ke
door kerstdag Jan 10, 2015 om 17:17
Computers & telefonie

Horizonbox UPC is stroomvreter.

Mijn stroomverbruik is aanzienlijk hoger geworden na de overstap naar UPC. Een meting geeft aan dat de Horizon box maar liefst 34 Watt verbruikt in de stand-by stand. Moderne apparaten verbruiken slecht enkele Watts. Als je de Box aan zet, verbruikt hij 39 Watt.
Even rekenen? In stand by dus 300 Kwh. Aan stand 340 Kwh.
Schandalig dat UPC stroomvreters levert. Milieu onvriendelijk is en niet rekening houdt met de kosten.
Het jaagt het energieverbruik enorm op.
Niet echt klantvriendelijk dat ik zo.

1563 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 10, 2015 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom in 2 rubrieken vragen, ze zullen ze kwijt willen zij zeker al een tijd niet eer gemaakt? eerst de ze op dan komt pas de volgende versie, die minder stroom gebruikt. Dus zolang u deze heeft gewoon niet meer in standbij laten staan maar uitschakelen.

upcwebcare
door upcwebcare - Jan 11, 2015 om 10:27
46 Antwoorden / 0 Vragen

Het stroomverbruik van de Horizon HD DVR Mediabox is afhankelijk van de functies die worden gebruikt zoals de DVR of wifi.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

Op onze website kun je een uitleg vinden over het aanpassen van de stand-by instellingen: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/energie-instellingen/#stand-by-instellingen-overige-mediaboxen

Met vriendelijke groet,
Marcel | UPC Webcare

ke
door kerstdag - Jan 11, 2015 om 11:49
68 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor uw reactie. We komen wel verder maar..... Indien men hem op de lage stand of de eco gaat zetten, geeft hij een waarschuwing dat mogelijk geprogrammeerde zenders niet worden opgenomen. Is dan ook geen optie dacht ik.
Bovendien gaat hij na 3,5 uur in deze lage stand. Ook weer niet echt handig.
Zou toch fijn zijn als UPC andere boxen gaat leveren.
In ieder geval bedankt voor uw bericht.

=upcwebcare schreef op zondag 11 jan 2015, 10:27: Het stroomverbruik van de Horizon HD DVR Mediabox is afhankelijk van de functies die worden gebruikt zoals de DVR of wifi.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

Op onze website kun je een uitleg vinden over het aanpassen van de stand-by instellingen: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/energie-instellingen/#stand-by-instellingen-overige-mediaboxen

Met vriendelijke groet,
Marcel | UPC Webcare

door 1953 - Jan 12, 2015 om 03:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=upcwebcare schreef op zondag 11 jan 2015, 10:27]Het stroomverbruik van de Horizon HD DVR Mediabox is afhankelijk van de functies die worden gebruikt zoals de DVR of wifi.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

Op onze website kun je een uitleg vinden over het aanpassen van de stand-by instellingen: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/energie-instellingen/#stand-by-instellingen-overige-mediaboxen

Met vriendelijke groet,
Marcel | UPC Webcare

Verwarrend!

door 1953 - Jan 12, 2015 om 03:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=upcwebcare schreef op zondag 11 jan 2015, 10:27]Het stroomverbruik van de Horizon HD DVR Mediabox is afhankelijk van de functies die worden gebruikt zoals de DVR of wifi.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

Op onze website kun je een uitleg vinden over het aanpassen van de stand-by instellingen: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/energie-instellingen/#stand-by-instellingen-overige-mediaboxen

Met vriendelijke groet,
Marcel | UPC Webcare

Verwarrend! De link: Uitleg (stand-by)instellingen Horizon

door 1953 - Jan 12, 2015 om 03:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kerstdag schreef op zondag 11 jan 2015, 11:49]Bedankt voor uw reactie. We komen wel verder maar..... Indien men hem op de lage stand of de eco gaat zetten, geeft hij een waarschuwing dat mogelijk geprogrammeerde zenders niet worden opgenomen. Is dan ook geen optie dacht ik.
Bovendien gaat hij na 3,5 uur in deze lage stand. Ook weer niet echt handig.
Zou toch fijn zijn als UPC andere boxen gaat leveren.
In ieder geval bedankt voor uw bericht.

[quote=upcwebcare schreef op zondag 11 jan 2015, 10:27]Het stroomverbruik van de Horizon HD DVR Mediabox is afhankelijk van de functies die worden gebruikt zoals de DVR of wifi.

Er zijn verschillende standen.

Aan: maximaal 59 Watt
Hoog (actief) stand-by: 56 Watt
Hoog (passief) stand-by: 38,3 Watt
Midden stand-by: 27,5 Watt
Laag stand-by (snel opstarten): 2,6 Watt
Laag stand-by: 1 Watt

Op onze website kun je een uitleg vinden over het aanpassen van de stand-by instellingen: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/energie-instellingen/#stand-by-instellingen-overige-mediaboxen

Met vriendelijke groet,
Marcel | UPC Webcare

Iniedergeval energiezuiniger Horizon gewenst!

De Humax IHDR-5200C, Ziggo, is wel zuiniger, edoch twee programma's opnemen is ook niet meer van deze tijd.

ke
door kerstdag - Jan 12, 2015 om 16:52
68 Antwoorden / 9 Vragen

Je hebt helemaal gelijk. Gewoon uit zetten dus met de schakelaar.
Blijkbaar is er geen ander alternatief.
Overigens heb ik nog even een meting gedaan.
Als je de box uit zet met de schakelaar, verbruikt hij nog steeds onnodig 1,5 watt.
Niet veel maar, het kan beter door de schakelaar dubbelpolig te maken.

=valerius-2 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 19:03: Waarom in 2 rubrieken vragen, ze zullen ze kwijt willen zij zeker al een tijd niet eer gemaakt? eerst de ze op dan komt pas de volgende versie, die minder stroom gebruikt. Dus zolang u deze heeft gewoon niet meer in standbij laten staan maar uitschakelen.

door 1953 - Jan 12, 2015 om 17:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kerstdag schreef op maandag 12 jan 2015, 16:52]Je hebt helemaal gelijk. Gewoon uit zetten dus met de schakelaar.
Blijkbaar is er geen ander alternatief.
Overigens heb ik nog even een meting gedaan.
Als je de box uit zet met de schakelaar, verbruikt hij nog steeds onnodig 1,5 watt.
Niet veel maar, het kan beter door de schakelaar dubbelpolig te maken.

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 19:03]Waarom in 2 rubrieken vragen, ze zullen ze kwijt willen zij zeker al een tijd niet eer gemaakt? eerst de ze op dan komt pas de volgende versie, die minder stroom gebruikt. Dus zolang u deze heeft gewoon niet meer in standbij laten staan maar uitschakelen.

Of de stekker eruit halen, dan wel een stekker met schakelaar - Engelse variant - met ledlampje.