he
door hennyvv Nov 16, 2011 om 19:14
Computers & telefonie

Melding fraude mail

volgende mail ontvangen van INCo Group , in het "aan-veld" mijn juiste e-mailadres.
Ik weet van niks, heb ook niks besteld.
bij xxxx stond mijn (juiste) e-mail adres. Ik heb niet op de link geklikt. Kan dit gevolgen hebben? By the way: ik heb niet eens een creditcard....

Dear customer,
Dank u voor de bestelling,
id: 24863114.

Uw creditcard wordt in rekening gebracht voor 1319 euro.

Informatie over de bestelling en levering vinden op:
http://biosbalance.gr/clientedown/Invoice.zip?id:98653Generation_user=xxxx

==
Tel./Fax.: +31 (30) 906-47-32

1060 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 19:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

hallo henny, niets aan de hand hoor, zolang je niets aanklikt gaat er niets gebeuren. Doe hem fijn in de afzender blokkeren bus. Verder niets.

frans75
door frans75 - Nov 16, 2011 om 19:41
202 Antwoorden / 0 Vragen
tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 19:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben en blijf een digibeet, maar zelfs ik open nooit iets wat ik niet ken, dus begrijp ook niet dat men er dan aandacht aan schenkt. Gewoon weg met die zooi, de bank emails sturen naar de desbetreffende banken die daar speciale email adressen voor hebben, enz. Als je met iemand geen zaken hebt gedaan, heb je dat ook niet, simpel.

grindweg
door grindweg - Nov 16, 2011 om 21:09
2308 Antwoorden / 28 Vragen

deze mail komt i veel varianten voor.
verplaatsen naar bv spamfihter.
nooit openen
wij krijgen er soms 6 perdag

sw
door swat1500 - Nov 16, 2011 om 22:58
3799 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 16 nov 2011, 19:54]Ik ben en blijf een digibeet, maar zelfs ik open nooit iets wat ik niet ken, dus begrijp ook niet dat men er dan aandacht aan schenkt. Gewoon weg met die zooi, de bank emails sturen naar de desbetreffende banken die daar speciale email adressen voor hebben, enz. Als je met iemand geen zaken hebt gedaan, heb je dat ook niet, simpel.

Helaas zijn er veel mensen die een e-mail of brief serieus nemen ook staat die vol schrijf- en spelfouten en is ie in steenkolen Nederlands opgesteld maar ziet hij er een beetje officieel uit..
Zo ook TS. Hij of zij heeft niet eens credit card en toch neemt hij/zij het mailtje serieus genoeg om er vragen over te stellen.

maassteen
door maassteen - Nov 18, 2011 om 04:48
23 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zg Spookmail.

Wordt ook veel voor gewaarschuwd.
Ook nu weer:

"Alarm over massaal verstuurde spookmails"

empyria
door empyria - Nov 18, 2011 om 06:35
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=grindweg schreef op woensdag 16 nov 2011, 21:09]deze mail komt i veel varianten voor.
verplaatsen naar bv spamfihter.
nooit openen
wij krijgen er soms 6 perdag

6 per dag? Oink!

Misschien een tip om eens je spamfilter(s) aan te scherpen???

;-)

grindweg
door grindweg - Nov 18, 2011 om 20:26
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wij hebben 4 pc draaien,
met spam fither.
door sommige wijzegingen slippen ze er soms eerst nog door