Ik gebruik op mijn iphone enkel whatsapp en email en kom daarmee nooit over de 500mb heen. Daarnaast krijg ik altijd een sms wanneer mijn limiet bijna bereikt is maar deze heb ik niet eens ontvangen.

Uiteraard wilde ik hier een specificatie van want ik wil een verklaring voor dit onmogelijke verbuik. Dit blijkt niet mogelijk te zijn ivm privacy policy. Uiteindelijk heb ik 5 verschillende mensen gesproken van verschillende afdelingen en werd telkens weer doorverwezen maar niemand die me wil helpen of een verdere uitleg kan geven dan "het zal wel aan een app liggen". Ik weet niet meer wat ik verder moet doen maar ik weet wel dat het onmogelijk is dat ik in 1 dag 7GB aan data verbruikt heb.

Wat ik bijzonder vind is dat ik op internet enorm veel berichten tegenkom van Vodafone klanten met hetzelfde probleem waardoor het mij lijkt dat dit een bekend probleem is bij Vodafone en dat er hier gewoon iets niet klopt.

Het kan toch niet zo zijn dat ik echt 700 euro moet betalen voor data die ik niet verbruikt heb zonder dat ik een specificatie krijg waarvoor ik dit dan gebuikt zou moeten hebben?

Ik baal enorm van de situatie en vind het vervelend dat Vodafone me niet verder wil helpen en me van het kastje naar de muur stuurt. Had ik nou 2 maanden terug maar opgezegd toen het kon. (Mocht kosteloos overstappen ivm het slechte bereik en de netwerkproblemen van Vodafone, maar omdat Vodafone ook aan gaf hier aan te werken heb ik besloten het nog even aan te kijken.)

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik hoop dat u me wat verder kunt helpen.

Alvast hartelijk dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

R.Kruiswijk

6528 42 Rapporteer

freya
door freya - Nov 15, 2012 om 12:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rkruiswijk,

Kun je op je iPhone nog iets terugvinden over dat extreem hoge dataverbruik? Via: Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele netwerk en dan even kijken bij 'Verstuurd' en 'Ontvangen'.

m.vr.gr. Freya

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2012 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft van Vodafone helemaal niets te verwachten. Het is een heel onbetrouwbaar bedrijf geworden. Hun eigen verplichtingen, zoals het terugbetalen van ten onrechte ontvangen geld doen ze ook niet. U krijgt elke keer een andere medewerker te spreken of van die persoon mail, maar uiteindelijk doen ze niets. Ze houden zich ook niet aan de wet "koop op afstand" dat ze binnen 30 dagen terug moeten betalen en mailen rustig dat voor hen 90 dagen geldt. Niet dat ze het na die periode terugbetalen hoor. Ze houden je net zo lang aan het lijntje tot je opgeeft.

Las een tijdje terug hier over iemand met een nota van € 23.000, waarvan na gemail sowieso € 20.000 verviel. Dus misschien hoop voor u.

freya
door freya - Nov 15, 2012 om 13:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@rkruiswijk:

En wat je in ieder geval kunt doen om dit te voorkomen, is een app installeren die je dataverbruik in de gaten houdt. Er zijn zat van die apps te vinden (DataManager, DataControl, enz.). In de app stel je in wat je datalimiet is en op welke dag van de maand je databundel ingaat. Je krijgt dan een melding wanneer je de limiet nadert.

Freya

rk
door rkruiswijk - Nov 15, 2012 om 13:13
10 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reacties

@Freya

Ik kan inderdaad iets terugvinden van het dataverbruik.

Sinds juli 2012:

Verstuurd: 237 MB
Ontvangen: 2,4GB

Dit zou dan dus gewoon binnen mijn bundel vallen

freya
door freya - Nov 15, 2012 om 13:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rkruiswijk schreef op donderdag 15 nov 2012, 13:13]Bedankt voor de reacties

@Freya

Ik kan inderdaad iets terugvinden van het dataverbruik.

Sinds juli 2012:

Verstuurd: 237 MB
Ontvangen: 2,4GB

Dit zou dan dus gewoon binnen mijn bundel vallen
Daar zou ik dan maar even gauw een schermafdruk van maken..... En stuur dat eens naar Vodafone en zet er duidelijk bij dat dit je dataverbruik is van een aantal maanden, inclusief de periode waarover die rekening gaat.

Freya

ly
door lynnsimone - Nov 15, 2012 om 20:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bericht door Jaytree » 15 nov 2012 19:48
Bij mij zelfde rare dingen, heb al bijna een jaar een vodafone abonnement, 275 belminuten, 1400 mb. Ik ga nooit over mijn beltegoed heen, nu laatste 2 rekeningen het dubbele. Door deze voor mij rare rekeningen, houd ik via de app mijn beltegoed en verbruik in de gaten. Nu kwam ik er dus achter dat ik deze maand (15 nov)al 1300 mb heb verbruikt, dit terwijl ik nog nooit meer als 500 MB verbruik. Ik heb ook een app die mijn verbruik in de gaten houdt, die geeft een hoop minder aan als vodafone. Natuurlijk gebeld, maar idd zei zeggen dat ik dat toch echt gedaan heb. Hun woord tegen het mijne, geen leuk gevoel. Ben gewoon benieuwd of hier meer mensen tegen aan lopen?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 16, 2012 om 11:52
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Heer of mevrouw R. Kruiswijk,

Goed dat je je klacht op deze manier hebt gemeld. Het Webcare team van Vodafone kan je nu van dienst zijn.

Zou je ons een aantal gegevens kunnen e-mailen die we nodig hebben om je gegevens op te vragen en te verifiëren?

Ons adres is: Webcare.nl@vodafone.com.

We hebben de volgende info nodig:

Mobiele nummer:
Naam:
Adres:
Klantnummer:
Laatste 4 cijfers van je rek.nr.:

Graag in de subject/onderwerpregel vermelden: Kassa / R.Kruiswijk / 19 nov. 2012.

Vriendelijke groet,

Eric
Vodafone Webcare team 24/7

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2012 om 12:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@vodafonewebcare. Doe dan ook een keer echt wat, Eric. Jullie klanten balen als een stier van al die valse beloftes.
Damage control is op deze manier allang uitgewerkt.
Echt geen reclame voor Vodafone!

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2012 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eric, bent u wel echt, of ook een computerfiguur?

pino123
door pino123 - Nov 16, 2012 om 12:45
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Laatste tijd veel klachten over de facturen van VF. Zijn ze overgestapt op een ander systeem of zo?

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2012 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ze zijn overgestapt op : Veel beloven en weinig geven, doet de klanten van Vodafone in vreugde leven. Maar niet heus.

rk
door rkruiswijk - Nov 19, 2012 om 16:20
10 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn email met de gevraagde gegevens alsmede de printscreen van het netwerkverbruik op mijn telefoon zijn aan Vodafone Webcare verzonden.

Ervan uitgaande dat Eric een bestaand persoon is en niet één of ander computerfiguur (Wat ik me wel goed voor kan stellen tijger1) hoop ik dat Vodafone spoedig met een gepaste oplossing komt.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2012 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kunt u helaas vergeten.

rk
door rkruiswijk - Nov 20, 2012 om 14:23
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb netjes alle gevraagde gegevens doorgestuurd naar Vodafone webcare maar in plaats van een bericht dat het in behandeling is genomen krijg ik ineens mails voor het aanmaken van een nieuw account bij Vodafone.

1. Ik heb allang een account
2. Ik heb hier niet om gevraagd
3. Ik zie niet hoe dit bij kan dragen aan de oplossing van mijn probleem

En als je dan een mail terug stuurt om te vragen naar de reden van deze mails over een nieuw account krijg ik het volgende terug:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw e-mail is niet via onze website verstuurd of het referentienummer ontbreekt in het onderwerp-veld van uw bericht. Wij kunnen uw bericht daarom niet in behandeling nemen.

En ik maar denken dat het niet klant onvriendelijker kon!

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2012 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt niet teleurgesteld zijn, want ik heb u gewaarschuwd. Helaas

be
door bettydek - Nov 26, 2012 om 01:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

precies hetzelfde als bij ons, wij hebben een rekening van vodafone gehad van 23.000 euro die nu is verlaagd naar 3.000 mits wij geen verdere stappen ondernemen. Dit omdat er in een kleine 14 uur 27 GB is verbruikt aan data, vanaf stipt 0.00 meer dan 3.000.000 kb en dit elk anderhalf uur. Nou heel fijn dat ze terug gaan naar 3.000 maar dan nog veel geld voor iets wat buiten mijn weten om wordt gedaan....Wij laten het hier dus niet bij zitten en komt alleen door de reactie's van hun, Op de telefoon staat dat er 3.2 gb is binnegehaald, daarop krijg je een antwoord: dan zal meneer zijn kaartje in een andere telefoon hebben gedaan. Zeggen dat ze de datagegevens niet mogen vrijgeven, terwijl als je de site doorspit, echt heel goed doorspitten....er staat: op verzoek van justitie en op nadrukkelijk verzoek van klant moeten de gegevens verstrekt worden. Ik belde met meneer van hoofdkantoor met de vraag: kan ik een email adres krijgen waar de jurist iets heen kan sturen. Kreeg als antwoord: hebben we niet. Ja he.....denken ze dat ik niet helemaal spoor ofzo. Ik zou zeggen ga hogerop en hoop dat heel veel mensen dit gaan doen, want vodafone is echt niet wettig bezig, kan er helaas niet meer over zeggen omdat onze eigen zaak kan schaden

ja
door janjaapplaizier - Nov 28, 2012 om 23:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn broertje heeft precies het zelfde probleem. Rekening maand september ongeveer 600 euro en de maand oktober 1000 euro. Hij was dag en nacht aan het internetten als je de specificaties van zijn rekening bekijkt. Wij hebben een aangetekende brief naar vodafone gestuurd. Hier werd na 30 dagen nog niet op gereageerd. Uiteindelijk na veel moeite hebben we contact met ze gehad. Ze hebben een voorstel gedaan om 50% van elke rekening te betalen.

Hiermee gaan we natuurlijk niet akkoord.

Ik zou dan ook graag willen weten of jullie probleem met vodafone al is opgelost?

be
door bettydek - Nov 28, 2012 om 23:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

nee ons probleem is nog niet opgelost....wil er hier niet te veel over zeggen omdat de webcrew hier mee leest, maar ze moeten binnen 30 dagen reageren en met deze bedragen kan je het voorleggen aan de geschillencommissie. Wel vreemd dat ze bij iedereen zo'n eind zakken met de betalingen. Bij ons 20.000 maar dan blijft er nog 3.000 over en vind dat nog veel geld voor iets waar we geen benul van hebben. Nu gooien ze het erop dat we er niet mee akkoord gaan. Nee we gaan pas akkoord als we zien wat en hoe er verbruikt is....en van die privacy is flauwekul of dat de datagegevens verwijderd zijn want die moeten ze een aantal maanden bewaren. Je kan het ook verleggen bij je rechtsbijstand als je die hebt. succes en laat ff weten hoe het afloopt, gr

be
door benaarts - Nov 29, 2012 om 01:20
1 Antwoorden / 3 Vragen

Sinds juli 2012 hebben providers zich aan bepaalde regelste houden. Onder andere moeten ze gebruikers tijdig opde hoogte stellen van kosten voor mobiel internetgebruik. Het exatce bedrag weet ik zo 123 niet,maar volgens mij was het rond de 50 euro. T-Mobile doet dit al bij 15 euro. Is dit niet gedaan, dan kunt u volgens mij hieraan refereren. Wij hebben hetzelfde feit meegemaakt met kpn waar mijn zoon van indertijd 15 jaar 900 euro internet zou hebben gebruikt. We hebben dit aangevochten en uiteindelijk de rekening niet hoeven betalen. Daarbij heeft u altijd recht op een specificatie van de rekening. Willen ze deze niet gevn, schakel een advocaat in! succes!

rk
door rkruiswijk - Nov 29, 2012 om 13:43
10 Antwoorden / 2 Vragen

@janjaapplaizier

Bij mij precies hetzelfde, heb eindelijk reactie van vodafone gekregen en ook bij mij komen ze met een voorstel om 50% van het bedrag af te halen maar helaas nog steeds niets dat ze kunnen specificeren.

Het komt over alsof ik blij moet zijn dat ze met zo'n voorstel komen maar voor mij is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik ga gewoon niet betalen voor iets wat ik niet verbruikt heb. Ik heb ze zelfs de printscreen van het dataverbruik van mijn telefoon gestuurd zodat ze kunnen zien dat mijn telefoon deze data niet verbuikt heeft. Hoe kunnen ze dan vol blijven houden dat het wel zo is zonder dat ze dit aan kunnen tonen?

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2012 om 14:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hier twee links waar jullie misschien wat mee kunnen klik hier
en klik hier

Belangrijk als je naar de Geschillencommissie gaat met je klacht:
"U moet uw klacht voorleggen binnen 30 dagen na ontvangst van de schriftelijke reactie van het telecombedrijf of binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf aangegeven heeft te zullen reageren. Dient u de klacht later in, dan kan het telecombedrijf aan de Geschillencommissie vragen uw klacht niet in behandeling te nemen".

(een weg naar de rechter blijft dan natuurlijk altijd open)

Een klacht indien bij consuwijzer (die gaat direct door naar de Opta) is ook een mogelijkheid klik hier

Het is vreemd, dit soort klachten over extreem hoge rekeningen die niet verklaard kunnen worden komen voornamelijk van Vodafoneklanten.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2012 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Off topic

Het zal natuurlijk komen, omdat ze mij hebben terug moeten betalen. (Lol)

zoekster
door zoekster - Nov 29, 2012 om 14:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 29 nov 2012, 14:24]@zoekster

Off topic

Het zal natuurlijk komen, omdat ze mij hebben terug moeten betalen. (Lol)
je hebt ze op de rand van de afgrond gebracht met die €7,50 ;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2012 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ik lees in een ander topic dat ze nu ongevraagd de abonnementen verlengen met 24 maanden. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen. Wel weer met een nieuwe web crew medewerker die reageert. Volgens mij lopen daar honderden mensen rond, die niets doen.

rk
door rkruiswijk - Nov 29, 2012 om 14:53
10 Antwoorden / 2 Vragen

@ zoekster

Bedankt voor de tips! Heb de volgende mail er nog even achteraan gestuurd

Nog 3 vragen die ik hier aan toe wil voegen

1. Waarom heb ik van jullie geen bericht gekregen dat mijn datalimiet bereikt was? Normaal gesproken krijg ik deze altijd. Deze week kreeg ik tot mijn ergernis zelfs 22 keer dezelfde sms dat ik 75% van mijn bundel verbruikt had.

Daarnaast geldt dat providers u moeten waarschuwen voordat u over de afgesproken limiet van €59,- heen gaat. Doet u niets met deze waarschuwing, dan wordt de verbinding met internet verbroken. Als u aangeeft dat u de hoge kosten accepteert, dan kunt u daarna verder internetten. Dit geldt per 1 juli 2012 niet alleen binnen de EU, maar overal ter wereld!

2. Waarom komt het probleem met onverklaarbaar dataverbruik vrijwel alleen voor bij Vodafone klanten?

3. Willen jullie mijn mobiele internet a.u.b. weer aan zetten want ik zit nu al een maand zonder en zie daar de noodzaak niet van in.

Alvast bedankt.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2012 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kunt u 75% van uw internetbundel gebruikt hebben, als internet niet aanstaat?

rk
door rkruiswijk - Nov 29, 2012 om 15:22
10 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1
excuus voor de verwarring, In dit geval was het mijn algemene bundel voor bellen en smsen maar normaal kreeg ik deze ook voor internet

rk
door rkruiswijk - Dec 13, 2012 om 16:30
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben bang dat Vodafone het probleem inderdaad niet op gaat lossen.Zelfs de printscreen van mijn dataverbruik van de afgelopen maanden lijken ze volkomen te negeren.. :-(
Is er nog iets wat ik kan doen om of een specificatie te krijgen waarin staat waarvoor de data verbruikt is of om ervoor te zorgen dat ze met een oplossing komen?

Zou je kunnen aangeven op welke vraag je nog een antwoord wilt?

Ik heb voor je gezocht en nog één onbeantwoorde vraag kunnen vinden. Namelijk: "Waarom komt het probleem met onverklaarbaar dataverbruik vrijwel alleen voor bij Vodafone klanten?" Het is niet mogelijk om te zien hoeveel klachten over deze vraag bij andere providers binnenkomen. Hier kan ik helaas geen antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone 24/7 Web Crew

We sturen deze sms-berichten als een extra service. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Je hebt deze sms in oktober ontvangen. De rekening van november gaat over de gebruikskosten van oktober.

Smartphone’s voeren automatische updates uit waarbij onder andere de laatste software
van jouw mobiele telefoon wordt gedownload. Het contact maken met internet hangt voornamelijk af van de instellingen in, en het gebruik van jouw toestel. Vodafone kan hier geen invloed op uitoefenen. Je bent en blijft verantwoordelijk voor de kosten die met je telefoon worden gemaakt.

Op grond van bovenstaande informatie kan ik je geen andere tegemoetkoming geven. We kunnen dit ook niet op het moment dat er opnieuw kosten ontstaan die door je telefoon worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Marc
Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2012 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat u dus niets anders te doen dan de zaak voor te leggen aan de geschillen commissie zoals zoekster op 19-11 al schreef.

Succes daarmee.

ni
door nieuw65 - Feb 20, 2013 om 11:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rkruiswijk schreef op donderdag 15 nov 2012, 12:39]2 weken terug krijg ik ineens een sms van Vodafone dat ik contact met ze op moet nemen. Het bleek dat mijn telefoonrekening (welke normaal 50 a 60 euro is) ineens 700 euro is ivm het verbruiken van 7GB aan data in 1 dag tijd!
Ik gebruik op mijn iphone enkel whatsapp en email en kom daarmee nooit over de 500mb heen. Daarnaast krijg ik altijd een sms wanneer mijn limiet bijna bereikt is maar deze heb ik niet eens ontvangen.

Uiteraard wilde ik hier een specificatie van want ik wil een verklaring voor dit onmogelijke verbuik. Dit blijkt niet mogelijk te zijn ivm privacy policy. Uiteindelijk heb ik 5 verschillende mensen gesproken van verschillende afdelingen en werd telkens weer doorverwezen maar niemand die me wil helpen of een verdere uitleg kan geven dan "het zal wel aan een app liggen". Ik weet niet meer wat ik verder moet doen maar ik weet wel dat het onmogelijk is dat ik in 1 dag 7GB aan data verbruikt heb.

Wat ik bijzonder vind is dat ik op internet enorm veel berichten tegenkom van Vodafone klanten met hetzelfde probleem waardoor het mij lijkt dat dit een bekend probleem is bij Vodafone en dat er hier gewoon iets niet klopt.

Het kan toch niet zo zijn dat ik echt 700 euro moet betalen voor data die ik niet verbruikt heb zonder dat ik een specificatie krijg waarvoor ik dit dan gebuikt zou moeten hebben?

Ik baal enorm van de situatie en vind het vervelend dat Vodafone me niet verder wil helpen en me van het kastje naar de muur stuurt. Had ik nou 2 maanden terug maar opgezegd toen het kon. (Mocht kosteloos overstappen ivm het slechte bereik en de netwerkproblemen van Vodafone, maar omdat Vodafone ook aan gaf hier aan te werken heb ik besloten het nog even aan te kijken.)

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Ik hoop dat u me wat verder kunt helpen.

Alvast hartelijk dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

R.Kruiswijk

Vodafone kan kennelijk doen wat ze willen. Mijn dochter heeft iets dergelijks meegemaakt. Zij zou op o.a. 24 en 31 december rond klokslag middernacht tot drie keer toe veel data hebben verbruikt. Zij kreeg dan ook een rekening van meer dan 500 euro. Vodafone legt om privacy redenen inderdaad niet uit waaraan dat is opgegaan.Zo kun je er dus nooit achter komen wat de oorzaak is geweest en er dus ook nooit van verzekerd zijn dat het jou of mij nooit meer overkomt! Dat is nog het ergste. Vodafone wilde wel een betalingsregeling treffen omdat mijn dochter dit voor haar absurd hoge bedrag niet in een keer kan aflossen en voor de rest van de duur van het abonnement deze te verlagen. Blijft het feit dat je iets gaat aflossen waarvan je weet dat het niet terecht is. Ik heb mijn dochter dan ook aangeraden haar abonnement bij Vodafone te beëindigen zodra het abonnement is afgelopen.
M. Nieuw

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2013 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nieuw65

Vodafone wordt overspoeld met soortgelijke klachten. Op de tv spelen ze mooi weer, maar verder doen ze er niets aan. Uw dochter moet blijkbaar eerst een rekening krijgen van € 23.000 voordat er iets gebeurd.

be
door bettydek - Feb 20, 2013 om 13:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn diegene van 23.000 en ik kan alleen maar zeggen dat wij het voor elkaar hebben gekregen omdat Kassa het ging uitzenden,

Ik heb na afloop van de uitzending nog met meneer van vodafone gesproken, die zelfs op tv nog leugens vertelde. Hij zei dat er een technisch onderzoek was geweest, is helemaal niet waar, dit moest nog opgestart worden.
Toen zei ie ook nog heel leuk dat mijn man die 27 GB wel in 13 uur had verbruikt.....en na de uitzending zei ie dat ze het nu kwijtschelden omdat we dat sms-je niet hebben gehad. Nou meneer onze jurist is daar gelijk mee aangekomen, maar daar werd niet op gereageerd, lekker dom want nu staan jullie weer lekker voor schut op de nederlandse tv en zijn mensen gewaarschuwd......

En ze weten dat ze fout zittten krijg je een creditnota, maar denk je dat er een brief bij zit dat ze der excuses aan bieden helemaal niet dus...maar hebben hier toch wel een poos crisis gehad en kosten gemaakt aan jurist dus ik ben er nog niet klaar mee eigenlijk, maar dat is meer principekwestie.

Maar echt ik ben Kassa heel dankbaar en ik zou er echt werk van maken, bij tros radar werd ik benaderd door iemand had een rekening van 13.000 euro van kpn en hadden helemaal geen internetabonnement , moet niet gekker worden....

rk
door rkruiswijk - Feb 20, 2013 om 15:28
10 Antwoorden / 2 Vragen

Vervelend om te lezen dat er nog meer mensen de dupe zijn geworden van deze rare acties van Vodafone.

@ nieuw65: Weet je zeker dat je de rekening gewoon gaat betalen en een betalingsregeling treft? Je bent wel van het gezeur af maar het idee dat je onterecht betaald lijkt me ook niet fijn.
Ik ben vanaf begin november met ze in discussie en uit principe weiger ik nog steeds om betreffende factuur van rond de 700 euro te betalen. Heb al 3 tegemoetkomingen van ze geweigerd en ze hebben me 4 keer een betalingsregeling aangeboden maar ik betaal gewoon niet voor iets wat ik niet verbruikt heb. Geen 700, geen 300 en ook geen 155 euro.

Ben inmiddels wel 118 pagina's mail discussie, 38 medewerkers, 10 afdelingen en wat telefoontjes verder maar ben nog steeds niet afgesloten. 3 weken terug mocht ik het verhaal rechtstreeks mailen naar de directie. (Als je het mailadres wilt hebben dan hoor ik het wel..) Heb alle communicatie als bijlage meegestuurd en erbij gezet dat ik wel verwacht dat hij alles leest voordat hij mij belt. Ik ben er tenslotte ook veel tijd mee bezig geweest.. :-) Nog niks van ze gehoord.. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen..

be
door bettydek - Feb 20, 2013 om 22:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je het mailadres van de afdeling waar de juridische kant zit, zou ik je kunnen mailen en daar bericht naar sturen en dreigen dat tros radar interesse heeft....Zijn ze echt zo bang voor, wij hadden weken niets gehoord, toen heb ik die mevrouw die contact had met onze jurist een bericht gestuurd dat kassa kwam filmen en kijk daar, gelijk de volgende morgen telefoon dat ze die dag niet op kantoor was , maar ik moest alles naar haar toe zenden via mail, en dan zou ze er sávonds na 20.00 thuis nog naar kijken....nou dat had ze gedaan/ De volgende dag werd ik terug gebeld maar hhahah toen stond kassa al te filmen. Weet niet of je die uitzending hebt gezien ging ook een stuk over privacy....Bij de opta zou ik het ook melden, die zouden vodafone een boete op gaan leggen...Je kan hem terug kijken bij uitzending gemist Kassa van 2 februari

freya
door freya - Feb 20, 2013 om 22:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bettydek:

Het zijn gewoon misselijke praktijken van de telecomproviders om zich zo te verschuilen achter de privacywetgeving. Ze 'mogen' niet zomaar in iemands datagegevens kijken, maar ze 'kunnen' het natuurlijk wel en als de klant toestemming geeft om die gegevens in te kijken, dan zou dat natuurlijk geen probleem mogen zijn. Immers het zijn 'jouw' gegevens.

Bij de verschillende 'vervoerders' speelt precies hetzelfde, alleen is het daar blijkbaar géén probleem. Ook daar 'mogen' de vervoersmaatschappijen niet 'zomaar' in de transactiegegevens van klanten kijken, maar als ik b.v. de NS bel omdat het in/uitchecken niet goed is gegaan, dan vragen ze mijn toestemming om in die gegevens te mogen kijken en als ik die toestemming dan geef, kunnen ze controleren wat er mis is gegaan en zodoende mij het teveel betaalde terugbetalen. De reden dat vervoerders er géén probleem mee hebben is gewoon omdat het meestal om relatief kleine bedragen gaat. 'Service' is dan belangrijker dan 'geld binnenharken'.

Maar ja, bij telecomproviders gaat het vaak om grote bedragen en dan is dat binnenharken veel belangrijker dan de service en verschuilen ze zich dus achter die privacywetgeving....

Kortom, het is niet 'we mogen niet', maar 'we willen niet'.....

Freya

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2013 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dreigen met tv zal niet meer helpen. Radar gaat er nu niet weer tijd aan wijden.

ma
door mar22 - Mar 8, 2013 om 12:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier hetzelfde probleem: een rekening van 700 euro, dat te wijten zou zijn aan hoog dataverbruik.
Ik zou graag een bezwaarschrift indienen, enig idee welk adres ik dit moet toesturen?
Zijn er nog andere stappen die ik moet ondernemen? Met de klantenservice kom ik niks verder, en de winkel ook niet.

tnx!

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2013 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mar22

U moet eerst schriftelijk klagen bij de provider, mag natuurlijk ook per mail bij de "klantenservice".

Bij een afwijzend antwoord kunt u naar de geschillencommissie. Telecommunicatie, zie Google, u kunt ook eerst eens lezen op de site van Consuwijzer.

Succes.

ma
door mar22 - Mar 14, 2013 om 21:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 hartelijk dank voor de reactie.

@rkruiswijk: heeft u wellicht het e-mail adres van mensen van vodafone voor mij? Ik kom totaal niet verder dan het aanspreken van mensen via de telefoon. Die me niet kunnen helpen.
Frustratie!!

zoekster
door zoekster - Mar 14, 2013 om 21:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@mar22
Lees de klachtenprocedure van de Geschllencommissie Telecommunicate
klik HIER !
Vooral de termijn van 30 dagen is belangrijk. U moet wel eerst 50 euro betalen om het geschil voor te leggen, als u uw gelijk krijgt, krijgt u dat terug.

klik HIER voor een klacht indienen bij Vodafone

rk
door rkruiswijk - Mar 15, 2013 om 16:28
10 Antwoorden / 2 Vragen

Voor iedereen die het mailadres wil hebben.. waar kan ik het naartoe sturen? Ik vind nergens een pb functie of email mogelijkheid en denk niet dat het handig is om het openbaar in dit topic te vermelden.

Ik heb inmiddels telefoon gekregen van Vodafone dat ze mijn factuur terug zouden brengen naar 50 euro. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Wat gebeurd er.. Ik krijg een creditnota en vervolgens een factuur van 140 euro ipv 50 met de waarschuwing dat als ik niet snel betaal mijn telefoon afgesloten wordt. Mag dus nog even aan de telefoon gaan hangen.. Denk je dat het opgelost is :-(

ma
door mar22 - Mar 18, 2013 om 15:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

@rkruiswijk: wat vervelend dat het nog steeds niet is opgelost!!! Je zou mij het e-mail adres naar me kunnen sturen (marlindevanmeijel@hotmail.com) Ik zie nl ook nergens een mail functie. Hartelijk dank!