puppy@
door puppy@ Apr 4, 2010 om 12:34
Computers & telefonie

Laptop aan sluiten

ik heb een pc met vista.
m,n prov is telfort meteen kpn lijn m,n modem of router is een zyxel.nu wil ik een laptop aan schaffen met w 7. kan ik die ook aan sluiten op de modem.
ps ben een leek op dat gebied.

b.v.d.

1498 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 4, 2010 om 12:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja natuurlijk kan dat. Welk type modem heb je, de 1-poort basisversie, of een multi-pc modem of de draadloze? Typenr. mag ook.

jftm
door jftm - Apr 4, 2010 om 12:51
182 Antwoorden / 5 Vragen

Vaak zie je het aan die antennetjes. Tegenwoordig is de draadloze verbinding standaard uitgezet of "dichtgespijkerd" met een toegangscode.
Via explorer of een andere browser als Mozilla kun je dan een ip adres intypen waarna je de modem en het aan te sluiten apparaat met elkaar kunt verbinden.
Bij mij is het adres http://192.168.1.254/
John

puppy@
door puppy@ - Apr 4, 2010 om 13:00
7 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 4 apr 2010, 12:45]Ja natuurlijk kan dat. Welk type modem heb je, de 1-poort basisversie, of een multi-pc modem of de draadloze? Typenr. mag ook.

ik heb via telefoon lijn.dus niet draad loos.
zyxel p 2602r-dia.

edwardus
door edwardus - Apr 4, 2010 om 13:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is het basismodem, je zult dan óf de netwerkkabel moeten afwisselen tussen de pc en de laptop, of je zou een draadloze router aan kunnen schaffen.
Voor een paar tientjes ben je al klaar.

Als je wilt weten hoe je een router kunt koppelen aan het modem, heb je hier alvast een instructie: Howto: Router aansluiten op het Telfort modem

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 4, 2010 om 13:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat Edwardus zegt is juist.
Of je sluit de laptop gewoon aan met een kabel op het modem.
Of je koopt een router en dan heb je de kabel niet nodig.
Dan kun je de laptop overal in huis gebruiken.

puppy@
door puppy@ - Apr 4, 2010 om 13:45
7 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 4 apr 2010, 13:04]Dat is het basismodem, je zult dan óf de netwerkkabel moeten afwisselen tussen de pc en de laptop, of je zou een draadloze router aan kunnen schaffen.
Voor een paar tientjes ben je al klaar.

Als je wilt weten hoe je een router kunt koppelen aan het modem, heb je hier alvast een instructie: Howto: Router aansluiten op het Telfort modem

bedankt. edwardus.

ga uitvogelen hoe dat gaat met draadloos router.
ps hebt alleen internet en geen telefoon.