gratisrijden
door gratisrijden Jan 15, 2010 om 00:30
Computers & telefonie

Leuk werkaanbod, is het serieus?

Vanmorgen heb ik een leuk aanbod per e-mail ontvangen

=Received: from burgos.ourhostingservers.com (75.126.130.76)
Received: from nobody by burgos.ourhostingservers.com with local (Exim 4.69)
(envelope-from <nobody@burgos.ourhostingservers.com>)
id 1NUNzY-0002w9-Qc
Subject: Extra bron van inkomsten
X-PHP-Script: burgos.ourhostingservers.com/~elcafede/blog/formatmailer.php for 80.177.54.226
From: Zoras Art Gallery <info@zorasartgallery.com> (vervalste afzender)
Reply-To: zorasart@interestedinthejob.com
(onbelangrijke headers heb ik verwijderd):
Hallo,

Ons Bedrijf is genaamd Zoras Art Gallery en is een klein bedrijfje dat zich
gevestigd heeft in belgie. Wij zijn opzoek naar een kleine groep tele-medewerkers
die voor ons bedrijf thuis zullen gaan werken. U zult thuis voor ons gaan werken
en wel als een ontvangende betalings agent. U word per direct na elk beetje werk
beloond met een 10% / 15% voor elke transactie. Wij garanderen u dat voor een
minimale werknemen er ongeveer rond de ?1500 te verdienen kan worden. Als wij
een zeer goede maand draaien en u doet u werk goed en spoedig dan kan dat
nog oplopen tot een mooi bedrag van maximaal ?2500. Als u werkloos bent en
graag wilt werken in u eigen woning maar toch een mooi salaris wilt verdienen
dan heeft u nu de perfecte werkgever gevonden.

Bent u geïnteresseerd? Mail on dan meteen op:zorasart@interestedinthejob.com

Thank you.
Mohammed Zoras
Opposite Al Nasr Club,
Oud Metha, Dubai
UNITED ARAB EMIRATES
Normaal gesproken pak ik bij dit soort mail de broncode en rapporteer ik hem aan Spamcop.net, waarna ik hem naar de prullenbak verwijs. Voor alle Duidelijkheid; Deze e-mail heeft ongetwijfeld niets te maken met Zora's Art Gallery, een bedrijf dat echt bestaat.

Deze e-mail trok echter mijn aandacht, want het is de eerste keer dat ik hem in het Nederlands ontvang. Dus heb ik in een ondeugende bui besloten om eens te antwoorden
=antwoord: Beste heer/mevrouw,

Dit vind ik wel interessant, maar hoe bent u op mijn adres gekomen en wat wat moet ik dan doen als 'ontvangende betalings agent'?

Met vriendelijke groet,

....
De reden waarom ik erop heb gereageerd is, omdat ik me kan voorstellen dat men op deze wijze frauduleus verkregen geld kan ontvangen, zonder achterhaalbaar te zijn. De laatste tijd heeft de fraude met betaaldiensten en creditcards enorm toegenomen. Misschien heeft men ook rekeningnummers nodig om producten te verkopen zonder te leveren.

In dit geval zou dit dus een serieus werkaanbod zijn, afgezien van het feit dat ze 'vergeten' erbij te vertellen, dat ik dan enkele weken later de Politie voor de deur heb staan en een hoop boze mensen die hun geld van mij terug willen.

Ik ga ervan uit dat het een van de gebruikelijke pogingen is om geld los te kloppen en er iets gaat komen van: "U moet geld overmaken voor weetikwat, dat eerst geregeld moet worden.", maar ik ben benieuwd of er nog meer achter zit.

Volgens de headers, is de email verzonden door deze pagina voor iemand uit Engeland:
80.177.54.226 (mailgate.dplcache.co.uk)

Blijkbaar is de pagina een spamscript, dat een e-mail aan een lijst adressen uit een database stuurt.

Het KLPD heeft waarschijnlijk geen tijd om ze te achtervolgen. Een aantal jaren geleden heb ik wat vergelijkbaars naar hun doorgestuurd, maar ze zeiden, alle handen vol te hebben aan KP.

2322 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja......dat soort mails krijg ik ook wel, maar die geef ik gelijk op als phising en verwijder ze.

Als een bedrijf serieus zou zijn, dan zou er tenminste een adres en telefoonnummer op moeten staan. Of een KamervanKoophandel nr.

Maar hier kan ik niks mee.

Met.vr.gr.Elena

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bericht van "nobody", niemand dus, is voor mij voldoende om deze als spam of phishing te rapporteren, gevolgd door:
shift+delete knoppen in drukken

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gratisrijden,

Het principe is: als je eerst moet betalen, om daarna pas te gaan verdienen, dan is het altijd oplichting.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weggooien die handel!!

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ze verzinnen tegenwoordig wel wat om de boel op te lichten.
Sinds er dus email bestaat kom je de gekste aanbiedingen tegen.
Hoewel je ze voor die tijd ook al had, maar toen waren ze niet zo vaak.
Ik kan mij nog herrineren dat het via kleine advertenties ging. b.v foto's van naakte sterren aangeboden, als je dus die bestelde kreeg je foto's van de sterren hemel toe gestuurt. Dus het is niet alleen van deze tijd.
Met vr.groet en bedankt voor de waarschuwing.
Valerius.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze weten het ook steeds mooier te vertellen, begin er maar niet aan want voor dat je het weet zit je aan een ketting mail.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

trap er niet in, zeker niet uit het buitenland

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dat soort mails niet.
Als iets mij enigszins onbekend voor komt, gooi ik de mail ongelezen weg.
Zo kom je ook niet in de verleiding.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen haar beter dan de usual Nigerian crap.
Vervalste mail headers en vertaald door Google Translate o.i.d.
Sommige spammers worden steeds geraffineerder, maar ... you can put lipstck on a pig, it's still a pig.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reakties,

Dat het aanbod van geen meter deugt snap ik ook. Zoals boven gezegd, heeft de spammer dit script gebruikt. Wat mij interesseert is of deze weg ook wordt gebruikt om crimineel verdiend geld te ontvangen.

Als iemand zo'n aabod aanneemt zou ik er geld van creditcards op kunnen storten, uiteraard zonder toestemming van de eigenaar, of plasma tv's op Marktplaats kunnen aanbieden. Dan haal ik het geld op, betaal de afgesproken povisie en foetsie is het geld. De slachtoffers komen dan niet verder dan de rekeninghouder.

Ik vraag me dus af grote bendes op die manier werken.

Op mijn antwoord op de e-mail heb ik nog geen reaktie ontvangen, maar ik ben benieuwd wat er komt.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik een vervolg gekregen op de email:

Return-path: <nobody@burgos.ourhostingservers.com>
Delivery-date: Mon, 18 Jan 2010 13:46:23 +0100
Received: from burgos.ourhostingservers.com (75.126.130.76)
Received: from nobody by burgos.ourhostingservers.com with local (Exim 4.69)
(envelope-from <nobody@burgos.ourhostingservers.com>)
id 1NWqzv-0004Tt-LK
Subject: Job Offer (Part Time)
X-PHP-Script: burgos.ourhostingservers.com/~elcafede/blog/formatmailer.php for 80.177.54.226
From: Choy Lee Rubber Industry Co. <joboffers@jobsearch.com>
Reply-To: choyleerubber@gmail.com:

Dear Sir/Ma,

A new job opening in United State,Europe and Canada, its a work from home/office position and you are not required to pay any registration fee or pay for any application form before you get employed.
Our Company (Choy Lee Rubber Industry Co.) seeks the service of a payment processor who would act as a medium of reaching our customers. If you choose to work with us, you do not need to quit your present job, or have problems with your employers as this is on a part time basis.

Qualifications:
1) Must be legally Aged (Above 18 years)
2) Must be computer Oriented.
3) Must be a good attendant via telephone conversation.
4) Honestly is a major key, you must ensure you are a straight forward applicant.

If u are interested u can mail us anytime on: choyleerubber@gmail.com

Regards,
Choy Lee
249/F Kader Building,
22 Kai Cheyung Road
Kowloon Beach, Hong Kong
Uit de header:
X-PHP-Script: burgos.ourhostingservers.com/~elcafede/blog/formatmailer.php for 80.177.54.226
blijkt dat er weer hetzelfde script is gebruikt om de mail te verzenden en het ook weer vanaf hetzelfde IP-adres: 80.177.54.226 is benaderd. Het is dus dezelfde afzender.

Let op deze zin:
and you are not required to pay any registration fee or pay for any application form before you get employed.
Opmerkelijk, vind u niet? Ik zal wel weer een antwoord versturen en ben benieuwd wat erachter zit.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volledig scherm
Email sender joboffers@jobsearch.com
This Email was sent at
from this IP address:
IP Location: Dallas in United States

Bron

Als ik het goed begrijp moet u telefonisch mensen in contact brengen met deze firma.
Doet me denken aan telemarketing.

Zouden ze de Nederlandse wet t.a.v. telemarketing onderschrijven of brengt dit de Nederlandse consument in problemen? Leuke vraagjes voor deze firma.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond: de afzender:joboffers@jobsearch.com is wellicht vervalst. Niet voor niets hebben ze deze header toegevoegd:
Reply-To: choyleerubber@gmail.com
Dus mijn antwoord gaat naar een ander adres.
In principe kan een afzender van een e-Mail alles vervalsen behalve de bovenste 'Received: from' header. In dit geval lijken alle server gegenereerde headers echter betrouwbaar te zijn.

Inmiddels heb ik het volgende teruggestuurd:

To: <choyleerubber@gmail.com>: Dear Choy Lee,

In times of the economic crisis and upcoming money devaluation, I see it as a great opportunity to get employed in a Chinese company.

The most people here believe that the crisis in our countries is on the end, but with my background on the financial markets I know better! There is nothing done against the crisis, they only printed money and that's not the solution for the crisis, but the reason! The gold price is exploding and the incrasing stock prices don't come from healt on the markets, but from the fact that our money is losing value.

With my financial background, This Job may be the right thing for me.

I'm looking forward to learn more about the job,

Sincerely,

.....

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

3 minuten nadat ik mijn antwoord had verzonden kreeg ik weer antwoord terug. Blijkbaar gebruiken ze dus een auto-responder op een standaard Google mail account.

Zou het hier om een bende creditcard-fraudeurs gaan?

Dit is het antwoord:

: Return-path: <choyleerubber@gmail.com>
Envelope-to: info@gratisrijden.nl
Delivery-date: Mon, 18 Jan 2010 16:24:10 +0100
Received: from mail-px0-f123.google.com (209.85.216.123)
by blade25.geenpunt.nl with esmtp (Exim 4.63)
(envelope-from <choyleerubber@gmail.com>)
id 1NWtSb-0006sE-HO
for info@gratisrijden.nl; Mon, 18 Jan 2010 16:24:09 +0100
Received: by pxi29 with SMTP id 29so164723pxi.1
for <info@gratisrijden.nl>; Mon, 18 Jan 2010 07:24:06 -0800 (PST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=gamma;
h=domainkey-signature:mime-version:received:in-reply-to:references
:date:message-id:subject:from:to:content-type;
bh=XDpGo4vDsG9xTik+c3qE+8rqaf4V0/PfwYQ9uelPvFc=;
b=PwXKZSqrKJfsza9CHfxtQTT4/fFVmFJombebhOZKL86U0CFYKMf3hWALMPhyrtEjwx
YaNrRoq9mlSZmMNReL+u6PiZ7ihaBBJDAcdf6x9TEJ79sDorriN1JNsm7SuULMOM0wVT
GjJBZn3rm4Mvj0qG7KvhRfiuONXBQBrT7vNHs=
DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws;
d=gmail.com; s=gamma;
h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to
:content-type;
b=BlUUX0F0rIIJaEUhAn8P7iENEzKTAkQK7bP+X/Kk+zE5DDf3hH95q/++AZ42x6m0jV
guJ1OXe7cGCkFWOeL9DU9d2lN5kCGekUmj/7BNtTiy2eSW+6PjeSXwCQm5vRtzowE3HV
qwJn6zUW+VNskG2OLHGfsHCnVXPh7KtqZvXl4=
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.143.27.32 with SMTP id e32mr4319455wfj.244.1263828246179; Mon,
18 Jan 2010 07:24:06 -0800 (PST)
In-Reply-To: <0D1DB88545D94EAA95ADE9B2C42E32F9@Graphillusions>
References: <E1NWqzv-0004Tt-LK@burgos.ourhostingservers.com>
<0D1DB88545D94EAA95ADE9B2C42E32F9@Graphillusions>
Date: Mon, 18 Jan 2010 16:24:06 +0100
Message-ID: <c737743e1001180724x447e070dk980bbb3f907c3bb4@mail.gmail.com>
Subject: Re: Job Offer (Part Time)
From: Choy Lee <choyleerubber@gmail.com>
To: "GratisRijden.nl" <info@gratisrijden.nl>
Content-Type: multipart/alternative; boundary=00504502cc01abaef7047d71f12e

--00504502cc01abaef7047d71f12e
Content-Type: text/plain; charset=windows-1252
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Dear Marco,

Thank you for the e-mail.

First of all, I want you to know that this is a part time job, even though
it could be permanent

It however allows you the opportunity of pursuing other goals,and also you
can work from home.

Now let me put you through what exactly our company does.

We are Choy Lee Rubber Industry Co. a Hong kong based company we integrated
rubber manufacturing operations use state of the equipment from the world=
=92s
leading suppliers. Order processing, production monitoring and process flow
are seamlessly integrated through a company-wide computer network.

Your task is to coordinate payments from customers and help us with the
payment process.
You are not involved in any sales or any expenses, Our sales manager sells
products. Once he makes a sales we deliver the product to a customer. The
customer receives and checks the products. After this has been done the
customer has to pay for the products.

Your tasks are;
1. Receive payment from Customers
2. Cash Payments at your Bank
3. Deduct 10% which will be your percentage/Commission on every payment
processed
4. Forward balance after deduction of percentage/pay to any of the offices
you will be contacted to send payment to.
(Payment is to forwarded either by Money Gramm or Western Union Money
Transfer.

Local Money transfers takes barely hours, so it will give us a possibility
to get customer=92s payment almost immediately.
For example you=92ve got 3000.00USD
You take your income : 210.00 USD
Send to us: 2790.00 USD
First month you will have 15-20 transactions on 3000.00-4000.00 USD
So you may calculate your income.
For example 18 transactions on 3500.00 USD gives you 4410.00 USD
Plus your basis monthly salary is 1000.00 USD
Total: 5410.00 USD per month
After establishing close co-operation you=92ll be able to operate with larg=
er
orders and you=92ll be able to earn more.

These are what you need to get started.

Send us an application letter through the Email with these details below

1.FULL NAME

2.ADDRESS

3.COUNTRY

4.PHONE NUMBER

5.E-MAIL ADDRESS

6.AGE

7.SEX

8.HOBBIES

9.PRESENT JOB (if you have any)

I will be looking forward to read from you with a subject ' JOB OFFER AGREE=
D
' and I will let you know the next line of action.Thanks once again for you=
r
Interest.

Your Sincerely,
Choy Lee.
249/F Kader Building,
22 Kai Cheyung Road
Kowloon Beach, Hong Kong

On Mon, Jan 18, 2010 at 4:21 PM, GratisRijden.nl <info@gratisrijden.nl>wrot=
e:

> Dear Choy Lee,
>
> In times of the economic crisis and upcoming money devaluation, I see it =
as
> a great opportunity to get employed in a Chinese company.
>
> The most people here believe that the crisis in our countries is on the
> end, but with my background on the financial markets I know better! There=
is
> nothing done against the crisis, they only printed money and that's not t=
he
> solution for the crisis, but the reason! The gold price is exploding and =
the
> incrasing stock prices don't come from healt on the markets, but from the
> fact that our money is losing value.
>
> With my financial background, This Job may be the right thing for me.
>
> I'm looking forward to learn more about the job,
>
> Sincerely,
>
> Marco Hauer
>
> ----- Original Message ----- From: "Choy Lee Rubber Industry Co." <
> joboffers@jobsearch.com>
> To: <info@gratisrijden.nl>
> Sent: Monday, January 18, 2010 1:46 PM
> Subject: Job Offer (Part Time)
>
> Dear Sir/Ma,
>>
>> A new job opening in United State,Europe and Canada, its a work from
>> home/office position and you are not required to pay any registration fe=
e or
>> pay for any application form before you get employed.
>> Our Company (Choy Lee Rubber Industry Co.) seeks the service of a paymen=
t
>> processor who would act as a medium of reaching our customers. If you ch=
oose
>> to work with us, you do not need to quit your present job, or have probl=
ems
>> with your employers as this is on a part time basis.
>>
>> Qualifications:
>> 1) Must be legally Aged (Above 18 years)
>> 2) Must be computer Oriented.
>> 3) Must be a good attendant via telephone conversation.
>> 4) Honestly is a major key, you must ensure you are a straight forward
>> applicant.
>>
>> If u are interested u can mail us anytime on: choyleerubber@gmail.com
>>
>> Regards,
>> Choy Lee
>> 249/F Kader Building,
>> 22 Kai Cheyung Road
>> Kowloon Beach, Hong Kong
>>
>

--00504502cc01abaef7047d71f12e
(onderstaande html versie heb ik verwijderd)

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

aaah, wanneer komt de edit-knop?!!! Previeuw bij de antwoord functie zou ook al een vooruitgang zijn. Nu zit die alleen bij het vragen stellen.

nogmaals de mail:

Return-path: <choyleerubber@gmail.com>
Envelope-to: info@gratisrijden.nl
Delivery-date: Mon, 18 Jan 2010 16:24:10 +0100
Received: from mail-px0-f123.google.com (209.85.216.123)
by blade25.geenpunt.nl with esmtp (Exim 4.63)
(envelope-from <choyleerubber@gmail.com>)
id 1NWtSb-0006sE-HO
for info@gratisrijden.nl; Mon, 18 Jan 2010 16:24:09 +0100
Received: by pxi29 with SMTP id 29so164723pxi.1
for <info@gratisrijden.nl>; Mon, 18 Jan 2010 07:24:06 -0800 (PST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=gamma;
h=domainkey-signature:mime-version:received:in-reply-to:references
:date:message-id:subject:from:to:content-type;
bh=XDpGo4vDsG9xTik+c3qE+8rqaf4V0/PfwYQ9uelPvFc=;
b=PwXKZSqrKJfsza9CHfxtQTT4/fFVmFJombebhOZKL86U0CFYKMf3hWALMPhyrtEjwx
YaNrRoq9mlSZmMNReL+u6PiZ7ihaBBJDAcdf6x9TEJ79sDorriN1JNsm7SuULMOM0wVT
GjJBZn3rm4Mvj0qG7KvhRfiuONXBQBrT7vNHs=
DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; c=nofws;
d=gmail.com; s=gamma;
h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to
:content-type;
b=BlUUX0F0rIIJaEUhAn8P7iENEzKTAkQK7bP+X/Kk+zE5DDf3hH95q/++AZ42x6m0jV
guJ1OXe7cGCkFWOeL9DU9d2lN5kCGekUmj/7BNtTiy2eSW+6PjeSXwCQm5vRtzowE3HV
qwJn6zUW+VNskG2OLHGfsHCnVXPh7KtqZvXl4=
MIME-Version: 1.0
Received: by 10.143.27.32 with SMTP id e32mr4319455wfj.244.1263828246179; Mon,
18 Jan 2010 07:24:06 -0800 (PST)
In-Reply-To: <0D1DB88545D94EAA95ADE9B2C42E32F9@Graphillusions>
References: <E1NWqzv-0004Tt-LK@burgos.ourhostingservers.com>
<0D1DB88545D94EAA95ADE9B2C42E32F9@Graphillusions>
Date: Mon, 18 Jan 2010 16:24:06 +0100
Message-ID: <c737743e1001180724x447e070dk980bbb3f907c3bb4@mail.gmail.com>
Subject: Re: Job Offer (Part Time)
From: Choy Lee <choyleerubber@gmail.com>
To: "GratisRijden.nl" <info@gratisrijden.nl>
Content-Type: multipart/alternative; boundary=00504502cc01abaef7047d71f12e

--00504502cc01abaef7047d71f12e
Content-Type: text/plain; charset=windows-1252
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable: Dear Marco,

Thank you for the e-mail.

First of all, I want you to know that this is a part time job, even though
it could be permanent

It however allows you the opportunity of pursuing other goals,and also you
can work from home.

Now let me put you through what exactly our company does.

We are Choy Lee Rubber Industry Co. a Hong kong based company we integrated
rubber manufacturing operations use state of the equipment from the world=
=92s
leading suppliers. Order processing, production monitoring and process flow
are seamlessly integrated through a company-wide computer network.

Your task is to coordinate payments from customers and help us with the
payment process.
You are not involved in any sales or any expenses, Our sales manager sells
products. Once he makes a sales we deliver the product to a customer. The
customer receives and checks the products. After this has been done the
customer has to pay for the products.

Your tasks are;
1. Receive payment from Customers
2. Cash Payments at your Bank
3. Deduct 10% which will be your percentage/Commission on every payment
processed
4. Forward balance after deduction of percentage/pay to any of the offices
you will be contacted to send payment to.
(Payment is to forwarded either by Money Gramm or Western Union Money
Transfer.

Local Money transfers takes barely hours, so it will give us a possibility
to get customer=92s payment almost immediately.
For example you=92ve got 3000.00USD
You take your income : 210.00 USD
Send to us: 2790.00 USD
First month you will have 15-20 transactions on 3000.00-4000.00 USD
So you may calculate your income.
For example 18 transactions on 3500.00 USD gives you 4410.00 USD
Plus your basis monthly salary is 1000.00 USD
Total: 5410.00 USD per month
After establishing close co-operation you=92ll be able to operate with larg=
er
orders and you=92ll be able to earn more.

These are what you need to get started.

Send us an application letter through the Email with these details below

1.FULL NAME

2.ADDRESS

3.COUNTRY

4.PHONE NUMBER

5.E-MAIL ADDRESS

6.AGE

7.SEX

8.HOBBIES

9.PRESENT JOB (if you have any)

I will be looking forward to read from you with a subject ' JOB OFFER AGREE=
D
' and I will let you know the next line of action.Thanks once again for you=
r
Interest.

Your Sincerely,
Choy Lee.
249/F Kader Building,
22 Kai Cheyung Road
Kowloon Beach, Hong Kong

On Mon, Jan 18, 2010 at 4:21 PM, GratisRijden.nl <info@gratisrijden.nl>wrot=
e:

> Dear Choy Lee,
>
> In times of the economic crisis and upcoming money devaluation, I see it =
as
> a great opportunity to get employed in a Chinese company.
>
> The most people here believe that the crisis in our countries is on the
> end, but with my background on the financial markets I know better! There=
is
> nothing done against the crisis, they only printed money and that's not t=
he
> solution for the crisis, but the reason! The gold price is exploding and =
the
> incrasing stock prices don't come from healt on the markets, but from the
> fact that our money is losing value.
>
> With my financial background, This Job may be the right thing for me.
>
> I'm looking forward to learn more about the job,
>
> Sincerely,
>
> Marco Hauer
>
> ----- Original Message ----- From: "Choy Lee Rubber Industry Co." <
> joboffers@jobsearch.com>
> To: <info@gratisrijden.nl>
> Sent: Monday, January 18, 2010 1:46 PM
> Subject: Job Offer (Part Time)
>
> Dear Sir/Ma,
>>
>> A new job opening in United State,Europe and Canada, its a work from
>> home/office position and you are not required to pay any registration fe=
e or
>> pay for any application form before you get employed.
>> Our Company (Choy Lee Rubber Industry Co.) seeks the service of a paymen=
t
>> processor who would act as a medium of reaching our customers. If you ch=
oose
>> to work with us, you do not need to quit your present job, or have probl=
ems
>> with your employers as this is on a part time basis.
>>
>> Qualifications:
>> 1) Must be legally Aged (Above 18 years)
>> 2) Must be computer Oriented.
>> 3) Must be a good attendant via telephone conversation.
>> 4) Honestly is a major key, you must ensure you are a straight forward
>> applicant.
>>
>> If u are interested u can mail us anytime on: choyleerubber@gmail.com
>>
>> Regards,
>> Choy Lee
>> 249/F Kader Building,
>> 22 Kai Cheyung Road
>> Kowloon Beach, Hong Kong
>>
>

--00504502cc01abaef7047d71f12e
(onderstaande html versie heb ik verwijderd)

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel erg benieuwd hoe de selectie procedure gaat en wat het werk nu precies omvat en hoe en wat u als salaris ontvangt.
In de hoop dat u niet serieuze belangstelling voor deze baan heeft.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nog net niet:
And once we have your bank account ,,,,

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik heb zo'n voorgevoel dat ik wel kans van slagen heb bij hun selectieprocedure. Het beschikbaar stellen van een bankrekening zou ik inderdaad eerst na overleg met de politie doen of de gehele zaak op dat moment aan hun doorgeven.

Het lijken me overigens redelijk onervaren spammers te zijn. Een zo machtig informatiebolwerk als Google te gebruiken is natuurlijk nooit handig als je anonym wilt blijven, netzo als het mailen met een script, dat zijn adres in de headers zet.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervelende is dat uw bankrekening leeg is voordat de politie daar iets aan kan doen.

Als de politie hier werk van willen maken zouden zij een vangnet moeten opzetten. Daarbij lijkt het mij niet handig om hen mee te delen waar u woont, alhoewel zij natuurlijk ook al lang nagegaan zijn van welke plaats uw emails worden verzonden.

Ik zou ze niet graag op de koffie of op mijn bankrekening willen hebben. :)

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De mogelijkheid dat zij mijn bankrekening leeg kunnen halen zie ik niet 123, Dan zou er structureel een ernstige fout moeten zitten in het bankensysteem. Het blijft natuurlijk oppassen met de hoeveelheid informatie die je verstrekt.

Een bakje koffie kunnen ze van mij krijgen, maar waarschijnlijk wonen ze te ver weg.

Tot nu toe zit ik nog steeds in een geautomatiseerd process, waarschijnlijk worden mijn antwoorden zelfs niet gelezen. choyleerubber@gmail.com lijkt wel het eindstation te zijn van hun geautomatiseerd systeem. Waarschijnlijk wordt vanaf hier mijn antwoord eruit gefiltert voor handmatige verwerking.

Het zou me niet verbazen als er dan daadwerkelijk geld wordt gestort, Wellicht afkomstig van fraude. Als het veel is neem ik het op en ben ik weg :-) (geintje)

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht er daadwerkelijk geld gestort worden, hebben zij uw bankrekening nr. en maken zij een vreugdedansje om de tafel.

U bent gewaarschuwd.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diverse bedrijven die me een factuur sturen vermelden daarop hun adresgegevens en rekeningnummer, maar een weg om daar geld mee te verdienen heb ik nog niet gevonden.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De criminelen weten de weg.

BTW ik kreeg vandaag een mail dat een familielid met dezelfde achternaam ???is overleden. Er stond een soort gelijke betaal constructie in de mail ( bepaald percentage zou voor mij zijn).
Diep bedroefd door dit onverwacht heengaan heb ik de mail gerapporteerd als phishing email.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

denk er maar om gratisrijden.Straks ben je directeur van dat bedrijf.Nee dat is een grapje.Denk erom ze kunnen veel en doen dit niet voorniets.Er is geld mee teverdienen.Groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik vemoed dat het iets zal zijn van een percentage voor jezelf houden en de rest via Western Union verzenden.

Een oude truc om geld wit te wassen is de Belastingdienst. Betaal teveel belasting, dan storten ze het teveel betaalde terug en dan is het geld wit, want het komt van de belastingdienst; die is daar inmiddels wel achter gekomen.

Anderen deden het met vastgoed, dat na 6 maanden voor de dubbele prijs verkocht werd; deden, want ze leven niet meer.

Ook aandelen kopen en verkopen en de opdrachtgevers kruisen is al ontdekt, waardoor winsten en verliezen ontstonden, die nooit hebben bestaan.

Zo zal er altijd weer wat nieuws komen en nieuwe technieken leveren natuurlijk nieuwe mogelijkheden.