yr
door yrboots Sep 17, 2012 om 22:29
Computers & telefonie

Internet/telefonie UPC valt steeds weg

Ik heb een alles in 1 abonnement (telefonie, internet, tv) via UPC. Sinds enkele weken werkt de internet verbinding via UPC niet naar behoren: de verbinding valt om de haverklap weg, en de snelheid bereikt bij lange na niet de 50mb waar ik voor betaal. Tevens valt ook de telefonie verbinding weg. Enkele malen contact gezocht met UPC; de ene keer is het een regionaal probleem, de andere keer zou het opgelost moeten zijn door de fabrieksinstellingen van de modem te herstellen. Niets helpt en ondertussen blijven de internet/telefonie problemen bestaan. Behalve overstappen naar een andere provider, wat voor actie kan ik ondernemen zodat UPC de klachten daadwerkelijk serieus neemt en oplost?

8427 18 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 17, 2012 om 23:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je de modem al eens 5 minuten uitgezet, met de stekker uit het stopcontact?

Controleer of de coax kabel goed is aangesloten (goed vastgedraaid) op contactdoos en modem.
Controleer of de analoge TV ontvangst goed is.

ikbenik
door ikbenik - Sep 17, 2012 om 23:36
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ken het probleem.

Het beste is een paperclip te pakken, te verbuigen en 30 seconden achter in het modem te houden.

Als het goed is, zal daarna het probleem opgelost zijn.

yr
door yrboots - Sep 17, 2012 om 23:43
3 Antwoorden / 3 Vragen

GSM en ikbenik, beide heb ik al gedaan en het leidt helaas niet tot de oplossing.

ikbenik
door ikbenik - Sep 17, 2012 om 23:46
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=yrboots schreef op maandag 17 sep 2012, 23:43]GSM en ikbenik, beide heb ik al gedaan en het leidt helaas niet tot de oplossing.

Wat je ook kunt doen, is het modem uitzetten, alle kabels (ook de coax!) loshalen en minimaal vijf minuten laten staan.

Ik heb hetzelfde gehad en ook de bovenstaande tip uitgevoerd, wat helaas niet hielp.
De tip die ik in mijn vorige posting gegeven heb, werkte uiteindelijk wel.

aurora1
door aurora1 - Sep 18, 2012 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of een andere (nieuwe) coaxkabel proberen als de kabel al wat ouder is?

gsm
door gsm - Sep 18, 2012 om 22:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De centrale pin van de coax stekker is erg dun en voorzichtigheid bij het monteren is gewenst. Controleer of de stekkers nog intact zijn. Controleer ook de juiste bevestiging van de coax kabel in het stopcontact van de kabelaansluiting (geen kortsluiting tussen mantel en centrale ader).
Laat het modem eens na 5 minuten opstarten (stroom erop) met alleen de coax kabel aangesloten.
Sluit de rest pas aan nadat de modem is opgestart.

Het modem kan ook defect zijn natuurlijk.
UPC heeft ook wel zo nu en dan problemen met de kabels en versterkers in de straat.
Dring aan op een goed onderzoek en eventueel herstel

ke
door kempe028 - Sep 19, 2012 om 12:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er wellicht een draadloze router aan de modem verbonden en dat je met meerdere computers op een aansluiting werkt? Het kan dan ook een routerprobleem zijn met instellingen. Dit heb ik zelf ook eens ondervonden. Je kunt simpelweg de snelheid en verbinding testen door een van de computers rechtstreeks te verbinden met het modem. Als de verbinding dan wel goed en constant is, biedt het veranderen van het kanaal op je router de oplossing. zie hiervoor de handleiding van je router.

Succes want er is niets vervelender dan een systeem dat niet wil werken en bij UPC is het zeer afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.

miekmol
door miekmol - Sep 19, 2012 om 12:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

Wat een mooie nieuwe website hebben ze hier!

@Kempe028.. aan de router zal het niet liggen, dit omdat de steker van telefonie niet in de router zit maar rechtstreeks op het modem.
Dit lijkt me echt een modem of UPC-probleem.
Waar het nu ook aan ligt, UPC zal je naar behoren moeten helpen om het probleem op te lossen.
Bel je ook via UPC, dan kun je rechtstreeks met 1200 bellen, dit kost je geen geld meer.
Blijf klagen, vraag of ze je klacht willen doorzetten naar UPC Special Care.
Vraag of er een monteur langskomt, en vraag anders om een nieuw modem te sturen om dit te testen.
Het kan ook best zijn dat het probleem in de contactdoos zit waar de kabel binnenkomt.
Ik heb dit zelf ook gehad.

Je moet blijven bellen tot ze gek van je worden.

Succes!

ji
door jingle - Sep 19, 2012 om 13:43
36 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem..... UPC gebeld en modem vervangen en was niet opgelost...
Ik had mijn installatie voor tv ontvangst recent vervangen voor kabelkeur producten welke dienen te worden gebruikt volgens UPC. Hierbij ook een versterker die geen frequentieregeling heeft.
Deze versterker geeft een te hoog frequentiesignaal. waar je op de TV geen last van hebt.
De versterker hangt ook dicht in de buurt van het modem en veroorzaakt veel interferentie waardoor het modem wordt ontregeld en dus de telefoon- en internetverbinding verstoord wordt.

Ik heb het probleem opgelost door wat aluminiumfolie (2 lagen) tussen het kapje en de versterker te zetten en afgeschermde UTP kabels (netwerkkabels) te gebruiken. Bijvoorbeeld: kabels geschikt om te patchen.
In de toekomst wil ik de versterker vervangen voor een regelbare versterker.

Wellicht is dit ook het geval bij U een afscherming met wat aluminiumfolie geeft aan of dit het probleem is. Als de verbindingen dan goed blijven is daarmee het probleem opgelost.

yr
door yrboots - Sep 19, 2012 om 14:41
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal van het weekend bovenstaande tips nog eens uitproberen, ik blijf hoopvol.

Ter aanvullende info:
router en modem gecombineerd in 1 apparaat afkomstig van UPC zelf.

Ik blijf het ontzettend vervelend vinden om zoveel tijd en moeite te stoppen in deze situatie terwijl ik tot een aantal weken terug geen enkel probleem had met welke verbinding dan ook (dus ondanks dat er geen verandering is in bekabeling, abonnement, apparatuur etc).

Als het probleem is opgelost zal ik dit uiteraard laten weten........kan even duren ;-(

Ro
door Rocky Luck - Sep 19, 2012 om 15:09
21 Antwoorden / 1 Vragen

Om UPC aan de praat te krijgen, heb ik gebruik gemaakt van de site https://www.klachtenkompas.nl/
Daar werkt UPC mee samen om hardnekkige klachten aan te pakken.
In mijn geval heeft dat uitstekend gewerkt.

miranda1
door miranda1 - Sep 19, 2012 om 15:57
20 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb met hetzelfde pakket, ontzettend veel problemen gehad. Mijn vraag aan U..wat voor merk modem heeft U?
Ik had een zwarte draadloze motorola en het is al jaren bij UPC bekend dat er een software fout inzit, maar omdat de klant het niet weet, laten ze ons maar aanmodderen. Het was de coaxkabel, splitter en noem maar op. Alles vervangen, ben je zo een hoop geld verder en uiteindelijk komt er weer een monteur, die kijkt naar de modem en zegt alleen maar, ach ik zie het al, nieuwe aangesloten, nu half jaar geleden en nooit geen uitval meer gehad. Hij was ook degene die me vertelde van de softwarefout. Haal snelheden van 47 Mb en toen nog geen 1.
Heb nu een Thomson TWG870U

miranda1
door miranda1 - Sep 19, 2012 om 15:58
20 Antwoorden / 3 Vragen

En nog even een aanvulling, bel niet naar 0900-1580, maar naar 1200, dit is gratis

yr
door yrboots - Sep 19, 2012 om 17:15
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik uiteraard het 1200 nummer ;-)

De modem/router in 1 is van het merk Thomson

ik zal het klachtenkompas een bekijken, thanks!

er
door erky - Sep 19, 2012 om 21:53
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi yrboots,
Uit je verhaal maak ik op dat het vooral internet is dat slecht werkt. Is de telefoon ook zwak, met storingen en hoe is het TV beeld. Als je nog analoog beeld hebt en daar zit sneeuw in, dan heb je zeker een fout in de bedrading.
Twee zaken om te controleren zijn: zit er nog een splitter tussen de hoofdaansluiting van de kabel en het modem (moet er zitten in een oude situatie met analoge TV)?
Heb je al eens een andere kabel van de splitter naar de modem geprobeerd, deze kabels zijn soms slecht en dus treedt er verlies op.

Bij de buren hebben ze digitale TV als 3-in-1 UPC en die hebben meer last van storing dan wij. Daar heeft de digitale TV met de grote extra kast wel mooier beeld opgeleverd, maar ook meer gevoeligheid voor storing.

Als dat allemaal niets uithaalt wordt het toch tijd eens te vragen om een ander modem.

Succes,
Erky

curious
door curious - Sep 20, 2012 om 09:31
45 Antwoorden / 7 Vragen

Ga eens naar het forum op http://www.chelloo.com/ .
Mijn vragen werden altijd door de deelnemers daar prima beantwoord, waardoor mijn problemen werden opgelost.
Daar vind je ook een e-mailadres van een webcare medewerk(st)er en vedrwijnt je probleem niet in de "grote hoop".
Succes.

jovel
door jovel - Sep 20, 2012 om 15:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

advies, vul even het feedbackformulier van [edit redactie] - Commerciële link niet conform regels, in, en zij gaan aan de slag voor je

[edit redactie] - Commerciële link niet conform regels.

ag
door agnes1243 - Aug 7, 2013 om 11:46
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb nog steeds problemen met UPC telefonie. Heel vaak krijg ik opmerkingen dat de "andere kant" het gesprek moeilijk kan volgen omdat er woorden en hele stukken tekst wegvallen.

Hebben anderen hier ook last van. Via de "helpdesk" moet je steeds het modem resetten. Het stekkertje begint daar slijtage verschijnselen van te vertonen, maar het helpt voor geen meter.

Het antwoord is steeds "ik zie dat de verbinding naar het modem goed is, kan ik verder nog iets voor u doen?" Maar een echte oplossing wordt niet geboden.

Hebben hier meer mensen ook ervaringen mee??