me
door mercedesbowie May 16, 2016 om 20:29
Computers & telefonie

I=Mac document als email verzenden

Ik heb een i-max pc, met een tekstverwerker Pages.
Ik wil eendocument als e-mail verzenden naar een andere pc

890 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 16, 2016 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is toch simpel? Bij Pages klikt u rechts bovenaan op een vierkant blokje met een pijltje er boven,
dan wordt gevraagd als wat u het wilt verzenden, en als u dan de vorm kies, wordt gevraagd hoe u het wilt verzenden.

jo
door jorisw - May 17, 2016 om 10:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als de ontvanger geen Mac en Pages heeft moet je het eerst opslaan in een formaat dat de andere wel kan openen. Bijvoorbeeld PDF of DOCX.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2016 om 12:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of een nieuwe mail openen en de tekst kopiëren en plakken in de nieuwe mail en dan verzenden naar de andere pc?

jo
door jorisw May 17, 2016 om 15:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen als het niet teveel tekst is lijkt me. Voor een groter document is dit niet echt een handige oplossing.

marita5
door marita5 - May 17, 2016 om 12:58
11547 Antwoorden / 15 Vragen

@Mercedesbowie ,

Als je in Pages een document wilt exporteren:

* Maak pagina/document
* Klik in de menubalk op Archief -> Exporteer
* Selecteer in het kleine venster wat verschijnt het “Word” icoontje en klik op volgende
* Geef je te exporteren document een naam en vink onderin het venster ” Verberg extensie” UIT.
* Zoek een locatie waar je het document wilt bewaren
* Klik op “Volgende” en Pages gaat het voor je exporteren
* Als het exporteren klaar is kun je nog een venster krijgen waarin waarschuwingen staan. Deze waarschuwingen hebben met compatibiliteit te maken voor Windows applicaties.

Dat is de exporteer functie van Pages.

bron : onemorething.nl

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Wat een moeilijke bedoening. Je kunt gewoon Word kiezen, dan klikken en mail kiezen. Dan mailadres intoetsen en versturen. Klaar en het document is bijgevoegd in de mail.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 19:09
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken het programma pages niet maar wanneer U van het bestand een pdf formaat kan maken is dat als bijlage te allen tijde per mail te verzenden. Mvrgr.