mieke474
door mieke474 Jun 24, 2011 om 19:32
Computers & telefonie

Internet Explorer traag

Hallo,

Sinds kort is mijn Internet Explorer erg traag als ik nieuwe tabladen of een site wil openen. Het duurt langer dan normaal voor de pagina dan geladen is.

Ik gebruik de IE 9.

Wie heeft hier nog meer last van?

Groet,
Mieke

6570 11 Rapporteer

conny2
door conny2 - Jun 24, 2011 om 19:49
256 Antwoorden / 4 Vragen

IE9 heb ik nog niet. Scan voor de zekerheid de pc met een antispyware programma en probeer eens een andere browser zoals Firefox of Opera.
Let er wel op dat U gebruikt maakt van een betrouwbare site, in ieder geval niet drukken op overwachte reclames die veel beloven.

mieke474
door mieke474 - Jun 24, 2011 om 20:07
29 Antwoorden / 4 Vragen

nou ik ben niet de enige met het probleem... er zijn in mijn omgeving meer mensen met dit probleem...

edrick3
door edrick3 - Jun 24, 2011 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mieke474,

Probeer eerst eens IE9 te resetten:
Extra - Internetopties - Tab geavanceerd - Knop 'opnieuw instellen' en IE9 opnieuw opstarten.
Nog steeds traag?
Probeer dan eens Firefox (zoals hierboven al aangegeven) ter vergelijking.
Kun je hier downloaden.
Laat even het resultaat horen.

Met vr.gr.

mieke474
door mieke474 - Jun 24, 2011 om 21:20
29 Antwoorden / 4 Vragen

hoi

ik heb nu google chrome en deze is al beduidend sneller...

gsm
door gsm - Jun 24, 2011 om 21:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet de router en/of het modem eens gedurende 5 minuten uit (de stroom eraf).
Daarna de modem weer inschakelen en wanneer deze geheel is opgestart een eventuele losse router ook inschakelen.
De PC pas weer aanzetten nadat het netwerk weer is opgestart.

dobby
door dobby - Jun 24, 2011 om 22:08
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mieke474 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:32]Hallo,

Sinds kort is mijn Internet Explorer erg traag als ik nieuwe tabladen of een site wil openen. Het duurt langer dan normaal voor de pagina dan geladen is.

Ik gebruik de IE 9.

Wie heeft hier nog meer last van?

Groet,
Mieke
Geen last van (en ik draai van alles,, IE8/9/FF4/5/aurora/nightly, geen chrome).. maar:

soms (al dan niet bewust) nieuwe BHOs geinstalleerd? (Browser Helper Objects... zeg maar filters)..

Tools / Manage Add-on's (of Extra / Beheren Invoegtoepassingen ofzoiets)?

Daar staat alles (in meerdere menu's), met ook de opstarttijden (helaas niet de algehele vertragingen)..

probeer daar eens zoveel mogelijk, of bij voorkeur eerst alles, uit te zetten en dan te kijken of het beter gaat? (en daarna weer selectief inschakelen)

Ook zou het een DNS probleem kunnen zijn, maar dat heeft GSM hierboven al ondervangen..

börgemeister
door börgemeister - Jun 25, 2011 om 03:27
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ik had er last van. IE9 is ondertussen weer een week van mijn systeemkast gehaald.

Voor verwijdering gaat u naar 'configuratiescherm > programma''s en onderdelen > geïnstalleerde updates weergeven > Internet Explorer 9 verwijderen' en dan vervolgens opnieuw opstarten.

Helaas blijft na het terugzetten van IE9 naar IE8 (of IE7) weer de 'belangrijke update' opduiken. Om van die (on)belangrijke update van IE9 af te komen, ga dan op deze update staan, klik vervolgens met de rechter muisknop op 'verbergen', doe dit bevestigend rechtsonder nog even dit bevestigen met 'Ok'! De vervelende (on)belangrijke update is dan uit beeld.

Met IE9 moest vaak de modus 'comptabiliteitsweergave' ingeschakeld worden. Micros(ch)oft heeft IE9 (heel snel) geïntroduceerd in maart jl. zonder de softwarebaronnen e.d. in te lichten en daardoor hun sofrtwareprogramma's nog niet waren aangepast, vandaar dat het mis ging resp. gaat.

börgemeister
door börgemeister - Jun 25, 2011 om 03:31
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 20:13]Hallo mieke474,

Probeer eerst eens IE9 te resetten:
Extra - Internetopties - Tab geavanceerd - Knop 'opnieuw instellen' en IE9 opnieuw opstarten.
Nog steeds traag?
Probeer dan eens Firefox (zoals hierboven al aangegeven) ter vergelijking.
Kun je hier downloaden.
Laat even het resultaat horen.

Met vr.gr.

Het resetten van IE9 helpt niet.

Zie mijn vorige betoog resp. antwoord op IE9 hierover.

börgemeister
door börgemeister - Jun 25, 2011 om 03:34
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=dobby schreef op vrijdag 24 jun 2011, 22:08][quote=mieke474 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:32]Hallo,

Sinds kort is mijn Internet Explorer erg traag als ik nieuwe tabladen of een site wil openen. Het duurt langer dan normaal voor de pagina dan geladen is.

Ik gebruik de IE 9.

Wie heeft hier nog meer last van?

Groet,
Mieke
Geen last van (en ik draai van alles,, IE8/9/FF4/5/aurora/nightly, geen chrome).. maar:

soms (al dan niet bewust) nieuwe BHOs geinstalleerd? (Browser Helper Objects... zeg maar filters)..

Tools / Manage Add-on's (of Extra / Beheren Invoegtoepassingen ofzoiets)?

Daar staat alles (in meerdere menu's), met ook de opstarttijden (helaas niet de algehele vertragingen)..

probeer daar eens zoveel mogelijk, of bij voorkeur eerst alles, uit te zetten en dan te kijken of het beter gaat? (en daarna weer selectief inschakelen)

Ook zou het een DNS probleem kunnen zijn, maar dat heeft GSM hierboven al ondervangen..

Het kunnen gebruiken van IE8 en IE9 te samen? Ik vind het een knap fenomeen; het is IE8 of IE9!

dobby
door dobby - Jun 25, 2011 om 04:07
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zaterdag 25 jun 2011, 03:34]Het kunnen gebruiken van IE8 en IE9 te samen? Ik vind het een knap fenomeen; het is IE8 of IE9!
Hoezo? Waar heb ik gezegd dat het op dezelfde machine zou draaien? of zelfs op dezelfde fysieke machine?

Windows XP Mode doet wonderen.. (met andere VMs, ook geen probleem. het is after all gewoon Windows Virtual PC).. en hoewel ik inderdaad wel het meeste op deze laptop doe, heb ik ook nog wel wat andere spullen hier staan.. trust me.. als echte idioot heb ik aardig was OSses hier, in allerlei versies en varianten.. een deel gevirtualiseerd, maar ook een deel echt..

(maar ok.. je hebt wel gelijk.. het had waarschijnlijk duidelijker geweest als ik dat er misschien bij had gezegd.. - hoewel in dit geval met de genoemde browsers zelfs op dezelfde fysieke machine..) (en ja - aurora en nightly kunnen niet (zonder meer) tegelijk draaien op hetzelfde OS, maar je kan ze wel na elkaar onafhankelijk opstarten, als we dan toch exact bezig zijn, al menen ze elke keer dat het een first run is.. maar goed - met die frequente updates is dat ook bijna wel zo..)

mieke474
door mieke474 - Jun 25, 2011 om 12:37
29 Antwoorden / 4 Vragen

hallo,

bedankt voor de reacties... het ligt idd aan de IE9 zelf! zeker als het niet uitmaakt wat voor provider je hebt!

ik moet zeggen, ik ben nu een tevreden google chrome gebruiker!