Internet/telefonie UPC valt steeds weg
Ik heb een alles in 1 abonnement (telefonie, internet, tv) via UPC. Sinds enkele weken werkt de internet verbinding via UPC niet naar behoren: de verbinding valt om de haverklap weg, en de snelheid bereikt bij lange na niet de 50mb waar ik voor betaal. Tevens valt ook de telefonie verbinding weg. Enkele malen contact gezocht met UPC; de ene keer is het een regionaal probleem, de andere keer zou het opgelost moeten zijn door de fabrieksinstellingen van de modem te herstellen. Niets helpt en ondertussen blijven de internet/telefonie problemen bestaan. Behalve overstappen naar een andere provider, wat voor actie kan ik ondernemen zodat UPC de klachten daadwerkelijk serieus neemt en oplost?
Heb je de modem al eens 5 minuten uitgezet, met de stekker uit het stopcontact?
Controleer of de coax kabel goed is aangesloten (goed vastgedraaid) op contactdoos en modem.
Controleer of de analoge TV ontvangst goed is.
Ik ken het probleem.
Het beste is een paperclip te pakken, te verbuigen en 30 seconden achter in het modem te houden.
Als het goed is, zal daarna het probleem opgelost zijn.
[quote=yrboots schreef op maandag 17 sep 2012, 23:43]GSM en ikbenik, beide heb ik al gedaan en het leidt helaas niet tot de oplossing.
Wat je ook kunt doen, is het modem uitzetten, alle kabels (ook de coax!) loshalen en minimaal vijf minuten laten staan.
Ik heb hetzelfde gehad en ook de bovenstaande tip uitgevoerd, wat helaas niet hielp.
De tip die ik in mijn vorige posting gegeven heb, werkte uiteindelijk wel.
De centrale pin van de coax stekker is erg dun en voorzichtigheid bij het monteren is gewenst. Controleer of de stekkers nog intact zijn. Controleer ook de juiste bevestiging van de coax kabel in het stopcontact van de kabelaansluiting (geen kortsluiting tussen mantel en centrale ader).
Laat het modem eens na 5 minuten opstarten (stroom erop) met alleen de coax kabel aangesloten.
Sluit de rest pas aan nadat de modem is opgestart.
Het modem kan ook defect zijn natuurlijk.
UPC heeft ook wel zo nu en dan problemen met de kabels en versterkers in de straat.
Dring aan op een goed onderzoek en eventueel herstel
Zit er wellicht een draadloze router aan de modem verbonden en dat je met meerdere computers op een aansluiting werkt? Het kan dan ook een routerprobleem zijn met instellingen. Dit heb ik zelf ook eens ondervonden. Je kunt simpelweg de snelheid en verbinding testen door een van de computers rechtstreeks te verbinden met het modem. Als de verbinding dan wel goed en constant is, biedt het veranderen van het kanaal op je router de oplossing. zie hiervoor de handleiding van je router.
Succes want er is niets vervelender dan een systeem dat niet wil werken en bij UPC is het zeer afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.
Wat een mooie nieuwe website hebben ze hier!
@Kempe028.. aan de router zal het niet liggen, dit omdat de steker van telefonie niet in de router zit maar rechtstreeks op het modem.
Dit lijkt me echt een modem of UPC-probleem.
Waar het nu ook aan ligt, UPC zal je naar behoren moeten helpen om het probleem op te lossen.
Bel je ook via UPC, dan kun je rechtstreeks met 1200 bellen, dit kost je geen geld meer.
Blijf klagen, vraag of ze je klacht willen doorzetten naar UPC Special Care.
Vraag of er een monteur langskomt, en vraag anders om een nieuw modem te sturen om dit te testen.
Het kan ook best zijn dat het probleem in de contactdoos zit waar de kabel binnenkomt.
Ik heb dit zelf ook gehad.
Je moet blijven bellen tot ze gek van je worden.
Succes!
Ik had hetzelfde probleem..... UPC gebeld en modem vervangen en was niet opgelost...
Ik had mijn installatie voor tv ontvangst recent vervangen voor kabelkeur producten welke dienen te worden gebruikt volgens UPC. Hierbij ook een versterker die geen frequentieregeling heeft.
Deze versterker geeft een te hoog frequentiesignaal. waar je op de TV geen last van hebt.
De versterker hangt ook dicht in de buurt van het modem en veroorzaakt veel interferentie waardoor het modem wordt ontregeld en dus de telefoon- en internetverbinding verstoord wordt.
Ik heb het probleem opgelost door wat aluminiumfolie (2 lagen) tussen het kapje en de versterker te zetten en afgeschermde UTP kabels (netwerkkabels) te gebruiken. Bijvoorbeeld: kabels geschikt om te patchen.
In de toekomst wil ik de versterker vervangen voor een regelbare versterker.
Wellicht is dit ook het geval bij U een afscherming met wat aluminiumfolie geeft aan of dit het probleem is. Als de verbindingen dan goed blijven is daarmee het probleem opgelost.
Ik zal van het weekend bovenstaande tips nog eens uitproberen, ik blijf hoopvol.
Ter aanvullende info:
router en modem gecombineerd in 1 apparaat afkomstig van UPC zelf.
Ik blijf het ontzettend vervelend vinden om zoveel tijd en moeite te stoppen in deze situatie terwijl ik tot een aantal weken terug geen enkel probleem had met welke verbinding dan ook (dus ondanks dat er geen verandering is in bekabeling, abonnement, apparatuur etc).
Als het probleem is opgelost zal ik dit uiteraard laten weten........kan even duren ;-(
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer