v3
door v3w Aug 4, 2010 om 09:37
Computers & telefonie

Lastig virus / trojan

mijn Mcafee software meldt 3 verdachte bestanden: generic PUP. x!dx, generic PUP. x!ed, generic PUP. zlcw.
Mijn Mcafee software kan ze niet verwijderen. Gebeld met Mcafee. Persoonlijke hulp kost 32,50 euro zonder garantie. SCHANDALIG!!
Ik heb Malwarebytes en SUPERanitspyware al gebruikt zonder succes.. Wie kan mij helpen.
Bedankt!!

892 9 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Aug 4, 2010 om 12:03
777 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer eens andere freeware virusscanners zoals avast of avg free.
Wel om de beurt gebruiken en niet allen tegelijkertijd geinstalleerd houden.
Dus installeren, scannen, fix?->nee, deinstalleren en op naar volgende.

Je zou ook even kunnen kijken met MBAM en kijken wat deze adviseert.

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2010 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

Lees eens!
.....Ik heb Malwarebytes en SUPERanitspyware al gebruikt...

jscholtes
door jscholtes - Aug 4, 2010 om 13:02
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 4 aug 2010, 12:58]@jscholtes,

Lees eens!
.....Ik heb Malwarebytes en SUPERanitspyware al gebruikt...

Okay, welke alternatieven zie jij?

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2010 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo v3w,

Lees even hier bij yoyo13

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2010 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo v3w,

Kan er weinig over vinden.
Probeer het anders eens op de Nucia-site.
Ter info: klik hier

Suc6

ph
door philip36 - Aug 4, 2010 om 20:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In het Google-pack zit Pctools spyware doctor volledige versie.
In dit Google-pack kun je aanvinken welke programma's je wilt downloaden.
Beslist dit programma proberen.

v3
door v3w - Aug 4, 2010 om 20:38
8 Antwoorden / 8 Vragen

bedankt allemaal. ik zal mijn best doen ze kwijt te raken.
Overigens kent de Q&A van Mcafee de bestanden wel, maar afkomst onbekend.
Mcafee kan ze niet verwijderen, hooguit in quarantaine plaatsen ; na elke scan opnieuw, vreemd ..

@leo63: Ik heb geen Google Pack; kan ik pctools spyware doctor volledige versie ook ergens apart downloaden en zo ja waar? alvast bedankt!

PS Mcafee ontdekte nóg een verdacht bestand : adware one-step.a
Ook alleen in quarantaine te plaatsen, niet te verwijderen..
ik probeer moed te houden..;(

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2010 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het scannen en verwijderen anders ook nog eens in veilige modus en losgekoppeld van het internet. Als e.e.a. dan wel te verwijderen valt kun je nog de oude herstelpunten verwijderen waar mogelijk het virus nog in zit. Dan met bijv. de crapcleaner de pc schoonmaken. Dan nogeens scannen om te zien of het probleem opgelost is.
Anders, zoals hier al ergens is geopperd, bij Nucia forums of Hijackthis het probleem voorleggen, vertellen wat je al aan scannen hebt gedaan etc. en dan een hijackthis logje plaatsen. Zij helpen je dan verder en geven exacte aanwijzingen. Hijackthis is een gratis programma, vermoedelijk ook wel via die sites te downloaden. Niet zelf ermee gaan "fixen".

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2010 om 11:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@leo36 & v3w,

Spyware doctor gratis versie detecteert, maar verwijdert niet. Daarvoor moet je de betaalde versie hebben.
Doet dus hetzelfde wat McAfee nu ook doet.