voordeel
door voordeel Feb 19, 2010 om 01:29
Computers & telefonie

Internet start niet op als er op een link wordt geklikt

Kan iemand mij misschien helpen met mijn probleempje.
Ik heb een nieuwe computer en als ik op b.v. een link klik vanuit een mail wordt deze niet geopend op internet.
Kan dit enkel doen als het internet al open staat.
Anders krijg ik de melding dat er verbindingsproblemen zijn.
Hoop dat iemand met een oplossing komt want dit is heel vervelend.

2540 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Feb 19, 2010 om 08:45
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens bij emailinstellingen en beveiliging, daar staat onderdeel beveiligingszones (zone instellingen). Misschien staan daar de instellingen niet goed, en wordt er verwezen naar intranet o.i.d.

freya
door freya - Feb 19, 2010 om 10:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo voordeel,

Ik neem aan dat de muiscursor wel verandert in een 'handje' als je op zo'n 'link' komt? Verder neem ik aan dat je Internet Explorer en Windows Mail gebruikt?
Controleer dan de volgende instellingen:

1. Start Internet Explorer.
2. Ga naar Extra > Internetopties > tabblad: Programma's.
3. Controleer of Internet Explorer de 'standaard' browser is en pas, indien nodig, aan.
4. Klik op (Ok) en sluit Internet Explorer.
5. Start Windows Mail.
6. Ga naar Extra > Opties > tabblad: Algemeen.
7. Controleer of Windows Mail het 'standaard' e-mailprogramma is en pas, indien nodig, aan.
8. Klik op (Ok) en sluit Windows Mail.

Hopelijk is dit al voldoende om het probleem op te lossen.

m.vr.gr. Freya

voordeel
door voordeel - Feb 19, 2010 om 21:52
12 Antwoorden / 4 Vragen

Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Maar de instellingen staan goed.
Maar 5 minuten geleden heb ik het bij toeval geloof ik al gevonden.
Ik moet eerst de mail toevoegen aan de lijst met veilige afzenders en daarna werkt de link wel.
Dus nu hoop ik maar dat dit idd de oplossing is en dat het goed blijft gaan.

m.vr.gr Voordeel

freya
door freya - Feb 19, 2010 om 22:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht staat de beveiliging van je e-mailprogramma (Windows Mail?) wat hoog ingesteld, maar ik zeg maar zo, beter wat veiligheid teveel dan te weinig. Denk er ook aan dat je niet 'zomaar' een link van een onbekende probeert te openen, want voor je het weet haal je je een hoop narigheid op de hals.

Freya