cornelis71
door cornelis71 Jan 20, 2013 om 12:23
Computers & telefonie

Installeren

goedenmorgen, heb gemerkt dat mijn Acer laptop met vista het niet meer zo best doet, traag opstarten en nog het e.e.a. Ik wil hem dus terug naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Heb dit nog nooit eerder gedaan. moet ik dan eerst nog wat programma's verwijderen? of kan dat ineens en is dan alles gewist , heb ik dan weer de volledige capaciteit of komt die nieuwe installatie er weer extra bij? bedankt voor de tips. groetend

706 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2013 om 12:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Alle programma's die je er zelf hebt opgezet na de aankoop, ben je in 1 klap kwijt als je terug gaat naar fabrieksinstellingen. Die moet je dus allemaal opnieuw installeren.

Bovendien ben je ook al je bestanden als documenten, muziek, afbeeldingen enz. kwijt. Die zou ik dus eerst kopiëren naar een USB stick of externe harde schijf.

pa
door parayok - Jan 20, 2013 om 12:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

Fabrieksinstellingen zijn ook echt de instellingen zoals de laptop uit de fabriek komt rollen. Als u niet standaard al een back-up maakt van uw documenten en programma's dan is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen een zeer rigoureuze oplossing voor uw probleem. Al uw instellingen, uw programma's en uw documenten bent u in een keer kwijt. Uw mail is weg en om alles weer opnieuw te gaan installeren kan een zeer tijdrovend karwei zijn. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen moet u dan ook zien als een uiterste laatste redmiddel. Beter is het om bij u zelf na te gaan wat exact de problemen zijn. Het trager worden van de Laptop en storingen in programma's of de werking van windows wordt meestal veroorzaakt door restanten van programma's, documenten en instellingen van verwijderde of tijdelijke bestanden. Bij normaal gebruik gebeurd dit al en bij intensief gebruik met veel bestanden downloaden, gebruiken en wissen ontstaan er problemen in het gebruik. Met de talloze gratis programma;s is het tegenwoordig mogelijk om ook dit soort problemen goed aan te pakken. U moet wel op de koop toenemen dat er bijna altijd reclame wordt gemaakt voor een betaalde versie die (zogenaamd) nog veel meer storingen kan oplossen maar aan de gratis versie heeft u meer dan voldoende.
De gratis versie van Advanced SystemCare 6 kan u al van veel problemen af helpen en na het volledig uitzetten van de laptop en het opnieuw opstarten merkt u bij de tweede keer hoeveel sneller alles verloopt. Een goed antivirusprogramma, een firewall en een malware reiniger die goed zijn ingesteld en regelmatig worden gebruikt voorkomen ook veel problemen.

pa
door parayok - Jan 20, 2013 om 12:54
14 Antwoorden / 0 Vragen

Fabrieksinstellingen zijn ook echt de instellingen zoals de laptop uit de fabriek komt rollen. Als u niet standaard al een back-up maakt van uw documenten en programma's dan is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen een zeer rigoureuze oplossing voor uw probleem. Al uw instellingen, uw programma's en uw documenten bent u in een keer kwijt. Uw mail is weg en om alles weer opnieuw te gaan installeren kan een zeer tijdrovend karwei zijn. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen moet u dan ook zien als een uiterste laatste redmiddel. Beter is het om bij u zelf na te gaan wat exact de problemen zijn. Het trager worden van de Laptop en storingen in programma's of de werking van windows wordt meestal veroorzaakt door restanten van programma's, documenten en instellingen van verwijderde of tijdelijke bestanden. Bij normaal gebruik gebeurt dit al en bij intensief gebruik met veel bestanden downloaden, gebruiken en wissen ontstaan er problemen in het gebruik. Met de talloze gratis programma;s is het tegenwoordig mogelijk om ook dit soort problemen goed aan te pakken. U moet wel op de koop toenemen dat er bijna altijd reclame wordt gemaakt voor een betaalde versie die (zogenaamd) nog veel meer storingen kan oplossen maar aan de gratis versie heeft u meer dan voldoende.
De gratis versie van Advanced SystemCare 6 kan u al van veel problemen af helpen en na het volledig uitzetten van de laptop en het opnieuw opstarten merkt u bij de tweede keer hoeveel sneller alles verloopt. Een goed antivirusprogramma, een firewall en een malware reiniger die goed zijn ingesteld en regelmatig worden gebruikt voorkomen ook veel problemen.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2013 om 13:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Met andere woorden: je moet je data en programma's wél eerst veilig stellen, oftewel: ergens opslaan. Dat kan bv. door overzetten op een usb-stick of externe harde schijf.......

Edrick, programma's kopiëren en opslaan op een USB stick e.d. heeft geen zin; programma's kun je alleen terug zetten als je een image maakt van de harde schijf.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2013 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou eerst nog een hardware reset kunnen proberen en zien of dat het gewenste resultaat oplevert, lees even het advies van gsm: KLIK HIER.

vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 21, 2013 om 09:08
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Cornelis71,
als u met de rechtermuisknop op computer klikt kun u zien hoeveel het RAM geheugen is, als het 1GB is dan kunt u er nog 1GB bij laten zetten. Verder regelmatig schijfopruiming doen.

Succes, vr. gr. sjoppie.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 21, 2013 om 09:17
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Oops, nog iets vergeten,
na met de rechtermuisknop op computer geklikt te hebben nog even op eigenschappen klikken.
sjoppie.

cornelis71
door cornelis71 - Jan 21, 2013 om 12:21
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag, het deinstalleren is gelukt. Met Acer eRecovery Management, eigenlijk heel makkelijk. Inmiddels al de updates tot nu toe binnengehaald, waren er heel wat(pc gekocht in 2007) maar weer dezelfde klacht van even geleden, geen wifi ontvangst maar dat moet dan maar.
Iedereen heel hartelijk dank voor de adviezen.
Wat geweldig dat er zulke digibollebozen zijn!! Hebben anderen profijt van!!
groetend

gsm
door gsm - Jan 21, 2013 om 12:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Terugzetten is het gemakkelijkst met Acer eRecovery Management, wat je gewoon onder Windows, vanuit het Start menu, moet kunnen oproepen.
Kies Opnieuw installeren en dan Systeem herstellen naar standaardinstellingen.
Recovery kan ook gestart worden, door te drukken op Alt + F10 tijdens het opstarten, nog voor Windows is gestart.

Controleer eerst met CrystalDiskInfo of de harde schijf nog in orde is.
Is de schijf er slecht aan toe, maak dan op een externe schijf een image van de partities en zet die terug op een nieuwe harde schijf.

PC sneller maken:
- Verwijder alle overbodige programma's via Configuratiescherm, Programma's en Onderdelen.
- Verwijder met ATF-Cleaner (klik op rode tekst ATF Cleaner), of met Schijfopruiming alle temp bestanden.
- Gebruik Schijfopruiming, tabblad Meer opties, om alle Herstelpunten te verwijderen.
- Gebruik SmartDefrag om de C: schijf te defragmenteren en te optimaliseren.
- Open de Eigenschappen van partitie C: en zet indexering uit (vinkje weghalen, OK).
Het duurt even en alle foutmeldingen moet je hierbij negeren.
- Scan de PC met MBAM om eventuele malware te verwijderen. De evaluatieversie hoef je niet te gebruiken. Eerst updaten, daarna liefst zonder internetverbinding scannen. Desnoods scannen in de veilige mode van Windows.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2013 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Als je de laptop terugzet naar de fabrieksinstellingen dan komt dat er niet bij, maar in plaats van.
Met andere woorden: je moet je data en programma's wél eerst veilig stellen, oftewel: ergens opslaan.
Dat kan bv. door overzetten op een usb-stick of externe harde schijf zoals carola.83 al aangegeven heeft.

.....of kan dat ineens en is dan alles gewist ,.....
Ja en Ja

Laptop met Vista terug naar fabrieksinstellingen:
Tijdens opstarten op F9 drukken en de aanwijzingen volgen.

Suc6

gsm
door gsm - Jan 21, 2013 om 17:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op maandag 21 jan 2013, 12:21]goedenmiddag, het deinstalleren is gelukt. Met Acer eRecovery Management, eigenlijk heel makkelijk. Inmiddels al de updates tot nu toe binnengehaald, waren er heel wat(pc gekocht in 2007) maar weer dezelfde klacht van even geleden, geen wifi ontvangst maar dat moet dan maar.
Iedereen heel hartelijk dank voor de adviezen.
Wat geweldig dat er zulke digibollebozen zijn!! Hebben anderen profijt van!!
groetend
Je moet denk ik de radio van de draadloze adapter nog inschakelen.
Dat gebeurt meestal met een speciale Launch toets. Dit kan een functie toets zijn op het toetsenbord of een speciale toets op de laptop, vaak aan de voorkant of vlak onder het beeldscherm. De software die je er voor nodig hebt heet Launch Manager.
Het hangt er een beetje vanaf welk model ACER laptop je hebt.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2013 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Mooi dat alles weer - min of meer - werkt.
Bedankt voor het terugmelden.

.....maar weer dezelfde klacht van even geleden, geen wifi ontvangst maar dat moet dan maar......
Daar moet toch ook iets aan te doen zijn.
Heb je de instellingen wel goed staan?
Heb je de wireless driver er wel op staan?
Kijk ook even hier.

Suc6

cornelis71
door cornelis71 - Jan 21, 2013 om 20:41
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenavond, ik schreef in mijn vorige bericht "het deinstalleren is gelukt"maar bedoel natuurlijk het installeren is gelukt!!
weer druk in de weer geweest(vanmiddag) met die draadloze verbinding, ik ben maar een leek,maar dat moet toch werken??
Of het nou gekomen is door die nieuwe installatie,een nieuwe browser, ik weet het echt niet, maar na een paar uur tobben en maar proberen, is het me gelukt! en ik ben trots hoor!Die installateur kreeg het niet voor elkaar.
Ik denk maar zo de aanhouder(met hulp van jullie) wint!
Nogmaals dank voor de tips, voorlopig hebben jullie geen last meer van mij!! groetend

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2013 om 11:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Goed zo, dat je alles voor elkaar gekregen hebt.
Raar dat die installateur het niet voor elkaar kreeg, dat is toch een vakman naar ik mag aannemen.
Hopelijk blijft alles nu goed werken.

Met vr.gr.