mi
door mieke88 Mar 11, 2011 om 23:48
Computers & telefonie

Ik word [edit redactie] door T-Mobile

In december heb ik met veel vertrouwen mijn abonnement vernieuwd bij T-Mobile. Ik ben al 10 jaar klant bij T-mobile en altijd tevreden geweest. Zij boden mij een nieuw abonnement wat ik geaccepteerd heb. Ik kies er al jaren voor om gewoon puur belminuten en een aparte sms bundel te kopen. Kortom ik wil gewoon simpel kunnen bellen en smsen.

Maar goed helemaal blij met mijn nieuwe abonnement, tot dat ik de eerste rekening ontving. Hierbij zat ik €30 buiten mijn bundel. Ik T-mobile gebeld, lag het eraan dat ik nu per minuut werd afgerekend en hiervoor was het per seconde.

Maar goed ik wist het nu dus ik kon er op letten. Maar niets is minder waar, maand twee zat ik er weer € 30 boven. Ontzettend kwaad heb ik T-mobile opgebeld, maar die konden mij helaas niet helpen. Ik kon wel mijn abonnement verhogen, maar er vanaf kon ik niet meer. 10 jaar klant zijn, door de wc gespoeld, zo voelde het. Ik voelde me echt [edit redactie], omdat zij nooit vermeld hebben dat ik per minuut ging betalen. Tuurlijk kun je zeggen, lees de kleine lettertje en tuurlijk was het in de media geweest, maar ik ben gewoon een werkende Hollander en ik heb geen tijd gehad om dit uit te zoeken.

Nu heb ik ook de pech dat ik hem voor 2 jaar heb afgesloten, dus ik kon niks anders dan hem dan maar verhogen.

Zo gezegd zo gedaan, maar maand 3, ik ben maar liefst 150 belminuten omhoog gegaan, maar ik ga er weer DIK overheen. Vanaf 26 februari heb ik nieuwe belminuten, dus 300 belminuten, ik ben er nu op 11 maart al doorheen. Terwijl dat ik helemaal niet veel bel. Misschien 1x per dag. Ik ga vanaf nu een overzicht bijhouden, maar ik heb echt het idee dat mijn belminuten in de rook opgaan!!!!

Wie heeft dit probleem nog meer????? Willen die mensen zich melden aub want dan kan Kassa hier misschien wat mee.

1100 14 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 00:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voel jij je wel goed??????????

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 00:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Tuurlijk kun je zeggen, lees de kleine lettertje en tuurlijk was het in de media geweest, maar ik ben gewoon een werkende Hollander en ik heb geen tijd gehad om dit uit te zoeken......

Ik ben ook gewoon een werkende Nederlander en het kost je nog geen 5 minuten om even op de site van T-M te kijken, dan had je gezien dat per minuut wordt gerekend.

Bovendien heeft Kassa hier al eens aandacht aan gegeven, maar ook daar had je blijkbaar geen tijd voor. In dat geval heeft het geen enkele zin om hier nog een keer aandacht aan te besteden, want je hebt toch geen tijd.

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 12, 2011 om 08:54
463 Antwoorden / 14 Vragen

Afgaande op je verhaal had je dus een abo van 150 minuten en bel je elke dag minimaal 1 keer.Dat betekent dus dat je hoogstens 5 minuten per dag mag bellen(30 dagen maal 5 minuten).Je belt gewoon teveel.Dit heeft slechts gedeeltelijk met die afronding op hele minuten te maken.Je belt gewoon teveel.Hou het maar eens bij.

druifje01
door druifje01 - Mar 12, 2011 om 09:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Houd het er maar op dat je niet goed geinformeerd was en geschrokken bent. Van kwade intenties is hier geen sprake.

rj
door rjw - Mar 12, 2011 om 10:02
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gladdeharry schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 08:54]Afgaande op je verhaal had je dus een abo van 150 minuten en bel je elke dag minimaal 1 keer.Dat betekent dus dat je hoogstens 5 minuten per dag mag bellen(30 dagen maal 5 minuten).Je belt gewoon teveel.Dit heeft slechts gedeeltelijk met die afronding op hele minuten te maken.Je belt gewoon teveel.Hou het maar eens bij.

Ik denk dat veel mensen zich verkijken op dit soort getallen en daardoor ook vaak onaangenaam verrast worden aan het eind van de maand. 150 minuten lijkt veel, maar zoals je aangeeft is het maar 5 minuten per dag. Het gemiddelde gesprek is iets meer dan 2 minuten in Nederland. Dus je zit er al gauw overheen.

tdehond
door tdehond - Mar 12, 2011 om 10:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.
Omdat veel providers nu afronden naar hele minuten gaat de klant dit normaal vinden. Ik kan me goed voorstellen dat u dit geen goed gevoel geeft.

Blijkbaar komen de providers ermee weg en blijft deze klant onvriendelijk berekening gehandhaafd.

ma
door marnix1 - Mar 12, 2011 om 10:56
256 Antwoorden / 22 Vragen

@burgemeester, gelukkig is uw Nederlands wel foutloos.
"U stelt een stelling voor"
"Dat hoort thuis dan bij"

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Mar 14, 2011 om 10:34
95 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mieke88,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl, zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Cindy' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

ni
door nina_r - Mar 14, 2011 om 11:34
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Allereerst hoeft u niet zoveel keer een onderwerp te openen, een keer is voldoende. Het is nogal storend.

Ten tweede is het inderdaad uitgebreid in het nieuws geweest dat telefoonproviders per minuut afronden. Iedereen heeft het druk, maar ik neem aan dat ook u het nieuws volgt?

Ten derde wordt u niet [edit redactie], maar bent u het niet eens met de gang van zaken. Dat is nogal een groot verschil. T-mobile doet niks verkeerd.

Ten vierde, waar uw belminuten heen gaan.. u belt ze toch echt zelf op. Ze verdampen echt niet.

Ten vijfde, het is "ik word", niet "ik wordt".

börgemeister
door börgemeister - Mar 14, 2011 om 11:36
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=mieke88 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 23:48]In december heb ik met veel vertrouwen mijn abonnement vernieuwd bij T-Mobile. Ik ben al 10 jaar klant bij T-mobile en altijd tevreden geweest. Zij boden mij een nieuw abonnement wat ik geaccepteerd heb. Ik kies er al jaren voor om gewoon puur belminuten en een aparte sms bundel te kopen. Kortom ik wil gewoon simpel kunnen bellen en smsen.

Maar goed helemaal blij met mijn nieuwe abonnement, tot dat ik de eerste rekening ontving. Hierbij zat ik €30 buiten mijn bundel. Ik T-mobile gebeld, lag het eraan dat ik nu per minuut werd afgerekend en hiervoor was het per seconde.

Maar goed ik wist het nu dus ik kon er op letten. Maar niets is minder waar, maand twee zat ik er weer € 30 boven. Ontzettend kwaad heb ik T-mobile opgebeld, maar die konden mij helaas niet helpen. Ik kon wel mijn abonnement verhogen, maar er vanaf kon ik niet meer. 10 jaar klant zijn, door de wc gespoeld, zo voelde het. Ik voelde me echt [edit redactie], omdat zij nooit vermeld hebben dat ik per minuut ging betalen. Tuurlijk kun je zeggen, lees de kleine lettertje en tuurlijk was het in de media geweest, maar ik ben gewoon een werkende Hollander en ik heb geen tijd gehad om dit uit te zoeken.

Nu heb ik ook de pech dat ik hem voor 2 jaar heb afgesloten, dus ik kon niks anders dan hem dan maar verhogen.

Zo gezegd zo gedaan, maar maand 3, ik ben maar liefst 150 belminuten omhoog gegaan, maar ik ga er weer DIK overheen. Vanaf 26 februari heb ik nieuwe belminuten, dus 300 belminuten, ik ben er nu op 11 maart al doorheen. Terwijl dat ik helemaal niet veel bel. Misschien 1x per dag. Ik ga vanaf nu een overzicht bijhouden, maar ik heb echt het idee dat mijn belminuten in de rook opgaan!!!!

Wie heeft dit probleem nog meer????? Willen die mensen zich melden aub want dan kan Kassa hier misschien wat mee.

U stelt een stelling voor: "Wie heeft dit probleem nog meer????? Willen die mensen zich melden aub want dan kan Kassa hier misschien wat mee." Dit hoort thuis dan bij 'Discussies' op een forum en niet bij 'Vraag en beantwoord'

Suggestie: open 1x het forum, de redactie sluit dan de eventuele dubbelposten.

[edit redactie]

tdehond
door tdehond - Mar 14, 2011 om 11:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Börgemeister

M.i. vergist u zich.

Ik wordt [edit redactie] ( door ......)
Ik is in dit geval het lijdend voorwerp. Niet het onderwerp.

Wie wordt [edit redactie]? Ik
Wie [edit redactie]? de mobiele provider

kl
door klantkenner - Mar 14, 2011 om 11:38
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 07:52]@ Börgemeister

M.i. vergist u zich.

Ik wordt [edit redactie] ( door ......)
Ik is in dit geval het lijdend voorwerp. Niet het onderwerp.

Wie wordt [edit redactie] ? Ik
Wie [edit redactie] ? de mobiele provider

Dus als het meerdere providers waren geweest, zou de zin "Ik worden [edit redactie] door de providers" zijn? Onzin. Het is "Ik word [edit redactie] (door iemand)".

cc
door ccolijn_1 - Mar 14, 2011 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nina_r schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 00:24]Hallo,

Allereerst hoeft u niet zoveel keer een onderwerp te openen, een keer is voldoende. Het is nogal storend.

Ten tweede is het inderdaad uitgebreid in het nieuws geweest dat telefoonproviders per minuut afronden. Iedereen heeft het druk, maar ik neem aan dat ook u het nieuws volgt?

Ten derde wordt u niet [edit redactie], maar bent u het niet eens met de gang van zaken. Dat is nogal een groot verschil. T-mobile doet niks verkeerd.

Ten vierde, waar uw belminuten heen gaan.. u belt ze toch echt zelf op. Ze verdampen echt niet.

Ten vijfde, het is "ik word", niet "ik wordt".
Beste vrouw meneer,
werkt U bij t-mobile, ga in op de problematiek en ga niet zitten zeiken over bijzaken zoals d of t's. Beste klager zoek eerst goed uit of wat je belt met je belminuten klopt met je afgerekende minuten. Ik keer per dag bellen met 150 belminuten is ongeveer 5 minuten perdag die zijn zo op en als je minder dan 1 minuut belt bel je maar hooguit 30 minuten. dus tel even goed.

ni
door nina_r - Mar 15, 2011 om 01:46
18 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ccolijn schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 11:20][quote=nina_r schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 00:24]Hallo,

Allereerst hoeft u niet zoveel keer een onderwerp te openen, een keer is voldoende. Het is nogal storend.

Ten tweede is het inderdaad uitgebreid in het nieuws geweest dat telefoonproviders per minuut afronden. Iedereen heeft het druk, maar ik neem aan dat ook u het nieuws volgt?

Ten derde wordt u niet [edit redactie], maar bent u het niet eens met de gang van zaken. Dat is nogal een groot verschil. T-mobile doet niks verkeerd.

Ten vierde, waar uw belminuten heen gaan.. u belt ze toch echt zelf op. Ze verdampen echt niet.

Ten vijfde, het is "ik word", niet "ik wordt".
Beste vrouw meneer,
werkt U bij t-mobile, ga in op de problematiek en ga niet zitten zeiken over bijzaken zoals d of t's. Beste klager zoek eerst goed uit of wat je belt met je belminuten klopt met je afgerekende minuten. Ik keer per dag bellen met 150 belminuten is ongeveer 5 minuten perdag die zijn zo op en als je minder dan 1 minuut belt bel je maar hooguit 30 minuten. dus tel even goed.

Hallo,

Ik kan u verzekeren dat ik niet bij T-Mobile werk. Ik ben enkel een kritische consument, die het ook durft te zeggen als de consument zijn eigen gedrag af aan het schuiven is op de "o zo grote boze telecom aanbieder".
En het spijt me als ik waarde hecht aan correct Nederlands. Het verschil tussen -d en -dt leert men al op de basisschool.