ma
door masterunix Oct 27, 2014 om 13:42
Computers & telefonie

Knoth.nl incasso

Beste mensen,

Ik heb ooit mijn domeinen gehost bij Knoth inclusief afgenomen diensten voor hosting.

Ik krijg nu via mijn vorige adres (nieuwe bewoners sinds 2 en half jaar) een incasso brief vanuit Knoth dat ik 80 euro moet betalen en anders komt er een deur waarder mijn huis leeg halen.

In geen enkele brief stond waar het over gaat. Dus ik heb Knoth netjes een mail gestuurd en gevraagd waar het over gaat.

Het zou gaan om een domein naam die ik daar nog actief zou hebben (normaal gesproken word dit automatisch opgeheven als je niet meer host ervaring vanuit andere hosting partijen). Oke goed kan gebeuren.

Maar ik begrijp een aantal dingen niet:

1) Waarom heb je mijn hier nooit over gebeld op mijn mail adres dat 4 jaar bekend staat in jullie systeem en wij altijd mail contact hebben gehad op dat mail adres
2) Waarom heb je mij nooit hier over gebeld?
3) Waarom heb je nooit een persoonlijke brief gestuurd?

Er word opeens een incasso erbij gehaald voor een bedrag van 18 euro wat nu 80 euro is ... ik heb om uitleg gevraagd per email en dit is wat je krijgt als antwoord:

Je kan contact opnemen met het incassobureau voor verdere afhandeling.

Service van NIKS!

Mijn ervaringen dus tot zover: Slecht en zoek een andere hosting voor je geld!

Nooit geen Knoth meer dus.

337 1 Rapporteer

kl
door klaag_meneer - Oct 28, 2014 om 09:06
26 Antwoorden / 0 Vragen

"Het zou gaan om een domein naam die ik daar nog actief zou hebben (normaal gesproken word dit automatisch opgeheven als je niet meer host ervaring vanuit andere hosting partijen). Oke goed kan gebeuren"

Dit is niet echt gebruikelijk, je dient de dienst zelf op te zeggen. Immers kan een hostingprovider niet bepalen of je het domein niet meer wilt gebruiken, als ze hem vrijgeven is de kans groot dat hij daarna door een opkoper wordt geregistreerd.

1) Waarom heb je mijn hier nooit over gebeld op mijn mail adres dat 4 jaar bekend staat in jullie systeem en wij altijd mail contact hebben gehad op dat mail adres

Waarom heb je je adres wijziging niet doorgegeven? Een bedrijf hoeft je niet te mailen?

2) Waarom heb je mij nooit hier over gebeld?

Waarom zouden ze voor EUR 18,00 bellen, weet je hoeveel dit kost?

3) Waarom heb je nooit een persoonlijke brief gestuurd?

Omdat je schijnbaar nooit je nieuwe adres hebt doorgegeven?

Incasso van EUR 80,-- bij een vordering van EUR 18,00 zijn niet realistische. Je kunt dit narekenen op http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50.

Daarnaast kan een incasso bureau niet je huis leeghalen via een deurwaarder. Eerst moet de vordering naar de rechtbank en daar kun jij vertellen waarom je niet betaald hebt en dat het bijvoorbeeld niet eens bent met de kosten van EUR 80,00 (betaal wel nu direct die EUR 18,00 aan de schuldeiser, dus niet incassobureau).

De kans is zeer klein dat het incassobureau voor een dergelijk laag bedrag naar de rechtbank gaat, dus ga onderhandelen. De maximale incasso kosten bij een bedrag van EUR 18,00 zijn EUR 40,00.

Succes....