st
door stephanie85 Jul 20, 2010 om 14:10
Computers & telefonie

Iphone 4 prijzen

Ik heb op 17 juli een abonnement besteld bij belnu.nl in combinatie met de nieuwe Iphone 4. Op het moment dat ik het abonnement bestelde heb ik op de website niet zien staan dat de prijzen de verwachte prijzen zijn.

Gister zag ik op de website bij het abonnement dat ik heb afgesloten het volgende stukje staan: De getoonde verkoopprijzen zijn door ons verwachte verkoopprijzen. Worden ze goedkoper dan leveren wij vanzelfsprekend tegen de lagere prijs uit. Worden ze duurder dan wordt een verschil minder dan € 20.00 uitgeleverd tegen de bestelde prijs. Is het verschil groter dan € 20.00 dan nemen wij contact met u op.

Op het t-mobile contract dat ik heb getekend staat niks over verwachte prijzen of eventuele wijzigingen.

Vandaag heeft t-mobile de prijzen bekend gemaakt en deze liggen veel hoger dan waar ik voor heb getekend. Nu vraag ik me af of ik verplicht ben om het prijsverschil te betalen of dat ik "recht" heb op de prijs waar ik voor getekend heb.

Ik heb de voorwaarde van belnu.nl gelezen, maar ik ben niet zeker van mijn gelijk.

Ik wil dit graag weten voordat er contact met mij opgenomen wordt.

833 5 Rapporteer

freya
door freya - Jul 20, 2010 om 17:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo stephani85,

Je vertelt er alleen niet bij voor welke prijs je nu het contract had afgesloten. Wat was die prijs? En als je de berichten rond de iPhone 4 een beetje gevolgd hebt (en dat heb je vast wel), dan wist je waarschijnlijk ook wel dat er op 17 juli nog steeds geen officiële prijs bekend was.

Daarnaast geeft belnu.nl aan wat ze in geval van een gewijzigde prijs zullen doen. Aangezien het blijkbaar om een groot prijsverschil gaat, zullen ze contact met je opnemen. Het lijkt mij verstandig om hier op te wachten en wellicht bieden ze je toch nog een (kleine) korting aan.

m.vr.gr. Freya

st
door stephanie85 - Jul 20, 2010 om 18:14
4 Antwoorden / 7 Vragen

Het gaat om een 2 jarig verlenging t-mobile relax 30 abonnement met web&walk plus waarbij ik 149 euro voor het toestel moet betalen.

Voor de duidelijkheid toen ik het toestel bestelde stond het verhaaltje van de verwachte prijzen er niet bij, maar dat kan ik nu niet meer bewijzen en het toestel stond "in bestelling". Kan iemand voor me achterhalen of er iets in de voorwaarde staat over prijs voorbehoud? Ik heb zelf al gekeken maar kwam er niet uit.

Volgens mij mogen telefoonwinkels hun eigen tarieven hanteren, anders waren de prijzen overal hetzelfde.

Ik heb zojuist nog op belnu gekeken en nu staat bij precies hetzelfde abonnement een toestelprijs van 969 euro. Dat lijkt me ook niet reëel. De officiële prijs bij dit abonnement kan ik even niet vinden op google. Dacht dat ik vanmorgen iets van 369 euro had gezien, maar dat weet ik niet meer zeker.

Toen ik het toestel bestelde waren de prijzen volgens mij geen zetfouten. Vanaf het laagste abonnement tot het hoogste zakte de prijs telkens met ongeveer 50 euro, dat is wel normaal.

Belnu heeft nog geen contact met mij opgenomen.
Heb ik trouwens 7 dagen bedenktijd vanaf dat ik de bestelling plaats of vanaf het moment dat ze het aansluiten?

freya
door freya - Jul 20, 2010 om 18:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zullen je ongetwijfeld niet aan je contract houden aangezien zij de prijs aanpassen, dus als het aanbod je niet bevalt (omdat je teveel moet bijbetalen), dan kun je er gewoon vanaf.

Een toestelprijs van €149 bij een 2-jarig contract is niet helemaal onrealistisch (afhankelijk van het type toestel).
T-Mobile hanteert b.v. voor een 2-jarig contract en een i150 abonnement een prijs van:
€170 (iPhone 4 - 16GB)
€270 (iPhone 4 - 32GB)

Als het in jouw geval om een 16GB toestel gaat, dan lijkt mij dat het aanbod van belnu.nl daar niet veel vanaf zal liggen. Als het in jouw geval om een 32GB toestel gaat, dan is die €149 wel onrealistisch laag te noemen.

De prijs van €969 lijkt mij een toestelprijs zonder abonnement.

Freya

st
door stephanie85 - Jul 20, 2010 om 19:16
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor je antwoord. Het gaat om een iphone 32gb.
Een relax 30+w&w plus abonnement valt alleen niet echt met een i150 te vergelijken. Binnen mijn abonnement heb ik 260 belminutten ipv 150 en sneller internet. Ik zie wel wat ze er mee doen.

Ik hoop dat ik er nog achter kan komen wat mijn rechten zijn.

freya
door freya - Jul 20, 2010 om 20:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm, volgens mij heeft een Web'n'Walk Plus abonnement een snelheid van 1Mbps en hebben de speciale iPhone abonnementen i150 enz. een snelheid van 2Mbps. Bovendien heeft een i150 abonnement 150 belminuten en 150 SMSjes. Dus de SMSjes gaan niet van je belminuten af.

Tja en wat je rechten zijn. Ik kan niet beoordelen wat er precies op de website heeft gestaan en wat er is afgesproken. Feit blijft dat belnu.nl geen exacte prijs kon geven en als ze dan dus niet willen leveren tegen de prijs die in het contract staat, dan trek je toch aan het kortste eind ben ik bang.

Ik zou het telefoontje even afwachten.

Freya