go
door gouden band Nov 12, 2012 om 17:28
Computers & telefonie

Internetverbinding

Hoi,

Op een van de twee laptops krijg ik geen verbinding met het internet. De kabel is goed want op de andere krijg ik op beide kabels die aangesloten zijn op de router wel internet. De kabel is dus wel goed maar de aansluitingspoort of iets anders niet. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen?
HEEEEEEEELP! Vast bedankt voor de moeite

919 7 Rapporteer

do
door donkeykong - Nov 12, 2012 om 17:34
65 Antwoorden / 0 Vragen

Defecte netwerkkaart, of een instelling die toegang blokkeert?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2012 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gouden band,

Niet per ongeluk de internetverbinding uitgeschakeld (je zal de eerste niet zijn). Kijk eens of het knopje 'brandt'.

Mogelijkheid om de kabel op een andere aansluiting te proberen?

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 19:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=gouden band schreef op maandag 12 nov 2012, 17:28]Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen?
HEEEEEEEELP! Vast bedankt voor de moeite
Je zou eerst zelf eens de moeite kunnen nemen om iets meer relevante informatie kenbaar te maken.
Heel hard help roepen draagt niets bij.

Welke besturingssysteem en versie gebruik je?
Windows 5 (XP), of 6 (Vista), of 7 ,of 8 of toch IOS van Apple, of linux?

Welke laptop is het precies? Merk en type aanduiding vermelden helpt ook al veel.

Met die gegevens kun je misschien nog betere adviezen verwachten.

go
door gouden band - Nov 14, 2012 om 23:02
19 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi donkeykong, edrick3 en gsm,

donkeykong,
Wat is een netwerkkaart en waar zit die kaart? Hoe kan ik zien of hij kapot is?
Welke instellingen bedoel je en waar staan die?

edrick3,

de lampjes die moeten branden, branden en de labtop werkt op beide kabels maar de laptop van mijn dochter doet het op beide kabels niet.

gsm,

besturingssysteem: vista home premium
Asus Notebook F5 Serise
32 bits besturingssysteem

Bedankt allemaal,

Gouden Band

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 15, 2012 om 02:28
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=gouden band schreef op woensdag 14 nov 2012, 23:02]Hoi donkeykong, edrick3 en gsm,

donkeykong,
Wat is een netwerkkaart en waar zit die kaart? Hoe kan ik zien of hij kapot is?
Welke instellingen bedoel je en waar staan die?

edrick3,

de lampjes die moeten branden, branden en de labtop werkt op beide kabels maar de laptop van mijn dochter doet het op beide kabels niet.

gsm,

besturingssysteem: vista home premium
Asus Notebook F5 Serise
32 bits besturingssysteem

Bedankt allemaal,

Gouden Band

Van donkeykong zul je geen reactie meer kunnen verwachten, die is volledig verdwenen uit het overzicht, stond achter mij (plaats 2) bij de nieuwkomers.

Is de Wi-Fi van de laptop van uw dochter abusievelijk uitgeschakeld? Probeer eens de toetsencombinatie Fn+F3 o.i.d.!

Sommige laptops hebben tegenwoordig ook aparte toetsen voor het in/uitschakelen van de Wi-Fi & Blue Tooth functie.

Daarnaast kan het ook zijn dat er binnenshuis op die plek geen bereik is, deathpoint genoemd.

Ook kan het zijn dat het netwerkcentrum niet meer juist staat ingesteld en dat het "uitgeschakeld" is, open het netwerkcentrum via configuratiescherm. In iedergeval moet de laptop op het thuisnetwerkcentrum zijn aangesloten. Anders deze procedure uit het netwerkcentrum verwijderen en opnieuw (her)installeren.

Uiteindelijk moet u rechtsonder een trapsgewijze (5) verticale staven zien (al dan niet wit of anders gekleurd), want het beelschermpje met stekker is bedoeld voor verbinding met de utp-kabel cat. 5, 6 of 7!

jo
door jorisw - Nov 15, 2012 om 09:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de netwerkkabel in de laptop steekt, knippert dan het gele ledje, en brandt het groene ledje?

go
door gouden band - Nov 18, 2012 om 23:32
19 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi behulpzame raadgevers,

Even iets belangrijks. De laptop die nu niet het internet op kan heeft tot het vorige weekend prima gewerkt. Sinds vorige week zondag werkt het niet meer. De laatste keer daarvoor dat de laptop werd gebruikt gebeurde er bij het afsluiten iets vreemds. Hij bleef iets updaten en kon niet worden afgesloten. Ik heb een paar uur gewacht en toen met de aan en uit knop de computer uitgeschakeld. . Als hij nu weer wordt aangezet geeft hij direct na het indrukken van de knop de mededeling dat er een verkeerde booth is. Het beeld wordt dan zwart en hij start dan op. Sindsdien geeft het beveiligingprogramma aan dat er gevaar dreigt, maar hij kan toch geen gevaar lopen omdat hij niet op het internet zit.
Wat de vraag van GSM over de conputer betreft het volgende. Ik heb het merk en de gegevens van mijn computer gegeven. Komt doordat ik op mijn computer zat te werken.
De juiste gegevens zijn:
Besturingssysteem Windows XP professional Het merk van de computer is Dell latitude D 820
De wifiknop staat uit . Ik krijg hoofdpijn van wifi. Alle ledjes branden en verder weet ik het niet. Ik hoop dat nu iemand raad kan geven anders moet ik hem weg brengen.
Vast bedakt voor de moeite