ro
door rodolf May 6, 2014 om 13:53
Computers & telefonie

Lp naar HD

wil LP's naar de Harde schijf opnemen en later evt. bewerken met Nero soundtrax.
wordt steeds verwezen naar :lp naar CD,maar dat wil ik nog niet.
Hoe kan dat toch ?

1317 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 6, 2014 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rodolf,

Lees hier de handleiding.
Dat helpt je wellicht verder.

Suc6

ro
door rodolf - May 6, 2014 om 15:01
12 Antwoorden / 4 Vragen

Edrick3,

Heb ik allemaal gedaan zonder suc6.

het signaal van de pl.splr. komt binnen en wordt vastgelegd,maar dan kan ik er niks meer mee.

Ton Rodolf

gompy2
door gompy2 - May 6, 2014 om 15:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rodolf schreef op dinsdag 6 mei 2014, 13:53]wil LP's naar de Harde schijf opnemen en later evt. bewerken met Nero soundtrax.
wordt steeds verwezen naar :lp naar CD,maar dat wil ik nog niet.
Hoe kan dat toch ?
Rodolf.
Je geeft aan dat iets niet wil, maar wat wil er niet lukken, en wat heb je tot nu toe gedaan?
Besef even dat niemand een glazen bol heeft en niet uit een paar woorden kan opmaken wat je probleem in werkelijkheid is en wat je tot nu toe gedaan hebt.

Klik eens op onderstaande link, lees het eens goed door en geef dan aan wat je problemen zijn, en wat je tot nu toe gedaan hebt, dan wordt je beslist verder geholpen want op er zijn genoeg ervaringsdeskundigen die het zo gedaan hebben vroeger,

Klik hier -> Uw LP op CD zetten

Let op, in plaats van de bestanden gelijk naar CD te branden, kun je ze ook eerst op je harde schijf zetten en dan verder bewerken of wat je ook wilt, maar eerst aangeven wat je wilt en wat je problemen zijn.

ro
door rodolf - May 6, 2014 om 18:10
12 Antwoorden / 4 Vragen

gompy2,
bedankt.

Dat heb ik allemaal reeds uitgevoerd,maar om te zeggen dat het allemaal zo eenvoudig is,
blijkt toch niet het geval.

Populair gezegd heb ik beet,maar duidelijk is anders.
Dus houd ik gewoon vol tot hetttttttttttttttttttbitere eind.

groet van Ton Rodolf, 1926

gompy2
door gompy2 - May 6, 2014 om 18:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rodolf schreef op dinsdag 6 mei 2014, 18:10]gompy2,
bedankt.

Dat heb ik allemaal reeds uitgevoerd,maar om te zeggen dat het allemaal zo eenvoudig is,
blijkt toch niet het geval.

Populair gezegd heb ik beet,maar duidelijk is anders.
Dus houd ik gewoon vol tot hetttttttttttttttttttbitere eind.

groet van Ton Rodolf, 1926

Goed Beste Ton, dan gaan we je helpen, maar je moet eerst aangeven met wat voor problemen je zit en wat je niet lukt, dat is nog niet duidelijk.
Is het gebruik van Nero Soundtrax wat je niet duidelijk is, of iets anders, het is dus nog erg duuster...
Als 1926 je geboortedatum is, Chapeau!

ro
door rodolf - May 6, 2014 om 19:35
12 Antwoorden / 4 Vragen

GOMPY2, DANK VOOR JE AANBOD TOT HULP.

MIJN ONBEGRIP ZIT IN SOUNDTRAX, MAAR DAN HET GEBEUREN NA HET EINDE VAN DE OPNAME CYCLUS,ALS HET OPGESLAGEN MOET WORDEN EN DE SRT EXTENSIE

ZOVER IK HET VAT,MOET HET OPGESLAGEN BESTAND IN OF MET NERO WAVE EDITOR BEWERKT KUNNEN WORDEN.

HEB JE HIER WAT AAN ?
GROET ANTON,INDERDAAD1926.

gompy2
door gompy2 - May 6, 2014 om 23:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Anton.

Ik heb het volgende begrepen.
Je hebt de Wizard "LP naar CD" doorlopen, je hebt de opnames gemaakt van een LP denk ik, en daarna op voltooien geklikt. Klopt?
Dan wordt dat wat je opgenomen hebt in Nero Soundtrax geopend. Klopt?
Het is dan een Nero Soundtrax project geworden, *.npf .
Als je het dan in Nero Wave Editor wilt bewerken, kun je, als je een keer op het bestand klikt zodat het geheel gemarkeerd is, met je rechtermuisknop aanklikken en dan aangeven "Audio bestand in Wave Editor bewerken".
Of..
Linksboven op bestand klikken en dan "Exporteren naar audiobestand", het dan ergens opslaan als PCM wav bestand, daar waar je het goed kunt weervinden, en dan kun je het later openen in Nero Wave Editor en dan verder bewerken.
Dat exporteren naar *.wav bestand zou ik eerder doen, gaat er wat mis dan heb je het origineel nog.

Volgende stap, Nero Wave Editor.
Ik ga er van uit dat je een LP hebt opgenomen, en dan waarschijnlijk in zijn geheel per kant, dus je hebt 1 groot bestand per LP-kant, die eigenlijk verschillende nummers bevatten. Klopt?
Dat *.wav bestand moet je dan nog bewerken, want LP's zitten vol met krassen, tikken, sisklanken, ruis, en meer van dat gespuis...
Bovenaan de editor zie je allemaal tabs met Bestand, Bewerken, Beeld, en nog een paar, maar ook Extra, Effecten, Verbeter, enz enz.
Als je dat gedaan hebt wil je denk ik alle nummers per LP-kant apart opskaan om er later een CD van te branden.
Dat kan, dan moet je elk nummer wat je geselecteerd hebt, apart weg-saven als *.wav bestand, dan kun je die later in Nero Burning Rom het geheel tot een CD branden.
In Nero Wave Editor kun je meestal wel goed zien wat het begin of eind van een nummer, track noemen ze dat, is.
De verticale amplitudes worden dan steeds kleiner en worden dan bijna een lijn.
Daar moet je maar eens mee gaan spelen en knooien, ik heb hier met het programma Nero geen ervaring in, maar wel wat de positieve gevolgen kunnen zijn van het bewerken.
Ik hoop dat dit zo'n beetje is wat je bedoelde.

Ik heb zelf nog nooit met Nero gewerkt, ik schrijf dit nu zo even na wat uitproberen, maar vroeger ben ik hier heel veel mee bezig geweest, het opnemen van de LP's die ik toen had, bewerken en dan op CD branden.
Ik gebruikte daar toen Cool Edit Pro voor.
Vele máánden en máánden bezig geweest, totdat ik er achter kwam dat ik de albums die ik had net zo goed van internet kon downloaden in een veel betere kwaliteit, maar goed, het heeft me heel lang van de straat gehouden, en uit de kroeg zullen we maar zeggen.

Tjongejonge, wat een verhaal, tis maar goed dat ik sneller kan typen dan het geluid, toetsenbord is nu met de kop aan het schudden...brrrrrr zegt ie.

Als je verdere vragen hebt lezen we het wel, en doe wat je zelf schrijf, hou vol tot het einde.. ;-)
Suc6

gompy2
door gompy2 - May 7, 2014 om 09:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Anton.

Ik wilde nog iets toevoegen v.w.b. het bewerken van tracks, maar was het vergeten.
Als je tracks gaat bewerken d.m.v. de diverse filters, moet je het filter voor het verwijderen van ruis/hiss niet te hoog instellen.
Ruis e.d zitten in het hogere frequentiegebied maar daar zitten ook veel van de hoge tonen van bepaalde muziekinstrumenten van een audio-weergave.
Als je teveel ruis en dergelijke gaat verwijderen, verwijder je ook die tonen en wordt het een erg vlak en dof geheel, en aangezien ouderen toch al een flink verlies in hoog (hogere tonen) kunnen hebben zou ik daar mee uitkijken.
Nogmaals suc6

ro
door rodolf - May 7, 2014 om 13:32
12 Antwoorden / 4 Vragen

Gompy2, bedankt en voor het geval van node, hier m'n adres:
ton . rodolf @ casema . nl

gompy2
door gompy2 - May 15, 2014 om 16:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 mei 2014, 16:31]
Gaat om dit topic (waar hij ook zijn emailadres heeft vermeld) KLIK
Dus meteen even mailen, gompy!
Ik heb al gemaild maar die verr***e postduif wil maar niet het hok uit om die post te brengen...
Brrrr zegt ze, en dan schudt ze met der kop...
Er zijn weer doffers in de buurt en dan wordt ze opstandig..
Wat moet je dan?

[quote=tenormin schreef op donderdag 15 mei 2014, 16:27]
Sorry dat ik een vrouw ben maar ik barst nu van nieuwsgierigheid: met hoofdletters nog wel; moet urgent zijn. ?

Ik kan die postduif wel eerst bij jou langs sturen, maar misschien krijg ik dan dat berichtje helemaal niet meer te zien, dan wil die postduif helemaal niet meer terug
Hahaha ????

Andere bericht is verwijderd

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gompy, je hebt toch wel alle spaties uit het emailadres verwijderd?