re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:05
Computers & telefonie

Microsoft heeft mijn man zijn outlook geblokkeerd

Mijn man zijn outlook account is geblokkeerd, en heel vaak heeft hij zo formulier ingevuld, maar ze willen het niet openen en de blokkade weghalen en nu is hij al zijn belangrijkste gegevens kwijt

16013 16 Rapporteer

ma
door malty - Sep 7, 2021 om 10:14
1112 Antwoorden / 1 Vragen
re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:21
8 Antwoorden / 7 Vragen

Dit al vaak ingevuld maar dit werkt niet

ma
door malty Sep 7, 2021 om 13:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd, wat werkt er dan niet?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2021 om 10:16
16887 Antwoorden / 202 Vragen

RE: ik haal deze even naar voren:

  https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/digitaalgids-uitgelicht/microsoft-blokkeert-account

Ik neem aan dat u de gratis outlook bedoeklt en niet de belaalversies? Ik heb hoe dan ook het advies om alles wat uw man en u binnenhaalt via e-mail en wat van belang is apart opslaat.
 Ik begrijp dat dit nog geen oplossing was:
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen. Blokkering van uw account opheffen

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:20
8 Antwoorden / 7 Vragen

Het is inderdaad een gratis versie en ik heb al zo vaak zo formulier ingevuld en nu zijn we al zo belangrijke gegevens kwijt

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 10:27
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie mijn verwijzing naar de info van de consumentenbond. Heeft u al geprobeerd zie ik.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:47
8 Antwoorden / 7 Vragen

Klopt nog niks ingevuld en kost dat wat dan want wij zitten in de minima en we kunnen niet zo veel bekostigen

sira
door sira Sep 7, 2021 om 12:59
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk wel dat u lid moet worden als u advies wilt vragen, want ook de consumentenbond is gewoon een commerciële instelling.

Donuts
door Donuts Sep 7, 2021 om 15:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

xxx

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 16:35
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA: is dit niet bekend: Klachtenkompas is een gratis platform gecreëerd door de Consumentenbond. Het enige wat je nodig hebt is een inlogaccount. Deze kan je gratis aanmaken via https://www.consumentenbond.nl/account/aanmaken. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dit graag van je.  Om eventueel gebruik te maken van de juridische hulp dient men wel lid te zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2021 om 10:21
7225 Antwoorden / 3 Vragen
re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:26
8 Antwoorden / 7 Vragen

Al geprobeerd maar ze blijven moeilijk doen

aurora1
door aurora1 Sep 7, 2021 om 16:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat verstaat u onder "ze blijven moeilijk doen".
Is de reden van het blokkeren u bekend?

marita5
door marita5 - Sep 7, 2021 om 10:28
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Reikimaster ,

Zie deze link , kan minimaal 24 uur / of iets langer duren .

https://www.microsoft.com/nl-nl/concern/AccountReinstatement

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:42
8 Antwoorden / 7 Vragen

Al zo vaak geprobeerd en dat lukt niet

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2021 om 10:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nu ik zie dat u al diverse pogingen heeft gedaan is mogelijk toch dit een uitweg: https://www.klachtenkompas.nl/ en dan afwachten of men mogelijk via deze gratis optie van de consumentebond nog iets voor u kan betekeken.

En toch ook herhaald: belangrijke gegevens altijd ergens anders op slaan (en niet in de cloud) op een apart bestand of SD of USB stick. En belangrijke gegevens via outlook zijn altijd 'te hacken' en geconstateerd misbruik van gegevens van dat e-mail account door anderen kan dus reden zijn van de blokkekade.

Ps. met de outlook versie van MS Office heeft u dit probleem niet. De gegevens komen dan in een bestand op de eigen PC, laptop.(en kunnen ook nog apart gearchiveerd worden).Deze versie heeft niet een apart e-mail account maar is een 'tool' om e-mails van andere e-mail boxen zoals bijv hotmail / outlook op te halen en op te slaan.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 10:40
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ja alleen maar omdat ze gedragscode ingesteld hebben , en daar ben ik niet zo blij mee

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 18:45
16887 Antwoorden / 202 Vragen

.

aurora1
door aurora1 Sep 7, 2021 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een gedragscode zal met reden ingesteld zijn. Gelukkig maar.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 7, 2021 om 13:06
870 Antwoorden / 3 Vragen

@Reikimaster,

Heb je al eens gekeken of via de provider op je webmail kunt inloggen? De kans bestaat dat je daar ook nog veel gegevens kunt terug vinden. Dat is, naar mijn beste weten, een exacte kopie van het outlookaccount tot aan het punt dat het account geblokkeerd werd.

Wat je zou kunnen proberen is om via een rechtstreekse chat met MS om het daar opgelost te krijgen.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 15:56
8 Antwoorden / 7 Vragen

Heb je al eens gekeken of via de provider op je webmail kunt inloggen? De kans bestaat dat je daar ook nog veel gegevens kunt terug vinden. Dat is, naar mijn beste weten, een exacte kopie van het outlookaccount tot aan het punt dat het account geblokkeerd werd.  Hoe moet ik dat doen? Want uw eerste punt snap ik niet en ja gechat heb ik al maar daar bereik ik verder niks mee

Thecla58
door Thecla58 Sep 7, 2021 om 16:12
870 Antwoorden / 3 Vragen

Reikimaster,

Ik weet het niet helemaal zeker, maar in ieder geval bij mijn provider (ziggo), heb je via de site van de provider de mogelijkheid om in te loggen op je webmail.

In het begin dat je een abonnement afsloot bij je provider heb je een inlognaam en wachtwoord gekregen. Met die gegevens kun je inloggen op de webmail. Bij ziggo staat er, als je op de homepage bent, rechts in beeld het vooorlaatste icoon ziggo mail daarmee kom je bij al je ontvangen maisl. Als je bij KPN zit dan staater een envelopje.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 16:45
8 Antwoorden / 7 Vragen

Oke nu begrijp ik u maar dat is toch niet van Microsoft? Dus Outlook?

Thecla58
door Thecla58 Sep 7, 2021 om 17:08
870 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat is niet van van microsoft, maar de provider slaat alle mail op op zijn mailserver en daar kun je dus op inloggen en je mails bekijken. Outlook is niet meer dan een mailprogramma zou je kunnen zeggen. MS kan de toegang daartoe blokkeren, maar als ik me niet vergis blokkeren ze niet de mailserver van de provider.

Ik zou zeggen... probeer eens in te loggen op je mailserver van je provider.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 19:52
8 Antwoorden / 7 Vragen

oke dank u wel

marita5
door marita5 - Sep 7, 2021 om 14:28
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@reikimaster ,

N.a.v uw reactie .

DOOR REIKIMASTER 7 SEP. 2021 OM 10:40
7 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Ja alleen maar omdat ze gedragscode ingesteld hebben , en daar ben ik niet zo blij mee

U kunt er niet blij mee zijn , maar nu zit u met gebakken peren ,

Zie dit Art m.n. punt 3 ,

https://www.microsoft.com/nl-nl/servicesagreement/

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 15:56
8 Antwoorden / 7 Vragen

nee klopt

Donuts
door Donuts - Sep 7, 2021 om 15:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@HK CB doet helemaal niks gratis! Ik heb je daar al eerder op gewezen. Alleen een klacht dumpen op Klachtenkompas, dat is gratis. (En MS is niet actief op Klachtenkompas, dus komt daar ook geen reactie.)

Maar daar doet CB verder niks mee, behalve je proberen over te halen hun betaalde juridische hulp in te schakelen. Sowieso zou dit weggegooid geld zijn, want ook juristen kunnen het probleem voor TS niet oplossen.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 15:57
8 Antwoorden / 7 Vragen

nee dat zullen ze zeker niet verder mee komen

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 16:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE Klachtenkompas is een gratis platform gecreëerd door de Consumentenbond. Het enige wat je nodig hebt is een inlogaccount. Deze kan je gratis aanmaken via https://www.consumentenbond.nl/account/aanmaken. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dit graag van je.  Om gebruik te maken van de juridische dient dient men lid te zijn. Hoewel, de claimservice is ook gratis en heeft al voor veel mensen profijt opgeleverd. https://www.claimservice.nl/

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2021 om 16:12
7225 Antwoorden / 3 Vragen
re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 16:42
8 Antwoorden / 7 Vragen

ja al geprobeerd

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 7, 2021 om 16:17
2119 Antwoorden / Vragen

Ik vind het nogal onduidelijk of TS nou niet weet hoe ze MS kan bereiken om het probleem voor te leggen of dat TS van MS te horen heeft gehad dat haar man de regels heeft overtreden en dat MS het account dus gesloten heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 16:39
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is inderdaad een goede vraag omdat er wel een reden zal zijn waarom er geblokkeerd is en dat kan ook gedrag van de gebruiker zijn. Dat is uit de vraag en de reacties niet duidelijk.

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 16:40
8 Antwoorden / 7 Vragen

Dat krijg je noggeneens te horen waarom je account geblokkeerd is

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 7, 2021 om 22:45
2119 Antwoorden / Vragen

Wat krijgt u dan wel te horen, en weest u niet bang te specifiek te zijn, mogelijk heeft u wat zwart op wit dat u over kunt typen?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2021 om 17:04
7225 Antwoorden / 3 Vragen
re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 19:50
8 Antwoorden / 7 Vragen

Dank je wel voor de informatie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2021 om 18:48
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al uw reacties: Tja, maar het ingesteld zijn van een gedragscode betekent dat men zich daar ook aan moet houden wil men gebruik maken van die dienstverlening. <br /><br />Vraag: is deze vraag ook van u: <a href="https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/microsoft.nl/klachten/vanwege-microsoft-gedragscode-handteerd-is-zijn-account-van-outlook-geblokkeerd/details?complaintId=96af8554-ae55-441f-838a-7d17ada36385" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/microsoft.nl/klachten/vanwege-microsoft-gedragscode-handteerd-is-zijn-account-van-outlook-geblokkeerd/details?complaintId=96af8554-ae55-441f-838a-7d17ada36385</a> ? en mogelijk heeft uw man zich dus ergens niet aan dit gehouden: Microsoft Services Agreement hoewel er wel mee is ingestemd om het te benutten.<br /><br /><br />

re
door reikimaster Sep 7, 2021 om 19:43
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ja dan horen ze me wel op de hoogte te stellen en zonder meter weten je account te blokkeren

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2021 om 19:48
16887 Antwoorden / 202 Vragen

??? U bent toch op de hoogte van het geblokkeerd zijn? U bedoelt dat de reden niet is gemeld?

En dan op een andere manier: is de vraag van @ELVIRA60 bij klachtenkompas van u?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 7, 2021 om 22:47
2119 Antwoorden / Vragen

Als u niet betaalt voor een service bent u geen klant, ze hoeven helemaal niets hoewel dat misschien te scherp gesteld is maar de richting is hopelijk duidelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 8, 2021 om 08:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het is een gratis service met wel voorwaarden. Indien dat niet bevalt, er zijn andere mogelijkheden!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 8, 2021 om 10:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

DOOR REIKIMASTER 7 SEP. 2021 OM 16:40
7 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Dat krijg je noggeneens te horen waarom je account geblokkeerd is

Zolang  Reiki  niets melde waarom  ze   dit doen  word het voor ons ook erg moeilijk.
Als er via uw gehackte  Spam is gestuurd of zo?

Zonder door hun genoemde reden  kunnen wij hier ook niets  zinnigs antwoorden.

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2021 om 12:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Om wie zijn account gaat het eigenlijk, uw account of dat van uw man? Deze vraag gezien uw formuleringen. In het tweede geval: weet u precies hoe uw man dat account gebruikt? MS zal zijn redenen hebben om te blokkeren en dat is maar goed ook.
Wat voor belangrijke gegevens opgeslagen in dat account? Belangrijke gegevens kun je beter op een veilige manier opslaan, op een usb stick bijv.

re
door reikimaster Sep 8, 2021 om 12:15
8 Antwoorden / 7 Vragen

Nauw ik wil al geen account bij dit soort bedrijven aangezien het allemaal om geld draaid

gerbera
door gerbera - Sep 8, 2021 om 14:28
7382 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR REIKIMASTER 8 SEP. 2021 OM 12:15
7 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Nauw ik wil al geen account bij dit soort bedrijven aangezien het allemaal om geld draaid

Maar u verwacht dan wel dat ze uw problemen oplossen, ik gebruik al jaren outlook (betaald) en ben met 1 probleem wat ik in die jaren gehad heb keurig geholpen.
Maar ja voor niets gaat de zon op.

re
door reikimaster Sep 8, 2021 om 14:58
8 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry maar dan heeft u vast meer inkomen dan aan deze kant,

gerbera
door gerbera Sep 8, 2021 om 16:06
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Je kan ook overdrijven, eenmalig een office licentie aanschaffen en u bent helemaal compleet. Een laptop  of PC aanschaffen kost meer.

ramy
door ramy - Sep 8, 2021 om 17:41
1 Antwoorden / Vragen

Geen zorgen maken, het zelfde is bij mij ook gebeurd, ben precies 30 dagen geblokkeerd geweest, daarna werkte alles weer normaal, en ook geen data's verloren geweest.

re
door reikimaster Sep 8, 2021 om 18:42
8 Antwoorden / 7 Vragen

En kreeg u daar bericht van? Of heeft u het na 30 dagen geprobeert en kent u nog meer mensen die ook na 30 dagen weer in het account konden

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 11, 2021 om 12:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als het na 30 dagen vrij zou komen.....

G mail nemen en copy doorsturen en   nooit meer gebruiken.

Stuur nu al vast iedereen je nieuwe adres door.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 11, 2021 om 14:25
2119 Antwoorden / Vragen

Dus uit het niets is uw Microsoft account en mail geblokkeerd, geen verklaring niets en spontaan na dertig dagen werkte alles weer?
Ja ja.

gerbera
door gerbera Sep 11, 2021 om 22:00
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ach ja MS houdt een prikactie en denk, kom laten we dat account maar eens blokkeren. Gebruik al jaren Outlook maar heb dat nog nooit mee gemaakt.

De meest voorkomende reden is dat het wachtwoord van jou e-mail is gehackt. Er wordt dan veel spam verstuurd vanuit jouw e-mailadres door iemand anders. Een automatische reactie is dat wij het e-mailadres blokkeren zodra wij merken dat deze gehackt is. ... Achter het e-mailadres staat geblokkeerd.

marita5
door marita5 Sep 12, 2021 om 09:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Wanneer je vaak het verkeerde wachtwoord invult , is dit voor Microsoft ook een reden om het account te blokkeren .