ev
door evenaar Nov 7, 2006 om 20:00
Computers & telefonie

Importeren in outlook

Goedenavond

Ik heb mijn e-mailbestanden bij een schone installatie op mijn usb-stick gezet en daarna weer geimporteerd naar Outlook. Het vreemde is echter dat een aantal mappen nergens verschijnen. Ik probeer de bestanden dus per map te importeren, maar zeker 90% ging probleemloos maar de overige 10% zie ik dus nergens. Kan iemand mij vertellen waar ze blijven en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt voor het meedenken!

787 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ze blijven die geïnporteerde bestanden?
Pad: deze conmputer>lokaal station C>document and settings>jouw map>local settings>application data>Identities>een lang nummer>Microsoft> OUtlook. In die map bevinden zich alle bestanden van Outlook. Zet wel even in mapopties verborgen bestanden laten zien aan.
Bij het importeren dezelfde mappn aanmaken in Outlook als in de vorige geïnstalleerde Outlook wil ook helpen.
Sterkte.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie, maar helaas zit er in deze map achter het lange nummer helemaal niets. Ik had inderdaad de mappen dezelfde naam gegeven en begrijp niet dat bijna alles wel overgezet is maar die paar mappen niet. Ik hoop dat ik het wel uiteindelijk toch nog kan importeren anders ben ik een aantal zeer belangrijke mails kwijt!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo evenaar,

Even voor de duidelijkheid, gaat het hier om .dbx bestanden van OutlookExpress ef om .pst bestanden van Outlook (versie XP/2000/2003??)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat om .pst bestanden van outlook

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, ik was te snel, van office 2003

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik ook Outlook2003, maar maak geen gebruik van de importeer en exporteer mogelijkheden van Outlook omdat dat veel te omslachtig is.
Maak gewoon een map aan met de naam Mail (b.v. C:\Mail) en kopieer alle .pst bestanden in die map. Vanuit Outlook kun je die bestanden heel eenvoudig openen via Bestand -> Openen -> Outllok-gegevensbestand.
Als je een backup wilt maken kopieer je gewoon de C:\Mail map naar de USB-stick. (zorg er wel voor dat Outlook is afgesloten als je een backup maakt)
Wil je de boel 'restoren', dan kopieer je gewoon de map Mail van de USB-stick weer terug naar de Mail-map op de C: schijf. (overschrijven dus) en klaar is Kees.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar waar vind ik dan die pst-bestanden? En hoe krijg ik nu mijn e-mails weer terug? Weet u dit ook?

Bedankt verder voor de tip.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze stonden toch al op de USB-stick?

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Standaard zet Outlook ze volgens mij in de map:

C:\Documents and settings\gebruikersnaam\Local settings\Application data\Microsoft\Outlook

Freya

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

.PST aanmaken; ga in Outlook naar Importeren/Exporten... exporteer dan alszijnde PST naar een map die u zelf makkelijk kunt vinden.

Zet dat bestand op de USB-stick, loop naar de nieuwe PC en plaats de stick.

Ga in het Configuratie-scherm naar de optie E-mail, kies "Profielen weergeven" en verwijder het reeds aanwezige profiel. Sluit daarna af met Ok.
Ga uit de optie E-mail, start deze op en u krijgt de melding dat er geen profiel aanwezig is en of u een profiel wilt aanmaken, kies ervoor dit te doen en noem het profiel simpelweg "outlook.ost", sluit af met Ok en verlaat.
Start E-Mail nogmaals op en stel uw E-mail gegevens in, laat Outlook opstarten en ga naar het menu Importeren/Exporteren...
Kies voor Importeren en wijs daarna uw PST bestand aan, nu zullen de gegevens 1-op-1 worden overgezet, hierna zal er niks meer missen.

Let op: dit betreft uitsluitend de mail die al op de machine aanwezig was! De meest handige tip voorafgaande aan deze aktie is om op de nieuwe machine deze aktie ook uit te voeren en daarna géén mail meer binnen te halen...

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas, ik heb alles geprobeerd wat er geantwoord is, maar mijn pst. bestanden zijn weg en blijven weg. Ook bestanden van een eerdere datum komen niet in de map tevoorschijn. Begrijpen doe ik het niet. In elk geval bedankt voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook op de USB-stick staan geen .pst bestanden meer?
Kun je eenvoudig met de verkenner opzoeken. Freya

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja op de usb-stick staan ze wel en nu ook op de harde schijf, waarnaar ik ze gekopieerd heb. Alleen na het importeren komt er niets in de map en ook niet via uw methode

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een .pst importeer je niet, die open je gewoon in Outlook (zoals ook al eerder door Freya beschreven).

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een .pst hoef je niet te importeren. Stel het bestand heet document,pst. Dan kopieer je dat bestand naar b.v. C:\mail. Open vervolgens Outlook en ga naar Bestand -> Openen -> Outlook-gegevensbestand. Vervolgens blader je naar de map C:\mail en dubbelklik je op Document.pst.
Maar volgens mij had ik dat al een keer uitgelegd......

Freya

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoals ik al schreef, ook niet via uw methode en daar bedoelde ik dus mee openen via de c-schijf. Er komt niets, ook niet van oude bestanden. Ik dacht dat het exporteren bij sommige mappen mislukt was, en probeerde dus vanuit oude bestanden, maar ook hier blijft het allemaal leeg, helaas.