ricardow
door ricardow Oct 2, 2005 om 16:27
Computers & telefonie

Ik kan de filmpjes van de kassa site niet bekijken. Wat te doen?

Hallo computerexperts,

Een tijd geleden Windows Media Player ge-updated van versie 9 naar versie 10. Alles werkt (na enige problemen) nu prima, behalve dat ik de filmpjes van Kassa niet kan bekijken.

Als ik dit wil doen schakelt WMP 10 wel zichzelf in en gaat verbinding zoeken, maar komt voor de rest niet verder. Al laat ik WMP 10 een uur zoeken, de melding in het scherm blijft 'verbinden'.

Onder extra-->opties-->bestandstypen staan alle weergegeven bestanden aangevinkt, dus dat kan het niet zijn. Ook staat de optie 'codecs automatisch downloaden' aangevinkt, dus ook dit is niet het probleem. Mijn vraag is: wat is wel het probleem en hoe los ik dit op?

Groet Richard

1053 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richard, even de oude er helemaal afhalen en ook wat je van de nieuwe erop hebt staan, daarna de nieuwe versie 10 installeren.

Deze vraag is al eens voorbij gekomen en dit was toen de oplossing.

Succes

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dank u voor uw snelle antwoord. Ik weet dat deze vraag eerder is gesteld, maar kon bij die antwooden geen bevredigend antwoord vinden vandaar dat ik de vraag opnieuw stel. Bij de eerder gestelde vraag over dit onderwerp, ging het over een foutmelding binnen WMP. Dit is bij mij niet het geval.

WMP verwijderen en vervolgens opnieuw installeren had ik zelf ook al bedacht, maar vond ik nogal een drastische oplossing. Immers alle andere onderdelen werken perfect en daarom hoop(te) ik dat er nog een ander oplossing is/was.

Ik heb namelijk veel samengestelde afspeellijsten. Als ik WMP verwijder en opnieuw installeer ben ik deze afspeellijsten (of in ieder geval de inhoud daarvan) kwijt. De nummers heb ik dan natuurlijk nog wel, maar niet meer in deze afspeellijsten.

Resumé: Kan ik een (soort van) backup maken van de afspeellijsten voordat ik WMP verwijder? Of is er toch nog een andere mogelijkheid om de bewuste filpjes (en gelijksoortige bestanden) te bekijken, zonder WMP te hoeven verwijderen?

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Richard, ik denk wel dat je daar een kopie van kan maken en deze moet je waarschijnlijk zoeken in de directory van mediaplayer, weet alleen niet hoe dit heet. Maar of je deze weer in de nieuwere versie kan gebruiken, dat antwoord blijf ik je ook schuldig.

Succes

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dank Hell-rider/WillemG voor je reactie. Aangezien zelfs u mij niet verder kan helpen, heb ik eigelijk al m'n hoop gevestigd op Enterprice.

Dus: Enterprice weet u een oplossing???

Ieder ander die een oplossing denkt te hebben is natuurlijk ook van harte welkom om te reageren.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dank voor uw reactie Enterprice. Echter alle protocollen waarmee streaming media wordt ontvangen, was al reeds aangevinkt.

Mijn bestuuringssysteem is Windows XP home (mocht dit nog relevante informatie zijn).

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 2, 2005 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de verbinding wordt 'tegengehouden' door een firewall.

Vraag: welke modem/router gebruik je en heeft deze een ingebouwde firewall?

En welke software-firewall gebruik je...?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprice,

Het ingebouwde kabelmodem is een: 'Realtek RTL 8139 family PCI Fast Ethernet NIC' modem. Ik heb geen idee of deze een ingeboude firewall heeft, hoe kan ik hier achter komen?

Ik ben niet zo thuis in computertermen, dus vergeef me als ik het verkeerd zeg; de router is toch 'het kastje' dat in je meterkast is gemonteerd? In dat geval: Motorola SB5100E 'Surfboard'.

Als virusscanner gebruik ik Norton Antivirus 2005 en als firewall eveneens Norton (internet security 2005).

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Richard,

De 'Realtek RTL 8139 family PCI Fast Ethernet NIC' is de netwerkkaart waarmee je modem is aangesloten op de PC.

Dit is dus geen modem en heeft derhalve ook geen firewall.

Echter, de Motorola SB5100E is ook een enkele kabelmodem, dus zonder router- en firewallfunctie.

Van Norton Internet Security 2005 is ook niet bekend dat deze standaard
de poorten van de Windows Media Player zou kunnen blokkeren.

Ik kan je op dit moment dus niet meer vertellen dan dit, en samen met
wat de andere forumleden je al verteld hebben brengt dit voor jouw dus
helaas nog niet de oplossing, sorry...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ricardo,

Ik ben zelf geen computer-expert, zoals collega's Enterprise of WillemG, maar ik heb even gezocht bij Microsoft of het probleem daar bekend is.

Een vergelijkbaar verschijnsel heb ik kunnen terugvinden, dat het gevold is van WinXP SP2 (in combinatie met de standaard Windows Firewall die daarbij zit). Het een en ander staat beschreven onder de onderstaande link (in het Engels weliswaar, dus ik hoop dat je de taal een beetje machtig bent).

A client may not be able to connect to multicast streams or to other User Datagram Protocol streams through Windows Firewall by using Windows Media Player

Misschien is het de oplossing, misschien niet, maar ik hoop je weer wat verder op weg te helpen. Indien het geen oplossing geeft, negeer dan mijn inbreng, want zoals gezegd, ik ben veel minder thuis in de wondere wereld van de PC dan anderen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

In navolging op de reactie van Brynnar even het volgende aan Richard.

Je mag maar één firewall tegelijk actief hebben op je PC.

Als je Norton Internet Security gebruikt moet je dus zowieso even checken of de Windows firewall uitgeschakeld is.

Om te checken of dit WMP-probleem wordt veroorzaakt door een firewall
kan je de actieve firewall éven uitschakelen en dan proberen of het
Kassa-filmpje zich wél laat zien.

Lukt het nu wél, dan ligt het probleem dus bij de firewall.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Richard, je kan ook proberen om realplayer te installeren en voortaan afspelen via de realplayer. Er bestaat ook een gratis versie !!

johan

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het geprobeerd en kreeg een foutmelding dat de extensie niet door WMP wordt herkend. Probeer het eens door Realplayer te installeren. Suc6, ArieT

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het aan sp2 licht, maar daar ben ik niet zeker van. Zelf heb ik sp2 uitgeschakeld en als beveiliging (firewall en scanner) gebruik ik Norton Internet Security 2005. Ik kan alle filmpjes van Kassa bekijken. Dit betekent dat als je een firewall hebt en daarnaast sp2 hebt ingeschakeld, dat je sp2 echt moet uitschakelen want 2 verschillende firewalls geeft problemen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rosenthal,

SP2 'uitschakelen' kan natuurlijk niet, deze upgrade voor Windows XP
wordt geïntegreerd in het besturingssysteem en daar valt niets aan uit
te schakelen, je kan dit servicepack2 hooguit verwijderen van je PC.

Je kan wél (en dat zal je wellicht bedoelen) in het
'Beveiligingscentrum' de ingebouwde firewall van XP uitschakelen, zoals
ik dat zelf ook al als mogelijkheid had geopperd aan Richard.

Dat kan uiteraard alleen als je een goeie firewall van een andere producent gebruikt.

N.B. Je gebruikt zelf als firewall en virusscanner Norton Internet Security en dat is uiteraard een prima beveiliging.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens in WMP bij Extra => Opties => tabblad bestandstype en klik op alles selecteren. Misschien dat je dan suc6 hebt.

Groeten, ArieT

ve
door verwijderd - Oct 3, 2005 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Richard. Na installeren van sp2 kon ik KPN niet meer niet meer op het scherm krijgen. Via Senior web advies ontvangen. Ik had 2 firewalls nl van ZA en nu van SP2 (Windows). Ik moest ZA GEHEEL verwijderen, daarna ontving ik KPN wel. Dus de 2 firewalls werkten elkaar tegen. Misschien Norton en Windows ook??  Succes  ED.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2005 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben zeer blij met al jullie reacties. Allen hartelijk dank hiervoor.

Op mijn computer zijn geen 2 firewalls tegelijk actief, had goed gekund omdat ik nooit naar de instellingen van 'windows firewall' heb gekeken. Echter Norton (of windows) heeft deze firewall van windows al automatisch uitgeschakeld.

In navolging van jullie antwoorden heb ik 2 vragen:

De eerste vraag lijkt (en is waarschijnlijk) een hele domme vraag. Echter ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten doen, dus ik stel hem toch: Hoe verwijder ik Windows Media Player? Onder configuratiescherm-->software, staat WMP namelijk niet weergegeven. Helaas had ik systeemherstel uitgeschakeld staan, dus ook deze kan ik niet gebruiken om WMP te verwijderen (of WMP 9 terug te zetten op de computer). Onder windows verkenner-->C:-->program files staat een map 'windows media player', echter de inhoud van deze map kan ik niet (in zijn geheel) verwijderen. Dit omdat ik dan de melding krijg dat windows bepaalde bestanden niet kan verwijderen en dat de toegang hiertoe is geweigerd (terwijl ik wel onder het administrator account ben aangemeld). Deze bestanden zijn natuurlijk precies de belangrijke bestanden om Windows Media Player te kunnen verwijderen. Dus ook dit gaat niet. Als laatste optie probeerde ik om via de zoekfunctie van windows, alle bestanden met 'Media Player' in de bestandsnaam op te roepen en vervolgens de gehele resultatenlijst te verwijderen, maar stuitte hierbij op dezelfde foutmeldingen als in windows verkenner.

Dus: Hoe moet ik WMP (goed en in zijn geheel) verwijderen van mijn computer??

Mijn tweede vraag: Kunnen Realplayer en Windows Media Player ook NAAST elkaar funtioneren? Alle andere functies van WMP werken namelijk prima en wil deze dus ook via WMP blijven uitvoeren.

Excuses dat het zo'n lang verhaal is geworden en zie u reacties graag tegemoet.

Groet Richard.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2005 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Richard,

Je kan de Windows Media Player niet in z'n geheel verwijderen, althans niet op een dermate makkelijke en betrouwbare manier dat je Windows XP stabiel blijft werken.
De Windows Media Player zit volledig verweven in het besturingssysteem.
Wat nog wél mogelijk is, is het verwijderen van de WMP 10-update zodat hij wordt teruggezet naar WMP 9.
Ga naar Configuratiescherm > Software en zet bovenin dit venster een vinkje bij Updates weergeven.
Scroll nu naar beneden en verwijder Windows Media Player 10.

Nu hoop ik voor je dat WMP 9 nog goed werkt zodat je in ieder geval de Kassa-filmpjes weer kan zien.
Je hebt namelijk geprobeerd om de WMP-bestanden en mappen handmatig te verwijderen en dat is natuurlijk 'uit den boze'...
Je kan nooit een programma 'zomaar' verwijderen door de programma-mappen en bestanden te verwijderen, en al zéker geen Microsoft-programma dat onderdeel is van het besturingssysteem.
De kans is namelijk groot dat je tijdens je zoek- en verwijderactie toch wat kleinere en minder essentiële bestanden van WMP hebt verwijderd waardoor deze nu niet meer goed zal werken of het verwijderen van de WMP 10-update nu zal falen.

Maar goed, probeer eerst maar eens om de WMP 10-update te verwijderen, dan horen we het wel...

N.B. Voordat de andere PC-kenners over me heen vallen, ik weet dat je met XPlite en nLite (bootable XP-CD maken zonder WMP, IE, OU e.d.) ook een eind kan komen, maar ik denk niet dat Richard nu iets aan deze info heeft.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2005 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Sorry Richard, ik heb mijn reactie op je vraag per ongeluk hier boven gezet i.p.v. onder deze reactie van jou.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2005 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu je niet als administator kan inloggen zal je eerst dat probleem op moeten lossen. Ga naar configuratiescherm en klik op gebruikers. Verwijder daar de gastgebruikers zodat alleen jij als beheerder van de PC overblijft. Het opnieuw installeren WMP zal misschien hetzelfde effect geven.

Heb je dit al geprobeerd?

Probeer eens in WMP bij Extra => Opties => tabblad bestandstype en klik op alles selecteren. Misschien dat je dan suc6 hebt.

Bij mij had dit succes.

Ook ik heb SP2 en ZoneAlarm. Alleen heb ik Kaspersky als antvirus programma. Je kan nog eens proberen om Norton antivirus uit te schakelen. Dat doe je door naar uitvoeren te gaan, msconfig in te typen, tabblad opstarten en de vinkjes weg te halen bij alle programma's van symantec en/of norton. Opnieuw starten uitproberen en niet vergeten ze weer aan te vinken.

Wat ook nog kan is de Helpdesk bellen van HCCnet elke woensdag van 14.00 tot 16.00 uur. Tel 023-5461188 ook voor niet leden.

Suc6, ArieT

ve
door verwijderd - Oct 6, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

het verwijderen van gebruikers zou ik ECHT niet doen. Ten eerste raak je data en instellingen kwijt. Tevens loop je risico dat bepaalde (beveiligde) bestanden niet meer leesbaar zijn.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wederom allen hartelijk dank voor de reacties. Excuses dat ik niet eerder reageerde, maar ik verbleef de afgelopen dagen elders en kon zodoende natuurlijk niet de WMP wijzigen.

@ Ariet: Ik kan me wel via het gebruikersaccount aanmelden. Ik meldde dat ik WMP niet kon verwijderen en dat ik bij pogingen daartoe, de melding kreeg dat de toegang was geweigerd. In een bijzin meldde ik vervolgens: 'Terwijl ik wel onder het administrator account aangemeld was', wellicht heeft u hierdoor begrepen dat ik problemen heb met de aanmelding van het administrator acoount, echter dit is dus niet zo.

De oplossing die u aandraagt, namelijk: Extra => Opties => tabblad bestandstype en dan alles selecteren. Had ik al in mijn ALLEREERSTE vraag aangegeven dat dit niet het probleem veroorzaakte.

@ drpc: Helemaal mee eens. Zal ik ook zeker niet doen, temeer dit niet van invloed is op het probleem.

@ Enterprice: de terugzetting naar WMP 9 is probleemloos gelukt. Na verwijdering van WMP 10 update, kreeg ik een scherm in beeld dat de 'installatie' voltooid was (zonder fouten).

Echter, mijn probleem is hiermee niet opgelost. Als ik een filmpje opvraag via de website, gebeurd er precies hetzelfde als bij WMP 10. Namelijk: WMP start wel op, maar blijft hangen op 'verbinden' (of in dit geval 'connecting', want WMP 9 was een Engelse versie).

Het probleem met de kassa filmpjes ligt dus inderdaad (zoals u al opperde) niet aan de media player.

Omdat ik wel even genoeg heb met dit probleem bij WMP, overweeg ik om Realplayer te installeren. Maar dan kom ik terug op mijn eerdere vraag: Kunnen WMP en Realplayer ook naats elkaar functioneren op een computer? Dit omdat alle andere opties via WMP wel goed werken en ik dit ook zo wil houden.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Richard,

Je kan zonder enig probleem de RealPlayer naast de WMP gebruiken, zeker als je ze niet tegelijkertijd gebruikt.

Geef in de instellingen (opties) van de RealPlayer wel goed aan welke
bestandstypen de RealPlayer dient te af te spelen, vink ze maar gewoon
allemaal aan dan weet je zeker dat de RealPlayer alles aankan.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2005 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Richard,

Het lijkt me niet zozeer een probleem van de Media Player zélf, of de codecs, maar iets in de instellingen van de verbinding.

Ga in de Media Player eens naar 'Extra > Opties > Netwerk' en
kijk of hier alle protocollen voor 'Streaming Media' staan aangevinkt.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2005 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprice,

Ik ben wat laat met mijn bedankje, maar beter laat dan nooit: Hartelijk dank voor uw adviezen. ik heb Real Player geïnstalleerd en alles werkt nu prima!

Groet Richard

ve
door verwijderd - Oct 11, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan Richard,

Eind goed, al goed dus...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2006 om 01:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik ben een digibeet en kan de filmpjes ook niet bekijken. Nu was ik gegaan naar de WMP en kan 'Netwerk' niet vinden. Ja, het is erg, ik heb alle tabbladen bekeken, geen netwerk...

Als ik een filmpje wil afspelen, verschijnt een 'controle paneel' in de hoek van de scherm, maar het filmpje start niet.

Enig idee wat ik kan doen?

Alvast dank!
Goed systeem, dit, ik ben er heel blij mee.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2010 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Je kan even proberen om WMP opnieuw te installeren. Je bent dan NIET je afspeellijsten kwijt. Die staan in een bestandsmap die niet wordt verwijderd of herschreven.

Meestal is dit wel de oplossing. Ik had hetzelfde probleem met de uitzending van 'Uitzending gemist' even opnieuw installeren en alles deed het weer.

Met vriendelijke groet,

[edit redactie]