br
door bruggeman_1 Nov 3, 2006 om 11:57
Computers & telefonie

Internetplusbellen van planet

Hallo,

Ik heb internetplusbellen standard vandaag besteld, wanneer ik het pakket ontvang laat ik een monteur voor € 50,- alles aansluiten.

Nu heb ik nog een andere vraag, ik had al een tijd een draadloze USB adapter thuis liggen, omdat ik ooit nog eens draadloos wou internetten. Alleen is het er nooit van gekomen.

Weet jij of de monteur die ik toch laat komen die voor mij installeert, want ik wil wel draadloos internetten, ik heb nl ook nog een laptop waarmee ik nu elke keer de USB modem uit de desktop haal en in de laptop stop. of kan ik hem nu al vast installeren?

Of kan je de draadloze USB adapter pas installeren als je de experiabox hebt?

groeten,

Bert

205 2 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 3, 2006 om 12:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De draadloze USB adapter kun je wel installeren in de zin dat de pc 'm herkent en de juiste driver geïnstalleerd is, maar verder kun je er nog niet zo veel mee, het contact leggen met de Experia box zal toch nog moeten.

Normaal gezien is een betaalde installatie slechts tot en met de eerste werkende aangesloten pc, het zal vast in de Voorwaarden omschreven zijn wat er precies wel en niet inbegrepen is.

gsm
door gsm - Nov 3, 2006 om 17:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Monteur intstalleert in pricipe één PC, op verzoek met draadloos gigasetje van Siemens als USB adapter. Met een beetje goede wil kan hij de laptop, als die al klaar en aan staat, ook wel even erbij doen.

De monteur vult, als het goed is, in het instructieboekje de gegevens van de Experiabox (SSID en WPA-PSK code) in. Deze gegevens zijn nodig voor de draadloze verbinding via de USB-adapters.

Uw eigen USB draadloze adapter moet eveneens geschikt zijn voor WPA- PSK om samen te kunnen werken met de Experiabox.
De SSID en WPA -PSK code moeten namelijk ook op de laptop gebruikt worden, om verbinding te kunnen maken via de Experiabox.
Alleen de SSID van de Experiabox (en geen andere van vreemde draadloze netwerken) mag onder Draadloze verbindingen geconfigureerd worden, zodat u niet per ongeluk op een ander netwerk terecht komt.