vi
door vipertronic Oct 5, 2011 om 10:42
Computers & telefonie

Kan geen recovery gebruiken

ik heb een medion p7615 laptop van de gamma. hierop stond altijd w7 32bits erop , nu heb ik de c partitie geformateerd en geinstalleerd met de 64 bits recovery cd.(kreeg 2 cd recovery erbij 32 en 64 bits)
als ik de pc opstart en druk f11 voor recovery krijg ik het cyberlink power recovery programma druk ik op de taal nl dan krijg ik de foutmelding

het programma kan het systeemgedeelte niet herstellen omdat de structuur onjuist is

ik dacht o 32 bits staat op de d recovery image en 64 bits op de c partitie dan werkt het niet dus dan maar de 32 bits recovery cd gebruikt en geinstalleerd op de c schijf maar echter hetzelfde probleem.
gebelt met medion die zeggen je moet de applicatie cd gebruiken en opstarten echter hetzelfde probleem.
dan moest ik maar de laptop opsturen en 100 euro betalen voor een nieuwe image dat doe ik dus niet. van de recovery partitie heb ik niks afgehaalt of geformateerd. iemand zei je hebt waarschijnlijk iets van de c afgehaalt zodat de d partitie niet werkt , maar das toch gek ik moet toch kunnen formateren en herinstalleren met een bijgeleverde recovery w7 zonder dat daarbij de fabriekinstellingen niet meer werken ? ik kan dus niet meer terug na f11 naar de fabrieksinstellingen terwijl alles wel nog op de recovery partitie staat. weet kan advies geven in deze ?

13964 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2011 om 11:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag vipertronic,

Misschien heb je Je hier... iets aan?

vi
door vipertronic - Oct 5, 2011 om 11:46
22 Antwoorden / 17 Vragen

had ik al geprobeert maar oplossing staat er niet toch bedankt

macwouter
door macwouter - Oct 5, 2011 om 13:03
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een c-schijf formatteer je nooit handmatig want je trekt hem helemaal leeg dus ook je opstart partitie. Doe dat altijd met behulp van je recovery cd. Daar krijg je de vraag of je een nieuw besturingsysteem wil installeren .Dit probleem is hier op dit forum al eens meer besproken alleen jammer dat je nooit meer hoort hoe het afgelopen is.

lo
door lopers - Oct 5, 2011 om 15:25
44 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp dat W7 32bits op de C-partitie van de computer staat.
Waarom druk je op F11 bij het opstarten als je al met de recovery-cd W7 hebt geinstalleerd?
F11 verzorgt de herinstallatie vd. fabrieksconfiguratie met de recoverybestanden op een 'onzichtbare' partitie op de HD.
F11 is niet nodig als je de recoveryschijfjes gebruikt.
Neem aan dat je met recovery-cd opgestart hebt en aanwijzingen van recovery-programma hebt gevolgd. Zoja dan zou nu W7 (af fabriek) op de C-partitie staan.
Dan computer laten opstarten zonder op F11 te drukken.
Als computer niet doorstart even duidelijk in stappen beschrijven hoe je de installatie gedaan hebt.

vi
door vipertronic - Oct 5, 2011 om 15:54
22 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb de 64 bits recovery erin gedaan laptop start op en ik formateer de C schijf (aan D recovery kom ik niet). Installatie verloopt prima daarna cd eruit. De 64 bits of 32 bits staat nu op de c schijf. Als ik de laptop opstart krijg ik na het opstarten press f11 voor recovery prima denk ik dan dan kan ik de recovery image gebruiken hoef ik niet al die drivers en updates te installeren. Ik krijg dan vervolgens het cyberlink power recover menu en kies de taal NL en dan krijg ik bovenstaande foutvermelding. Enigste wat ik kan doen daarna is de pc opnieuw laten doorstarten naar het buroblad maar mijn recovery procedure werkt niet meer
als ik de applicatie cd erin en boot krijg ik precies dezelfde foutmelding. Aan mijn D recover partitie niet gezeten. Zou medion soms iets op de C schijf hebben gezet wat er af gaat bij formateren zodat je die recovery niet meer kan gebruiken ? lijkt mij stug want waarom zit er dan een 32 en 64 bits recovery cd bij ? en welke bestanden zouden er dan af zijn. bij medion zeggen stuur maar terug zetten een nieuwe image voor 100 euro erop terwijl het misschien via dit forum op te lossen is. het gaat erom in de foutmelding dat de stuctuur onjuist is maar wat dat betekent weet ik niet.

lo
door lopers - Oct 5, 2011 om 16:47
44 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als ik het goed begrijp werkt W7 gewoon.
En wat is het nu 32 of 64bits?
Je maakt je dus alleen druk om die foutmelding.
Het kan zijn dat de foutmelding te maken heeft met 32 en 64 bits versie van W7.
Het recoveryprogramma verwacht misschien 32bits maar vind 64bits of andersom.
Als W7 gewoon werkt zou ik me daar niet druk om maken.
Wat op de recovery-partitie staat is hetzelfde als op de schijfjes, dus ook alle benodigde drivers. Heb zelf ook iets gedaan waardoor bij mij F11 ook niet meer werkt. Bij recovery wordt in ieder geval de hele C-partitie leeg gemaakt, dat is geen probleem.
De recovery-bestanden staan in een aparte partitie.
Bij het opstarten van de computer komt standaard de boodschap Druk op F11 voor recovery. Bij mij heet de D-partitie ook Recover, dat is door Medion gedaan omdat op de D-partitie een map Recover staat met factory-files.
Ook staat op D een map Drivers en een map Tools.
Kijk eens via computerbeheer naar de HD, dan zie je dat er naast de C en D nog 1 of 2 onbenoemde extra partities zijn.
Lees in hoofdstuk Kooptoestand herstellen dat alle gegevens op de PC worden gewist. Weet dus niet zeker of de mappen welke je zelf bijgemaakt hebt op D ook gewist worden. Lijkt mij van niet.

vi
door vipertronic - Oct 5, 2011 om 17:26
22 Antwoorden / 17 Vragen

w7 werkt gewoon waarom ik die recovery werkend wil krijgen is dat ik in 20 min een complete installatie weer heb zonder handmatig alle drivers van de applicatie cd erop moet zetten (dan duurt het veel langer dus)
alle factory bestanden staan in de map recover en inderdaad 2 mappen met tools en driver dit totaal is de D partitie. of ik nou de 32 of 64 bits cd recovery erin doe maakt niet uit ik blijf die foutmelding krijgen. via schijfbeheer inderdaad 2 verborgen (OEM en WInPE geloof ik) partities en 2 partities windows en recover
alle partities zijn in orde. heb ook chkdsk en sfc scannow gedaan via opdrachtprompt maar staan geen fouten ook niet fouten herstellen en repareren via rechtsklikken op de schijf.
vraag is gewoon zijn er bestanden kwijt op de c zodat d niet werkt ? vreemd als je opnieuw installeert met recovery zou dit toch meoten werken, daarbij wil ik de laptop zo origineel mogelijk houden dus met behoud van recovery mogelijkheid

lo
door lopers - Oct 5, 2011 om 21:00
44 Antwoorden / 0 Vragen

De 100MB partitie naast de C-partitie staat bij mij op active.
Als de PC terug gezet is naar de kooptoestand zijn alle benodigde bestanden op C aanwezig en zou F11 moeten werken. Als laatste mogelijk zou je naar die 100MB-partitie kunne kijken of deze 'active' is.
Je zegt dat je graag via F11 een recovery wilt doen.
Naar mijn mening maakt het niet uit of je dat met F11 doet of met de recovery-cd.
In beide gevallen beland je in de kooptoestand met de drivers van toen.
Een nadeel van recovery is dat je alsnog alle applicaties die je na de kooptoestand erop gezet hebt opnieuw moet installeren.
In het geval van de kooptoestand gaat o.a. Windows en Virusscanner weer een hele rits updates installeren.
Beter is het om een systeem image te maken welke alle programma's bevat. In een half uurtje is zo'n image terug gezet en heb je weer een werkende computer met alle applicaties die er op stonden toen de image gemaakt werd.
Met het back-up programma van W7 Home Premium kun je zo'n systeem-image maken. Deze systeem-image wel op een externe HD zetten.

gsm
door gsm - Oct 5, 2011 om 21:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hebt met de recovery CD (met de complete Windows 7 setup) gewoon de C: partitie geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Daarmee is de F11 functie gewist.
Daarna moet je sommige drivers en toepassingen (tools) apart installeren.
Bij de tools staat wellicht ook een Recovery voor F11.
Die recovery moet je uitvoeren om F11 weer in ere te herstellen.

F11 maakt gebruik van een partitie herstel programma, bijvoorbeeld van Cyberlink. Dat programma moet dus ook geïnstalleerd zijn.
Bij het booten wordt dit normaal als eerste gestart en vraagt dan om eventueel op F11 te drukken voor systeemherstel.

Door te booten van de andere CD had je denk ik de factory bestanden terug kunnen zetten. Daarmee zouden tevens de toepassingen terug zijn en zou F11 ook meteen weer gewerkt hebben.

vi
door vipertronic - Oct 5, 2011 om 21:47
22 Antwoorden / 17 Vragen

bij een nieuwe recovery installatie met de 64 of 32 bits cd krijg je bij rebooten de boodschap ENTER A KEY FOR RECOVERY. er zit inderdaad bij de d partitie een proggie (iets met MBR ofzo)wat de F11 funktie erop zet , dus installeer je dat dan krijg je ipv enter a key de melding press f11 for recovery

zowel bij de 2 opties blijft de foutmelding bestaan
of de 100 mb partitie op active staat weet ik niet zal morgen even kijken en kan ik dit dan actief zetten via schijfbeheer ?

wat betreft die image aanmaken dat is inderdaad makkelijker en die image wegschrijven op een externe schijf ofzo maar wil gewoon voor mijzelf de laptop gewoon weer in fabriekstoestand terug krijgen dus ook de optie om voor een recovery (f11) te kunnen kiezen.

gsm
door gsm - Oct 5, 2011 om 22:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

medion (zie vraag):
"je moet de applicatie cd gebruiken en daar van opstarten en recovery kiezen".

Volgens mij klopt dat en zou er een recovery keuze in een menu moeten verschijnen.
Er moet echter wel op de D: partitie van de harde schijf, in de map Recovery, de factory inhoud nog compleet aanwezig zijn.

vi
door vipertronic - Oct 6, 2011 om 07:50
22 Antwoorden / 17 Vragen

recoverpartie zijn 3 mappen
recover alle factory bestanden die heb ik alle nog
tools programmaas die erbij worden gelevert
drivers om de interne apparatuur te laten werken
nu ben ik bij mijn moeder die heeft ook een medion laptop (ander model)
ik zie dat in haar recover map het bestandje
sw config,dat staat en dat heb ik niet zal dat eens kopieeren naar mijn recovery map
bij schijfbeheer staat wel alles hetzelfde in die van haar als die in die van mijn

vi
door vipertronic - Oct 6, 2011 om 09:27
22 Antwoorden / 17 Vragen

ok ik zie een paar verschillen tussen de 2 laptop met recover mappen

partitie recover staan bij alle2 de laptops
DRIVER
RECOVER
TOOLS
de mappen zijn compleet

bij mijn moeders laptop staat als extra
32 bits
instal windows 7 32 bits dat is een pdf file
run 32 bit
run 64 bit
swconfig.dat
wat mij ook op valt is dat mijn verborgen partitie 658 mb is actief primaire partitie, in orde systeem bij mijn moeder precies hetzelfde echter maar 100 mb ik heb een medion p7615 zij een e7216 half jaartje jonger

vi
door vipertronic - Oct 6, 2011 om 09:40
22 Antwoorden / 17 Vragen

ok dit weet ik dan ook over mijn moeders laptop
run 32 bit en 64 betekent als je dubbelklikt gaat deze herstellen naar betreffende w7 32 of 64 bits
instal 7 pdf file legt bovenstaande uit
de map 32 bits is de image van 32 bits en de map recover is de 64 bits image
met de factory file

blijft over swconfig.
en waarom mijn verborgen partitie 658 mb en van mijn moeder maar 100 mb
de andere verborgen oem partities zijn op beide laptops 100 mb

lu
door lucasbelgie - Nov 3, 2011 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

WIE KAN MIJ HELPEN ?
Ik heb bij mijn medion laptop F11 gedrukt voor een recovery met een herinstallatie tot gevolg. Nu zijn al mijn oude gegevens zoals foto's en documenten weg.
Op de D schijf staan wel recover files
Kan ik mijn oude gegevens nog terughalen en hoe ?