iispecialkidd
door iispecialkidd Mar 14, 2014 om 17:01
Computers & telefonie

Mijn Sony Xperia Z1. Loopt vast, wat nu?

Goedemiddag,
Ik heb 3 maanden geleden een Sony Xperia Z1 aangeschaft, hij doet het altijd gewoon naar wens. alleen vanmiddag had ik muziek opstaan en plots gaf hij raar geluid en heb toen op volgende nummer geklikt, hij begon raar te doen. Bovenin mijn taakbalk nummers te verversen. heb toen de muziek afgezet. De apps waarin ik bezig was heb ik afgesloten en mijn telefoon ontgrendeld en naast mij gelegd. een aantal minuten keek ik terug erop en stond het beeld opeens open op een whatsapp gesprek, maar toen kon ik al niks meer doen. Hij bleef in dit gesprek staan en ik probeerde hem uit te zetten maar niks gebeurde. Hij staat nu al minstens één en half uur zo op hetzelfde beeld. Ik heb ookal geprobeerd om hem via het rode knopje uit te zetten (die naast de simkaart zit). Maar ook hier gaf hij geen reactie op.
Mijn Sony Xperia Z1 word wel warm maar geeft geen reactie.. hij blijf maar staan op het whatsapp gesprek.
Ik heb op internet al flink rond gezocht maar kon niks vinden wat mij kon helpen.

Wat kan ik nu het beste doen?

*Hopend op een helpende engel*

Mvg,
Rob K.

15741 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2014 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo iispecialkidd,

Wellicht helpt een reset: klik hier.

We horen wel of er nog een engel nodig is. ;-)

iispecialkidd
door iispecialkidd - Mar 14, 2014 om 17:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 17:45]Hallo iispecialkidd,

Wellicht helpt een reset: klik hier.

We horen wel of er nog een engel nodig is. ;-)

Heb ik inderdaad ookal een aantal keren geprobeerd.

iispecialkidd
door iispecialkidd - Mar 14, 2014 om 17:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Oh... Ik zie net dat het beeldscherm op zwart beeld staat. maar de LED knipperde rood. dat betekend dat batterij leeg is. ik heb hem net in de oplader gedaan dus zal zo zien of hij het nu wel doet?

En jaa! Gelukkig hij start op.

Maar wat kan de oorzaak zijn hiervan?

En wat kan ik voortaan doen als dit weer zich voor doet?

Mvg,

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2014 om 17:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ik zelf zou doen (met mijn Samsung) is de gsm normaal uitzetten als dat kan, batterij en eventueel ook simkaart een paar minuten eruit, dan alles weer erin stoppen en opstarten met wachtwoord.
Als je een anti-virus erop hebt zitten ook even daarmee scannen als het probleem niet opgelost is. Anders eventueel resetten zou ik denken, of terug zetten naar de fabrieksinstellingen (eerst back-up maken als dat nog kan).
Lukt dat alles niet dan ermee terug naar de winkel/verkoper. Kijk ook even in de uitgebreide handleiding of er een rubriek is over problemen oplossen.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verwijder de klep van de micro SIM-kaartsleuf.
Houd met de punt van een pen of een soortgelijk voorwerp de UIT-knop ingedrukt totdat het apparaat zichzelf afsluit.

Het apparaat sluit NIET af?

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2014 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De antwoorden kruisen elkaar.

Mooi dat het weer werkt.

Wat de oorzaak van een storing is is vaak gissen.

.....En wat kan ik voortaan doen als dit weer zich voor doet?....
Zie antwoord van 17.51 uur.

Suc6

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2014 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=iispecialkidd schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 17:49]...

Maar wat kan de oorzaak zijn hiervan?

...
Ongelukkig samenloop van omstandigheden misschien? Android is niet perfect.

iispecialkidd
door iispecialkidd - Mar 14, 2014 om 18:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 17:49]Wat ik zelf zou doen (met mijn Samsung) is de gsm normaal uitzetten als dat kan, batterij en eventueel ook simkaart een paar minuten eruit, dan alles weer erin stoppen en opstarten met wachtwoord.
Als je een anti-virus erop hebt zitten ook even daarmee scannen als het probleem niet opgelost is. Anders eventueel resetten zou ik denken, of terug zetten naar de fabrieksinstellingen (eerst back-up maken als dat nog kan).
Lukt dat alles niet dan ermee terug naar de winkel/verkoper. Kijk ook even in de uitgebreide handleiding of er een rubriek is over problemen oplossen.

Klopt heb ik ook altijd gedaan met mijn vorige Samsungs, alleen omdat deze Sony Z1 waterdicht is is hij compleet afgesloten. Ik kan jammer genoeg mijn accu er niet uithalen. En uitschakelen via de normale knop werkte ook niet.
Gelukkig doet die het nu.
En bedankt voor uw reactie !

Mvg,
Rob k.

iispecialkidd
door iispecialkidd - Mar 14, 2014 om 18:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 17:54]De antwoorden kruisen elkaar.

Mooi dat het weer werkt.

Wat de oorzaak van een storing is is vaak gissen.

.....En wat kan ik voortaan doen als dit weer zich voor doet?....
Zie antwoord van 17.51 uur.

Suc6

Klopt! Hartelijk dank voor uw snelle reacties !
Gelukkig doet hij het nu weer. En heb die reactie van 17.51 inderdaad even in mijn geheugen opgeslagen voor het geval hij weer is vreemd doet ;p.

Mvg,
Rob K.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2014 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@iispecialkidd,

.....En heb die reactie van 17.51 inderdaad even in mijn geheugen opgeslagen voor het geval hij weer is vreemd doet ;p......

Hopelijk heb je het niet (meer) nodig.

Goed weekend.

pa
door patrick191280 - May 16, 2014 om 12:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dag,

Heb ook een xperia Z, al vanaf het begin :-( helaas! Hij is nu inmiddels voor de 3de keer terug naar Sony, eerst heet en dode pixels in de camera. Daarna heet en de complete achterkant begon los te komen. Nu heet en weer de achterkant en apps die blijven hangen. Nog steeds niet vervangen en Sony zegt 3de reparatie en dan kunnen we pas een verzoek voor een vervangend toestel aanvragen.

Als je het mij vraagt zeer slechte service!!! Zit inmiddels nog alleen in fabrieksgarantie en het lijkt erop dat ze net zolang wachten tot die ook verlopen is.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2014 om 14:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had beter zelf een topic kunnen starten met een vraag, want dit probleem is opgelost en bij u gaat het over totaal andere problemen.
Hij is nu toch weer voor reparatie ingeleverd? Ik zie ook geen vraag maar een mededeling dan wel uiting van ongenoegen.