ricardow
door ricardow Nov 16, 2005 om 14:37
Computers & telefonie

Mijn mobiele telefoon laad niet op.

Goedendag,

Ik heb een half jaar geleden de Siemens C65 gekocht. Nu wil het toestel helemaal niet meer opladen. Als je de oplader in de telefoon doet (en in het stopcontact, haha), heeft dit helemaal geen effect op het opladen van de telefoon. De telefoon reageert gewoon helemaal niet.

Nu denk ik zelf dat dit probleem niet zo zeer door de batterij komt, maar door de oplader zelf. Het contactje van de oplader met de telefoon is namelijk heel wiebelig en wankel en ik denk dan ook dat de batterij simpelweg geen voeding van de oplader krijgt. Is er een huis tuin en keuken oplossing voor dit probleem?

Het frapante is dat dit zelfde bij mijn vorige mobiele telefoon is gebeurd (was ook een Siemens), alleen na een veel langere tijd. Omdat dit toestel toch alweer lichtelijk verouderd was, heb ik toen deze gekocht (en ik weet het dit is ook niet een van de hipste toestellen, maar het ging om de functie-uitbreiding). Daarom vind ik het vreemd dat nu weer zoiets soortgelijks gebeurd. Is dit een kwaaltje van de Siemens telefoons?

Ik ben nog niet bij t-mobile geweest (is mijn provider en in deze ook de partij waarlangs de garantie loopt), want hoopte eigelijk dat ik dit snel zelf zou kunnen oplossen. Als ik hem moet opsturen ben ik hem een maand kwijt en dat heb ik (uiteraard) liever niet.

In de handleiding van het toestel heb ik niets kunnen vinden over (mogelijke) oplossingen voor dit probleem.

Groet Richard

1014 2 Rapporteer

freya
door freya - Nov 16, 2005 om 14:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Richard,

Je kunt natuurlijk altijd proberen of je een nieuwe adapter(lader) kunt krijgen, want een half jaar is natuurlijk veel te kort. De snelste manier is denk ik om naar een telecomwinkel te gaan en aldaar uit te laten testen of de telefoon met een goede lader wel wil opladen. Als dat zo is kun je overwegen om een nieuwe lader te bestellen. Je kunt ook proberen om, als blijkt dat het inderdaad de lader is, de defekte lader met aankoopbon op te sturen richting Siemens, briefje erbij en afwachten.

m.vr.gr. Freya

juanlicht
door juanlicht - Nov 25, 2005 om 20:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Richard,

Zelf heb ik een Siemens MC60. Het laat probleem kan inderdaad de lader zijn. Bij o.a. Expert kun je je telefoon laten controleren. Daar testen ze met hun eigen laders. Werk dit ook niet dan probeer dan een andere Siemens batterij. Werkt dit ook niet contrleer dan de contractpunten op beschadiging en of vuil. Het niet meer laden is geen Siemens kwaaltje maar mogelijk het verlopen van de levens duur. Een batterij gaat ongeveer 1 a 2 jaar mee.

Groet Juan