fr
door frank. Aug 2, 2011 om 16:15
Computers & telefonie

Lege doos van HI webshop

Ik heb op 14 juni mijn HI abonnement verlengd met een jaar. Ik zou daar voor 30 euro een HTC Desire S bij krijgen. Order was bevestigd dus nu wachten op mijn nieuwe telefoon. Ik was twee keer niet thuis, dus moest daardoor het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde service punt van TNT.
21 juni het pakket opgehaald nadat ik 30 euro had betaald. Thuis aangekomen zitten er alleen vier vellen papierwerk en een paar luchtzakken in..! Dus geen telefoon! Meteen naar de dichtstbijzijnde HI winkel gegaan om verhaal te halen. Daar werd verteld dat ze niks voor me konden doen omdat ik via internet besteld had en dus alleen telefonisch bij de klantenservice terecht kon.. (webshop en gewone winkel zijn ineens twee aparte aanbieders..?) Aan de telefoon vertelden ze me dat ik de doos terug moest sturen en dat ze me een nieuw toestel zouden zenden. Maandag 20 juni teruggebeld omdat ik maar geen nieuwe orderbevestiging kreeg. Toen konden ze me vertellen dat ze het pakket vrijdag ochtend hadden ontvangen maar er nog niets mee gedaan hadden. Als ik aan het eind van de week niets had gehoord moest ik maar weer terug bellen.
Vrijdag 25 juni nog steeds geen reactie, dus maar weer gebeld. Een man vertelde nu ineens dat ze eerst moeten uitzoeken wat er gebeurd is voordat ze een nieuw toestel op kunnen sturen en dat dat onderzoek maximaal twee weken zou gaan duren. Na wat boos te zijn geworden, 30 euro korting op mijn eerst volgende telefoonrekening gekregen omdat het nieuwe abonnement met internet al wel op 16 juni is ingegaan.
Na me erbij neergelegd te hebben dat het nog wel even zou gaan duren, vandaag (2 augustus) maar weer contact opgenomen met de klantenservice. Nog steeds weten ze niet wat er gebeurd is omdat er iemand bij TNT op vakantie zou zijn.. Ook willen ze geen toestel opsturen omdat het een ‘Fraude gevoelige zaak’ is.

Nog even alles op een rijtje:
14 juni: telefoon besteld
16 juni: nieuwe abonnement ingegaan
21 juni: pakket in ontvangst genomen
21 juni: pakket geretourneerd
24 juni: pakket ontvangen door HI
2 augustus: nog steeds niks..

Moet ik dit pikken?

MVG!

926 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2011 om 16:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Was de doos waar de telefoon in hoorde te zitten verzegeld?

Als deze verzegeld was, dan is er m.i. bij het inpakken wat mis gegaan.

Ik zou onderhand schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen de traagheid waarmee gewerkt wordt.

Het lijkt mij inderdaad een fraudegevoelige zaak als u een doos ontvangen heeft waar van de zegel verbroken was. Want dan is ergens in het traject van zending naar u toe de telefoon verwijderd.

Stel in de brief een termijn waarin u een uitslag van het onderzoek verwacht, b.v. binnen 10 werkdagen, omdat er al enige maanden verstreken zijn waarin onderzoek had kunnen plaats vinden.
Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

fr
door frank. - Aug 2, 2011 om 18:37
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

De doos was nog verzegeld.
Of HI heeft een lege doos verstuurd, of iemand bij TNT heeft de doos open gemaakt, telefoon eruit gehaald en het papierwerk in een nieuwe doos met verzegeling gedaan..

tdehond
door tdehond - Aug 2, 2011 om 18:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=frank. schreef op dinsdag 2 aug 2011, 18:37]De doos was nog verzegeld.
Of HI heeft een lege doos verstuurd, of iemand bij TNT heeft de doos open gemaakt, telefoon eruit gehaald en het papierwerk in een nieuwe doos met verzegeling gedaan..

Het meest waarschijnlijk is dat de telefoon er niet in gedaan is omdat de verzegeling in tact was.

es
door essie02 - Aug 3, 2011 om 23:07
26 Antwoorden / 6 Vragen
0

Met telefonisch afhandelen van klachten heb ik ook niet zulke goede ervaringen met Hi (heb niet het idee dat daar hiervoor opgeleide personen zitten).

Ik heb zelf laatst op Twitter Hi_Webcare ingeschakeld. Dan kom je meteen bij personen terecht met kennis van zaken... Mijn vraag/probleem in het weekend voorgelegd, maandag eind v.d. ochtend antwoord en vóór het eind v.d. week opgelost (ook een internetbestelling).

Misschien heb je hier iets aan (zal allicht sneller opgelost worden).

Succes!

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 4, 2011 om 14:27
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

In principe is er gewoon niet geleverd, een internetwinkel moet binnen 30 dagen na bestelling het bestelde hebben geleverd en dit laten ze na.

schrijf ze aan dat je binnen een week de bestelling in huis verwacht en geef gelijk aan dat je daarna de bestelling annuleert. Dit houd in dat het abonnement stopgezet wordt en dat je ergens anders kan bestellen.

Als je het abonnement al in gebruik hebt moet je wel voor het verbruik betalen tot nu toe. Dit zal overigens wel een lastige discussie worden aangezien dergelijke bedrijven zich niet zo graag aan de regels houden maar je aan het contract proberen te houden.

tdehond
door tdehond - Aug 4, 2011 om 15:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dit houd in dat het abonnement stopgezet wordt en dat je ergens anders kan bestellen.


Dit moet dan wel eerst schriftelijk bevestigd worden door uw provider dat u kosteloos geannuleerd wordt. Anders zit u straks aan 2 overeenkomsten vast.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jaap Matser - Jun 4, 2024 om 09:04
Geldzaken & recht

Abonnement opgezegd, maar krijg een tegoedbon

Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen.
Daar is ze intussen op uitgekeken.
Daarom wilde ik dit opzeggen.
Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is.
Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb.
De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen.
Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbed ... Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

Dixie45
Dixie45 - Jun 3, 2024 om 22:35
Geldzaken & recht

Subsidie voor elektrische auto

Ik heb aanvraag voor subsidie op een verkeerde site gedaan . Deze heb ik binnen 2 uur weer geannuleerd. Ze vragen nu 49,95 administratiekosten. Heb ik geen recht op herroepingsrecht. Zij geven aan dat ik hiervoor akkoord gegeven zou hebben bij hun voorwaarden. Bedrijf heet auto subsidie loket. 

 

 

Lees meer