he
door henry01 Nov 2, 2005 om 22:54
Computers & telefonie

Lange opstarttijd computer

geachte experts,

ik heb sinds een week een vervelend computerprobleem.Het duurt nl. 10 minuten voordat mijn computer gebruiksklaar is nadat ik hem aangezet heb. Hij is bijna twee jaar oud en heeft 3ghz kloksnelheid. Normaal duurde het een halve minuut voordat het bureaublad in beeld kwam. Wat kan de oorzaak zijn?

552 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2005 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste henry01,

Mogen we er van uit gaan dat u Windows XP gebruikt?

Wanneer heeft u uw systeem voor het laatst gecontoleerd op virussen (met welke scanner en was deze toen volledig up-to-date) en wanneer idem voor spy-ware?

Hoe onderhoudt u uw harde schijven?

Hoeveel procent van die schijven is nog vrij?

Heeft u, kort voor dit probleem zich voordeed, iets op/ met die pc gedaan wat dit probleem in uw ogen zou kunnen hebben veroorzaakt?

Los van uw antwoorden op deze vragen zou ik u willen adviseren om eerst eens een Grote Schoonmaak te gaan houden. Als u "even" tijd heeft...

Via deze link komt u bij virushelp.nl, waar u een "onderhoudsplan" inclusief uitleg/ toelichting vindt.

Ben benieuwd hoe uw opstartsnelheid hierna zal zijn...

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Nov 3, 2005 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u misschien snelkoppeling (via Netwerk) gelegd met andere computers of site, die niet bereikbaar zijn. Of gebruikt u een programma dat iets zoekt op ienternet(updates) die niet bereikbaar zijn? Het lijkt er iig erop dat de computer ergens op staat te wachten.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2005 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ik heb op deze site een soortgelijk probleem aangetroffen als het mijne. De persoon in kwestie heeft het euvel per ongeluk opgelost door de stekker van de pc uit het stopkontact te halen, waardoor de "bios gereset" werd. Ik heb gisterenavond het zelfde gedaan, waarna ook mijn probleem wijze is opgelost! Simpel maar doeltreffend.

Vriendelijk dank voor de reacties.