barnhoorn
door barnhoorn Jun 17, 2015 om 18:46
Computers & telefonie

Interne wlan kaart niet zichtbaar

Ik heb een netbook met een ingebouwde netwerkkaart voor wifi. De kaart (3DSP WLAN and Bluetooth Card) is zichtbaar in apparaatbeheer en staat er zonder foutmeldingen. Echter als ik naar de adapterinstellingten / netwerkverbindingen ga zie ik de draadloze verbinding er niet staan. Voorheen toen xp nog op deze pc draaide werkte het perfect. Sinds ik Windows7 er op heb staan is tie weg

Weet iemand hoe ik de kaart weer benaderen kan?

931 14 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 17, 2015 om 19:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Even het wifi-schakelaartje aan de zij/voorkant omzetten.

barnhoorn
door barnhoorn - Jun 17, 2015 om 20:20
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik denk niet dat ik zo'n schakelaartje heb! Ik heb wel een softwarematige control panel maar daar staat tie aan (enabled).

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2015 om 20:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo barnhoorn,

Juiste driver geïnstalleerd? Voor W7.
Kijk eens hier.

Met vr.gr.

barnhoorn
door barnhoorn - Jun 17, 2015 om 20:56
336 Antwoorden / 288 Vragen

Deze site had ik al gevonden maar hier staat geen download voor de driver volgens mij.

Verder geeft Drivemax aan dat de juiste driver geinstalleerd is en in apparaatbeheer staat er ook geen waarschuwing bij het onderdeel, geen uitroepteken o.i.d.

br
door brui0929 - Jun 17, 2015 om 21:43
636 Antwoorden / 10 Vragen

Tip kijk eens op een andere site van de fabrikant Inplaats van .NL type .Com, .UK, .USA. Grote kans dat daar de driver te vinden is. Download deze en installeer hem. Na de installatie de computer opnieuw op starten hierdoor activeer je de driver.

door 1953 - Jun 18, 2015 om 04:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ga naar apparaatbeheer - via configuratiescherm - en verwijder de netwerkkaart van uw netbook en start dan uw netbook opnieuw op. Wordt dan de netwerkkaart herkend en opnieuw geïnstalleerd.

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2015 om 11:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@barnhoorn,

.....Deze site had ik al gevonden maar hier staat geen download voor de driver volgens mij......
Je zou nog eens hier kunnen kijken.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2015 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@barnhoorn,

Blijkbaar een probleem waar je al een jaar geleden mee zat. ;-)
Klik hier.
Reactie #4 heeft blijkbaar niet geholpen.

reflecs
door reflecs - Jun 18, 2015 om 14:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Vervolg op deze vraag en deze .
Als u bij Apparaatbeheer>Beeld kiest voor Verborgen apparaten weergeven staat daar dan nog iets bij dat te maken heeft met Bluetooth, BlueSoleil of Netwerkadapter? En staat er bij eigenschappen iets dat je kunt inschakelen?

Heeft u al de Probleemoplossing>Netwerk en Internet >Netwerkadapter/Internetverbindingen gedaan?
Er is ook een "zelfstudie":
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/network-connection-problem-help#network-problems=windows-7&v1h=win81tab1&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

Als u nog de handleiding van het Netbook heeft staat daar misschien toch nog iets in over inschakelen van draadloos netwerk. Voorbeeld van een ander merk:
http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/30508/~/draadloos-netwerk-inschakelen-of-uitschakelen

barnhoorn
door barnhoorn - Jun 18, 2015 om 15:46
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik heb twee voorstellen bekeken:

- verwijderen uit apparaatbeheer: Vervolgens gaat de computer de drivers weer installern en komt de kaart weer terug in apparaatbeheer, maar nog steeds niet in netwerkverbindingen

- de Functietoest om wifi aan en uit te zetten, daarmee zet je de adapter aan en uit, daar krijg je ook een melding van. Het is het zelfde als ik kan doen in het control centre. Maar ook dit heeft helaas geen resultaat.

- de genoemde driver download werkt ook niet.

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2015 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dezelfde vraag heb je een jaar geleden ook gesteld. Hoe heb je het toen aan de praat gekregen dan?

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2015 om 16:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees dit eens door misschien heb je er wat aan KLIK

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2015 om 16:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@barnhoorn,

Wat een gedoe allemaal.

Misschien helpt deze video je een beetje op weg.

Suc6

reflecs
door reflecs - Jun 18, 2015 om 17:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

barnhoorn schreef op donderdag 18 jun 2015, 15:46
- de Functietoest om wifi aan en uit te zetten, daarmee zet je de adapter aan en uit, daar krijg je ook een melding van. Het is het zelfde als ik kan doen in het control centre..

Is dit software/utility die bij de kaart hoort?
U kunt testen of het uitschakelen ervan effect heeft:
Msconfig > opstarten> vinkje weghalen bij het desbetreffende programma.
(computer opnieuw opstarten)

En/of (invullen in zoekvakje)
Services> WLAN autoconfig> de service starten.