ma
door mariet Sep 6, 2011 om 15:32
Computers & telefonie

Icoontjes favorieten

Bij IE9 (Vista)heb ik een aantal webpagina's bij mijn favorieten staan Nu hebben deze geen icoontje voor hun naam staan, maar gewoon een wit rechthoekje. Is dit aan te passen (ik vind een icoontje mooier) of is dit normaal ?
Heb ook al eens deadlink geprobeert de icoontjes op te laten halen maar het resultaat blijven de witte rechthoekjes
Ook om de favoriete pagina's nog eens te bezoeken heeft geen resultaat.

alvast hartelijke dank

Mariet

5782 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mariet,

Dat is afhankelijk van de webpagina.
Het is dus normaal!

Met vr.gr.

freya
door freya - Sep 6, 2011 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mariet,

Ik gebruik verder geen IE, maar kun je in de favorietenlijst niet met de rechter muisknop op de betreffende favoriet klikken, eigenschappen kiezen en dan via (ander pictogram) het icoontje niet aanpassen? Je zal dan wel zelf eerst een geschikt icoontje (vanuit een bestand of een bestaand .ico bestandje) moeten zoeken.

m.vr.gr. Freya

ma
door mariet - Sep 6, 2011 om 20:46
29 Antwoorden / 14 Vragen

nee helaas is dit niet mogelijk

bedankt

=freya schreef op dinsdag 6 sep 2011, 16:35:
Hallo mariet,

Ik gebruik verder geen IE, maar kun je in de favorietenlijst niet met de rechter muisknop op de betreffende favoriet klikken, eigenschappen kiezen en dan via (ander pictogram) het icoontje niet aanpassen? Je zal dan wel zelf eerst een geschikt icoontje (vanuit een bestand of een bestaand .ico bestandje) moeten zoeken.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Wellicht ter verduidelijking:

Deze geeft (bij mij) wél een icoontje en
deze geeft (bij mij) een witte blz.
Nou heb ik wel FF en jij IE, maar dat moet voor zover ik weet niets uitmaken.

Met vr.gr.

freya
door freya - Sep 6, 2011 om 21:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:

Dan weet ik niet wat voor Firefox je gebruikt, want in mijn Firefox geeft jouw tweede 'link' een icoontje van een fietsje.....

Freya

ma
door mariet - Sep 6, 2011 om 21:22
29 Antwoorden / 14 Vragen

bij ie9 geven deze 2 links geen icoontje

gr.mariet

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 21:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Ja, doordat ik deze pagina weer aangeklikt had bij mij (nu) ook.
Ga meteen de andere pagina's zonder icoontje nog eens proberen.

NB Heb 3.6 er nog steeds op staan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 21:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Je zou (dus) ook Firefox kunnen gaan gebruiken.
Kun je hier downloaden = de nieuwste versie.

freya
door freya - Sep 6, 2011 om 21:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mariet schreef op dinsdag 6 sep 2011, 21:22]bij ie9 geven deze 2 links geen icoontje

gr.mariet
Grappig, bij mijn IE8 geeft de eerste 'link' gewoon het kassa icoontje en de tweede inderdaad het 'standaard' icoontje. Kortom, er is geen pijl op te trekken.....
Eerlijk gezegd zou ik me er maar niet teveel zorgen om maken. Wellicht wordt het in de toekomst nog eens via een 'update' opgelost....zucht.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2011 om 21:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Nou, deze blijft bij mij '- o.a. - dus 'wit.

freya
door freya - Sep 6, 2011 om 21:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 6 sep 2011, 21:34]@freya,

Nou, deze blijft bij mij '- o.a. - dus 'wit.
Inderdaad, die blijft 'standaard'.
Overigens, de informatie over dat icoontje wordt in de header van de webpagina meegestuurd, samen met een 'link' naar het icoonbestandje. Als je de bron van de webpagina bekijkt zul je in de header een regeltje kunnen terugvinden met een verwijzing naar het bestand favicon.ico en dat is het bestandje waar het icoontje in zit.

Freya

lenyenfred
door lenyenfred - Sep 7, 2011 om 12:22
93 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Freya,
Bedankt, ook ik miste een aantal icoontjes.
Sommigen komen vanzelf ''mee''.
Groetjes Snoopy

qp
door qpc - Sep 7, 2011 om 12:27
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mariet schreef op dinsdag 6 sep 2011, 15:32]Bij IE9 (Vista)heb ik een aantal webpagina's bij mijn favorieten staan Nu hebben deze geen icoontje voor hun naam staan, maar gewoon een wit rechthoekje. Is dit aan te passen (ik vind een icoontje mooier) of is dit normaal ?
Heb ook al eens deadlink geprobeert de icoontjes op te laten halen maar het resultaat blijven de witte rechthoekjes
Ook om de favoriete pagina's nog eens te bezoeken heeft geen resultaat.

alvast hartelijke dank

Mariet

Je zou het programma AM-Deadlink kunnen gebruiken.
Dit programma is bedoelt om 'dode' links uit de lijst favorieten te verwijderen, maar hersteld tevens de originele icoontjes van de websites in de favorietenlijst.

Het programma is hieronder (gratis) te downloaden;

AM-Deadlink

freya
door freya - Sep 7, 2011 om 12:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@qpc:

Probleem is alleen dat veel websites gewoon geen informatie over zo'n icoontje meesturen en dan valt er dus ook niets te 'herstellen'. Kortom, als de website er niet voor is uitgelegd, houdt het gewoon op en zal je het zonder 'eigen' icoontje moeten doen en zie je dus het 'standaard' icoontje.

Freya

ra
door rainbow64 - Sep 7, 2011 om 12:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het eens op deze manier veel suc6 .

Op dit moment is er maar één oplossing voor dit probleem en dat is zelf een pictogram toewijzen aan uw links. Dit doet u door bijvoorbeeld een logo te downloaden van de site in kwestie en dit in een tekenprogramma als Paint op te slaan als bitmap (BMP). Vervolgens klikt u met de rechterknop op de favoriet waar u het pictogram aan toe wilt wijzen en kiest u voor Eigenschappen.
In het venster dat nu verschijnt, kiest u voor het tabblad Webdocument en klikt u daar op de knop Ander pictogram. Kies vervolgens voor Bladeren en zet in het venster dat nu verschijnt de knop rechtsonder op Alle bestanden. Kies uw net gemaakte bitmap uit, klik op Openen | OK | OK en uw link is weer voorzien van een herkenbare knop. Voor het beste resultaat kunt u de bitmapbeelden best vierkant maken via uw tekenprogramma

ma
door mariet - Sep 7, 2011 om 22:14
29 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden

Deadlink heeft zoals eerder al vermeld niets uitgehald
bij de favorieten staat geen tabblad weblink dus dit gaat ook niet lukken

wel heb ik door toeval ontdekt dat als ik het webadres uit de adresbalk versleep naar de favorietenlijst krijg ik wel het icoon.
Maak ik een favoriet aan door in de favorietenlijst Aan favorieten toevoegen
dan krijg ik het icoon niet RARARARARARA

groetjes Mariet

freya
door freya - Sep 7, 2011 om 22:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mariet schreef op woensdag 7 sep 2011, 22:14]....
wel heb ik door toeval ontdekt dat als ik het webadres uit de adresbalk versleep naar de favorietenlijst krijg ik wel het icoon.
Maak ik een favoriet aan door in de favorietenlijst Aan favorieten toevoegen
dan krijg ik het icoon niet RARARARARARA

groetjes Mariet
Euhm.. eerlijk gezegd lijkt me dat ook logisch. Immers, als je de 'link' in de adresbalk hebt staan, heb je de website bezocht en is de informatie over het icoontje binnengehaald met het ophalen van de webpagina (en dus heb je dan ook een icoontje).
Als je de favoriet handmatig in je favorietenlijst toevoegt heb je de website nog niet bezocht en beschik je dus ook niet over de informatie van het icoontje.

Kortom, de juiste procedure is, eerst de website bezoeken door het adres in de adresbalk in te typen en daarna de 'link' vanuit de adresbalk naar je favorietenlijst slepen.

Maar mooi dat je er uiteindelijk zelf achter bent gekomen. ;-)

Freya