ho
door homme_1 Nov 22, 2005 om 16:33
Computers & telefonie

Kan ik over stapen naar een andere provider

ik heb een vraag ik wil graag overstapen naar een andere provider maar nu is mijn vraag is dit mogelijk zonder mijn adsl-abonement kwijt te raken ???


nu heb ik nog een vraag ben ik verplicht om adsl bij kpn aan te houden of kan dit ook via een andere provider ????

313 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rooijm
door rooijm - Nov 22, 2005 om 17:06
62 Antwoorden / 6 Vragen
0

Beste Homme,


Je geeft niet aan wanneer je huidige abonnement ten einde loopt en hoe lang de opzegtermijn is, maar bij afloop van je huidige abonnement (met de juiste opzegetrmijn!!!) is het mogelijk om naar een andere ADSL-aanbieder over te stappen.


Als je nu je volledige ADSL abonnement bij KPN hebt lopen, kan je voor het ADSL gedeelte naar een andere aanbieder als Planet, HetNet e.d. Wanneer je ook je telefoonlijngedeelte bij KPN wilt opzeggen, dan moet je naar een ADSL aanbieder gaan die via BBNed aanbied. Ik weet zo niet welke aanbieders dat zijn, maar dat is vast via Internet te vinden. In ieder geval dus niet de aanbieders die bij KPN op de site vermeld staan!


Dan is het vaak ook nog zo dat als je overstapt naar een andere aanbieder, deze je huidige abonnement opzegt. Maar sluit dan eerst duidelijk het abonnement af, lees alle voorwaarden goed, inclusief de kleine lettertjes en weet zeker dat je huidige abonnement opgezegd kan worden en dat de nieuwe aanbieder dat ook doet!!! Twee ADSL abonnementen is een beetje duur dunkt me!
Besluit je zelf op te zeggen, doe het altijd via een aangetekende brief!


Ik hoop je zo een beetje op weg te hebben geholpen,
Maaike

re
door renate_b60 - Nov 22, 2005 om 22:50
33 Antwoorden / 10 Vragen
0

Er is een zogenaamde HOP mogelijkheid dat is overstappen van internetprovider (binnen het kpn netwerk) zonder dat je adsl signaal wegvalt. Echter is het dan wel zo dat je huidige abonnement niet opgezegt mag zijn. En je moet natuurlijk rekening houden met je jaarcontract. Want deze wordt niet doorgezet bij de andere provider. Dus stel je zit nog een half jaar aan je contract vast. Regel het dan 2 maanden voor afsluiting dan heb je misschien een maandje dubbele kosten maar is er genoeg tijd om het te regelen, en heb je geen moment zonder adsl (misschien een uurtje omdat de inloggegevens gewijzigd moeten worden) Deze hop is aan te vragen bij de provider waar je heen wilt ( moet dus wel van de kpn zijn)


Als je naar iemand wil gaan die geen gebruik maakt van het kpn netwerk. Dan zul je waarschijnlijk dat heel moeiljk de twee verschillende abonnementen op elkaar kunnen aansluiten. Want dan moet eerst het hele adsl signaal door de kpn eraf worden gehaald (wat meestal 20 dagen duurt na opzegging of jaarcontract) en daarna kan pas het nieuwe adsl signaal van de nieuwe provider erop worden gezet

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer