pi
door pierre1962 Mar 24, 2007 om 09:06
Computers & telefonie

Informatie over beamer

hoi kijkers/lezers

Ik ben doof.

ik wil graag meet informatie hebben over beamer,die ik graag wil aansluiten met een computer.

welke merk en welke model is geschikt aanpassen voor pc ?

ik zocht verschillende site en is weinig duidelijk over beamer.

groetjes  Pierre

898 10 Rapporteer

freya
door freya - Mar 24, 2007 om 09:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Pierre,

Een beamer is eigenlijk een monitor waarbij gebruik wordt gemaakt van projectie. Er zit dus, net als bij een gewone monitor, een kabel met VGA-stekker aan die dus op elke PC is aan te sluiten.
Er zijn een paar factoren die belangrijk zijn:

  1. Resolutie, de 'goedkoper' werken vaak op een schermresolutie van 800x600 of 1024x768 pixels.
  2. Helderheid, er zijn nogal wat verschillen tussen de merken, dus vergelijk in de winkel.
  3. Prijs, met name de modellen die geschikt zijn voor de hogere resoluties (1280x1024 of hoger) kunnen aardig prijzig zijn.
m.vr.gr. Freya

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 24, 2007 om 09:42
463 Antwoorden / 14 Vragen

Een bedrijf dat erg goede beamers maakt is Infocus.Is misschien niet zo bekend maar ze zijn wel gespecialiseerd  in beamers.De prijzen vallen ook reuze mee.

gladdeharry
door gladdeharry - Mar 24, 2007 om 09:44
463 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even een aanvulling.Je hebt twee technieken.LCD en DLP.Het hangt een beetje van de toepassing af(thuis of in een zaal)welke techniek geschikter is.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 24, 2007 om 10:50
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste pierre1962,

(Neen, ik ga vanwege uw doofheid niet in extra grote letters antwoorden ;-) )

De keuze welke beamer zal mede afhankelijk zijn van het besturingssysteem op uw computer (zorg bij eventuele VISTA dat u bij aanschaf zeker weet dat de beamer hieronder werkt!) en het budget dat u hiervoor heeft. Zoekt u een beamer die regelmatig vele uren aaneen moet werken, of zoekt u er één die juist regelmatig aan- en uit moet kunnen? Moet de beamer met u mee op reis, of mag ‘ie steeds op een eigen plekje blijven staan? Ook nog van belang: welke uitgangen zitten er op uw computer, ofwel: welke "input" moet deze beamer kunnen verwerken? Wat voor beeld-kwaliteit wenst u? Wat kost een vervangende lamp en hoe eenvoudig kunt u die zelf verwisselen? Zoeken op het internet levert u al aardig wat informatie op, maar ik denk dat u uiteindelijk toch in een winkel terrecht komt. (daar kunnen ze u de prestaties van de verschillende apparaten laten zien)

Er zijn beamers voor nog geen € 120 ze zijn er ook voor het 10-voudige daarvan... (en nog duurder)

Let er op dat u de beamer uit zet door ‘m eerst "stand-by" te zetten. Daardoor wordt de lamp verder gekoeld, wanneer de ventilator stil valt (en dat zal voor u misschien moeilijker vast te stellen zijn, u zal dat waarschijnlijk moeten voelen) pas de spanning van de beamer halen (ivm de levensduur van de lamp).

IJzerbroot

pi
door pierre1962 - Mar 24, 2007 om 10:59
10 Antwoorden / 11 Vragen

Hartelijk dank voor een snelle reactie.

Ten eerste ben ik van plan te organiseren.

het gaat over de tekening, die de mensen welke woord moet raden.

dus ik denk dat ik hem 1 maal per maand de beamer zal meenemen.

wat is de beste dat ik neem : LCD of DLP ?

ik zag epson beamer voor € 699,- bij dynabyte.

Is die goed ?

mijn pc draait onder windows xp,maar nu in toekomst komt windows vista.

Pierre

drevil
door drevil - Mar 24, 2007 om 11:10
223 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Ijzerbroot,

Kunt u mij eens vertellen waar ik zo'n beamer van 120 euro kan vinden?

Vriendleijke Groet,

Dr Evil

pi
door pierre1962 - Mar 24, 2007 om 11:34
10 Antwoorden / 11 Vragen

drevil

zeker 120 euro is een tweedehands beamer.. die kan je even kijken op www.marktplaats.nl of www.speurdes.nl

Pierre

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 24, 2007 om 12:14
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Pierre,

De keuze LCD of DLP kan ik niet voor u maken. Dat wordt een kwestie van prijs/kwaliteitsverhouding en uw eigen voorkeur. Meer info vindt u bv op www.vergelijk.nl/info/product_beamer_projector_algemeen...

IJzerbroot

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 24, 2007 om 12:27
460 Antwoorden / 6 Vragen

@dr Evil

Vanmorgen op www.beamerwinkel.nl gezien... (net voor u even de geschiedenis ingedoken). Alleen: aanbieding is nu verdwenen: ik kan me hebben vergist en de prijs van een projectie-scherm hebben vermeld, maar kan ook zijn dat de prijs foutief vermeld was en dat deze vergissing inmiddels is hersteld. Maar: ik kan ‘m nu niet terugvinden (was een onbekende fabrikant, stond naast een BenQ) en daarmee uw eventuele "IJzerbroot, je zwetst" niet weerleggen... Mea culpa.

IJzerbroot

drevil
door drevil - Mar 24, 2007 om 16:35
223 Antwoorden / 14 Vragen

@ ijzerbroot

Dat is nou jammer, ik had mijn creditcard er al bij gepakt ;-)
Onder de 500 euro heb ik er nog geen gezien.

En Piere, een beamer op marktplaats kopen lijkt me geen goed idee. Je weet nooit hoeveel uur de lamp die erin zit al gebruikt is.  De lamp in een beamer kost al gauw 400 euro.