eg
door egmond_1 May 26, 2010 om 14:40
Computers & telefonie

Klein scherm bij internet

Als ik een pagina binnen krijg via internet is deze standaard in klein formaat. Voorheen was dat altijd groot, d.w.z. zo groot als mijn scherm. De toets F11 is geen blijvende oplossing. Wie kan mij helpen aan een oplossing die ook geldig blijft na het opnieuw starten van de pc?
Heb vast dank! r

3029 11 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - May 26, 2010 om 14:52
229 Antwoorden / 15 Vragen

Egmond,
Welke OS gebruik je? XP, Vista of windows 7.
Blijft het venster van de browser wel schermvullend?
De wijze waarop sommige websites zijn gemaakt kunnen jouw probleem veroorzaken en dan is Ctrl+scrollen ook een oplossing.
Driemaaldrie

poltol
door poltol - May 26, 2010 om 14:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Sleep het kleine venster naar rechtsboven. Pak nu de linkeronderhoek, van het kleine venster, en vergroot het beeld [al slepend met de hoek] tot beeld vullend.
Sluit nu het scherm door op de bovenste balk te gaan staan, dan rechts klikken en sluiten.
Dus niet met het RODE KRUISJE sluiten.
Als het dan goed is zal de volgende keer uw internet openen met een volledig venster.

Succes, poltol

eg
door egmond_1 - May 26, 2010 om 15:02
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=driemaaldrie schreef op woensdag 26 mei 2010, 14:52]Egmond,
Welke OS gebruik je? XP, Vista of windows 7.
Blijft het venster van de browser wel schermvullend?
De wijze waarop sommige websites zijn gemaakt kunnen jouw probleem veroorzaken en dan is Ctrl+scrollen ook een oplossing.
Driemaaldrie

Ik gebruik XP. Het venster van de browser (=Startpagina) is wel schermvullend. Het probleem doet zich voor bij ALLE opgeroepen pagina's.

Dank alvast voor deze reactie. Ik kijk uit naar de definitieve! r

sonjaatje
door sonjaatje - May 26, 2010 om 15:06
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Autosizer gedownload.
Probleem opgelost.

eg
door egmond_1 - May 26, 2010 om 15:07
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 26 mei 2010, 14:59]Hallo,

Sleep het kleine venster naar rechtsboven. Pak nu de linkeronderhoek, van het kleine venster, en vergroot het beeld [al slepend met de hoek] tot beeld vullend.
Sluit nu het scherm door op de bovenste balk te gaan staan, dan rechts klikken en sluiten.
Dus niet met het RODE KRUISJE sluiten.
Als het dan goed is zal de volgende keer uw internet openen met een volledig venster.

Succes, poltol

Helaas, ook dit werkt niet!

eg
door egmond_1 - May 26, 2010 om 15:14
5 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 26 mei 2010, 15:06]Ik heb Autosizer gedownload.
Probleem opgelost.

Inmiddels heb ik e.e.a. gedownload. Weer een programma erbij! Maar mijn eerste indruk is dat het werkt! Dus ik ben jje zeer dankbaar! r

sonjaatje
door sonjaatje - May 26, 2010 om 15:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Yep, het werkt goed.

knoop4x9
door knoop4x9 - May 26, 2010 om 15:21
533 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met sonjaatje eens, autosizer installeren probleem opgelost.

Mvrgrt Nico

edwardus
door edwardus - May 27, 2010 om 01:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn helemaal geen extra programmaatjes voor nodig.
Wat poltol schreef klopt wel, alleen ontbreekt er een ding aan:
van tevoren moet je alle andere browser schermen sluiten zodat ernog maar één over is; zorg ervoor dat deze NIET gemaximaliseerd is weergegeven en rek dan het venster tot de gewenste afmetingen, waarna je het afsluit. Elke volgende browser opent op diezelfde afmetingen.

Er zijn uitzonderingen: sommige websites forceren een bepaalde afmeting (bleh!).

dobby
door dobby - May 27, 2010 om 01:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op donderdag 27 mei 2010, 01:03]

#--- snip snip----

van tevoren moet je alle andere browser schermen sluiten zodat ernog maar één over is; zorg ervoor dat deze NIET gemaximaliseerd is weergegeven en rek dan het venster tot de gewenste afmetingen, waarna je het afsluit. Elke volgende browser opent op diezelfde afmetingen.
#---- snip snip ----

Als er nog maar 1 explorer (of wel CUI compliant programma dan ook) open is.. gewenste formaat kiezen, SHIFT indrukken en daarna sluiten (hoe dan ook.. dubbel clicken linksboven, kruisje rechtsboven, File/Exit dan wel Bestand/Afsluiten.. op die manier worden de huidige afmetingen weggeschreven, en compliant programma's lezen die netjes in hij het opstarten. (je hoeft niet alle instanties af te sluiten, maar de laatste "save" bepaalt dan natuurlijk de huidige settings)..

Geen need voor extra programma's dus.. (of in elk geval niet in dit geval)..

[ok - in de praktijk dus sinds W95, of formeel zelfs sinds WFW/W311.. eerder ging niet altijd helemaal goed.. - dus redelijkerwijs gewoon op alle windows PCs..]

succes! *smile*

di
door dirk2 - May 27, 2010 om 09:50
364 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon rechtsboven in het vierkantje drukken, en als je klaar bent met internetten op het kruisje drukken.
Je hebt geen software nodig.