al
door altijddesjaak Mar 18, 2011 om 14:06
Computers & telefonie

Merging van meerdere bookmarks

Op verschillende computers (werk, mijn thuis, laptop mijn vrouw, oude reserve pc) heb ik verschillende webbrowsers (ook nog keus tussen IE en Firefox) met ieder verschillende bookmarks trees.

Door de jaren heen plak ik er interessante bookmarks hier en daar, en nu wil ik er werk van maken om het eens samen te laten smelten.

het "importeren" van één bookmark tree naar een ander lukt normaalgesproken wel (ook dat niet eens visueel top hoor tussen winXP firefox en een win7 firefox).
Maar ik ben op zoek naar een programmaatje dat automatisch twee bookmark trees naast elkaar legt en de overeenkomsten wegstreept en de verschillen overzet.

Iets handigs dus.

Wie heeft een suggestie (of ander idee) ?

573 3 Rapporteer

co
door coskun1990 - Apr 24, 2011 om 02:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kassa-lid,

De oplossing voor jou probleem heeft lastpass. Dit kun je hier vinden.

Met vriendelijke groet,

Coskun

dobby
door dobby - Apr 24, 2011 om 03:48
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=coskun1990 schreef op zondag 24 apr 2011, 02:57]Beste kassa-lid,

De oplossing voor jou probleem heeft lastpass. Dit kun je hier vinden.

Met vriendelijke groet,

Coskun
Hm.. weet niet of een passwodr manager nou _de_ oplossing is om bookmarks/favourites te syncen... en trouwens.. of reclame of 12 dollar per jaar betalen? Doe het dan gelijk goed en verwijs ze naar keepass gratis, source beschikbaar, op allerlei OSses en platforms, plugins enz enz.. (ok.. even kort door de bocht het V1 versus V2 verhaal.. simpele versie: vanaf Vista gewoon versie 2 nemen en eerder versie 1. waarom? In principe is v2 niet beter of nieuwer dan v1, ze worden allebei nog steeds verder ontwikkeld. V2 heeft wat meer leuke mogelijkheden (om ook allerlei objecten als notitie op te slaan bij de entries) en de plugin structuur is wat leuker. Nadeel is dat hij wat zwaarder is, en dat versie 2.x een .net app is, wat standaard niet voor Vista geinstalleerd is (maar door veel users weer wel natuurljk)..

Maar sorry.. we waren favo's aan het syncen. Tsja.. het probleem bij zoiets is dus altijd wat je als transport (en/of opslag) medium gebruikt. Als je een idioot zoals ik bent heb je altijd wel een paar USB sticks in allerei soorten en maten bij je, en dan is het makkelijk.. anders moet je b.v. op je eigen netwerk, maar als je router geen storage heeft en/of je geen NAS (NMT, what ever) hebt dan moet je altijd om te syncen een PC aan hebben staan, misschien ook niet wenselijk.

Ook kan het natuurljk altijd online via een TP - hier (of als je wilt hier) is bijvoorbeeld een gratis service, om maar eens een dwarsstraat te noemen.. maar ja - dan ben je altijd afhankelijk van de privacy policy van die TP (of meer hoe ze er mee omgaan... dat hoeft niet perse hetzelfde te zijn), en van de bereikbaarheid van die server.. maar FWIW: deze heeft wel een goede track-record.

Zo zijn er wel (veel) meer opties.. (even door associerend: microsoft mesh (dacht dat deze naam nu al een tijdje stabiel was?) kan ook dir's syncen b.v., maar daar heb je met firefox zonder meer nog niets aan.. die gebruikt geen losse file per favourite.. nee, dat schiet niet op...

Op zich is IE makkelijker te doen (er is genoeg software om een serie files/dirs in sync te houden), en voor FF zijn er wel wat plugins.. maar expliciete cross IE/FF oplossingen zou ik er niet zoveel van weten, buiten die bovengenoemde dus..

maassteen
door maassteen - Apr 24, 2011 om 05:55