missjacky
door missjacky Dec 16, 2006 om 18:42
Computers & telefonie

KPN HI, beter niet

Mijn zoon heeft op zijn 18 verjaardag een abonnement afgesloten bij KPN HI, voor € 20,== per maand, inclusief 125 minuten. Maar gezien de jeugd zijn deze minuten bij lange na niet genoeg, wat ook al bleek bij de eerste nota, deze bedroeg €182,== en de tweede €131,==. Eigenwijs zoals de jeugd is, heeft dus gewoon verder gebeld alsof er niets aan de hand was. Maar toen hij er alleen niet uit kwam moest mama helpen, ik heb hem aangeraden een brief te schrijven naar KPN met daarin vermeld dat de schuld in 3 termijnen ( 2x €125 en €60) te voldoen en vervolgens ook de maandtermijn, want hij wilde wel graag gebruik maken van zijn minuten. Wat blijkt hier ging HI niet mee accoord en sloot hem zelfs af, hij kon wel nog gebeld worden, na betaling van de tweede termijn is hij geheel afgesloten en tot onze verbazing stuurd KPN deze week een nota van €415,== daar zij het nummer nu geannuleerd hebben. Mijn vraag , is dit wettelijk toegestaan, en dit is dan toch te hoog, daar in het maandbedrag 125 minuten zitten en die dus nu vanaf eind oktober niet meer gebruikt kunnen worden, is het dan niet zo dat er iets van het maandbedrag af moet? Mijn zoon heeft gebeld en laten weten dat hij gewoon de rest van de schuld zoals aangegeven betaald en vervolgens maandelijks € 20,== ook al kan hij dan geen gebruik meer maken van het nummer en de belminuten, maar KPN zegt hierop , NEE en nu gaat het naar de deurwaarder. Heeft hij nog mogelijkheden om alsnog in termijnen te betalen , daar gezien zijn leeftijd zijn inkomen ook niet zo hoog ligt.

345 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft geen poot om te staan, hoe vervelend het ook is.
Dit is nu eenmaal met abonnementen zo, het beste is in dit geval een prepaidkaart.
Uw zoon heeft gekozen voor een abonnement, waarschijnlijk met telefoon.
En hier zit nu juist de kneep. de telefoon moet betaald worden wanneer de termijnen niet meer worden voldaan.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

1 Een simonly abbonnemet met los gekochte prepaid is vaak goedkoper, dus wel abbonnement, en prepaid alleen het toestel gebruiken.


2 wat voor opleiding heeft uw zoon? Blijkbaar slecht in rekenen.


3 Prepaid, laat andere hem maar bellen, op=op en er zijn toestellen waar je een antal belminuten kunt instellen en daarna krijg je een signaal.


4 als je toch een abbonnement wilt, een duurdere is met meer belminuten, en vaak zijn die dan goedkoper, vaak kun je wel naar een duurdere met meer gratis beltegoed, nadat je alles betaalde.    Je moet pas een contract tekenen als je weet hoeveel je gaat bellen!


 

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi


U zoon is niet zo slim geweest.Hij heeft gewoon veel gebeld en dan kunnen de rekeningen niet betaald worden.Het is u zoon zijn eigen schuld.Een abonnement kan ie blijkbaar niet mee om gaan.Ik wil zlef helemaal geen abonnement ik heb zelf prepaid en ik doe met 10 euro beltegoed 4 maand.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

jacky, maak je je niet zo druk. Dit is de eerste les voor je zoon hoe de echte wereld met geld om gaat. Wat je gebruik moet je betalen en kan je het niet betalen moet je het niet gebruiken. En als het nog een beetje tegen zit krijgt hij een aantekening in tiel en heeft hij er de komende 5 jaar nog last van als hij een lening wilt afsluiten.


Hou op hem te bemoederen en laat hem zien hoe de wereld is. Ooit zal hij het zonder u moet kunnen redden. hij is 18. Hij mag stemmen, autorijden enz. Dus adviseer hem een keertje minder uit te gaan en kijk hoe snel die rekening betaald kan worden.Mijn man is vaak in het buitenland en wij smsen heel veel. Iik heb ook hi20 en ik hou belminuten over

ve
door verwijderd - Dec 17, 2006 om 03:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het spijt me, maar als het mijn zoon was, zou ik daar geen medelijden mee hebben, maar hem vertellen dat hij onverantwoord bezig is. KPN handelt trouwens niet anders in dit geval dan de andere providers. Binka heeft gelijk: de kosten van de mobiel (die hij waarschijnlijk gratis of bijna gratis heeft ontvangen) moeten nu betaald worden. Bij het niet betalen van deze schuld, wordt het hem ook onmogelijk gemaakt de komende jaren bij een andere provider een tel. abonnement af te sluiten. Evenals het afsluiten van een lening of kopen op afbetaling.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2006 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, ik denk dat dit de enige conclusie is, want ze hebben een abonnement aangeboden met duidelijke voorwaarden en daar kun je het mee eens zijn of niet.
Dat eigenwijs zijn zoals u zelf zegt breekt hem nu op, zal hopelijk een wijze les zijn......

ve
door verwijderd - Dec 17, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is na een paar maanden nóg niet doorgedrongen tot zoonlief dat zijn belgedrag niet rijmt met zijn draagkracht. Hij heeft zich onvoldoende verantwoordelijk getoond om een abonnement te kunnen hebben.


Het was niet juist om de provider een betaling in termijnen door de strot te duwen, dit had vel beter als voorstel of verzoek kunnen worden ingediend. Terecht dat de provider nu zegt "oh nee, zo gaan we niet werken gaan". Als zoonlief zich aan de regels kan houden is hij pas geschikt voor het aangaan van een overeenkomst.


Het is zelfs mogelijk dat hij nu op een zwarte lijst is geplaatst als wanbetaler, dus het afsluiten van een nieuw abonnement zou wel eens lastig kunnen zijn.


Ik vind dus de titel van de vraag onterecht. Daar zou "Abonnement voor mijn zoon? Liever niet" beter staan.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2006 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vragenstelster,

ja, je zoon is niet slim geweest.
Nee, dit had hij beter niet kunnen doen.

Maar....

het is niet netjes van KPN dat ze een verzoek tot een betalingsregeling (al is het misschien niet op de correcte manier) op deze manier afwijzen.
Het is ook niet netjes dat ze terwijl er zo'n verzoek ligt de vordering overdragen aan een deurwaarder, of incasso bureau.
 
Mijn advies aan je zoon is om een hier over een klacht in te dienen bij KPN. Dat KPN inmiddels het abonnement heeft beïndigd en de telefoon ook in rekening brengt is terecht. Dit zal ook in voorwaarden staan.

Dus voor dat bedrag zal ik dan ook een verzoek (en geen eis) tot betalen in termijnen in dienen.

Ik wens je zoon succes,

groet Flipje



ve
door verwijderd - Dec 18, 2006 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat verzoek kan beter bij het incassobureau / deurwaarder worden neergelegd, want KPN is het blijkbaar zat en heeft de boel doorgestuurd. Dat betekent dat ze zelf geen vinger meer uitsteken.


ve
door verwijderd - Dec 18, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kan me wel voorstellen dat KPN zo reageert. Wat denk je van al die jonge gasten die geen benul van geld hebben en maar denken dat pa en ma wel bijspringen! KPN gaat echt niet al die honderden, duizenden jonge gasten achter de broek aan lopen en maar hopen dat ze de betalingsregeling nakomen, ze hebben wel wat anders te doen! Dus; niet zeuren, rekening betalen en zoonlief op zijn verantwoordelijkheid wijzen!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer