th
door theo12 Feb 8, 2018 om 10:55
Computers & telefonie

Mislukte incasso

Vraag ik heb een abenement bij vodafoon betaal voor 46.26 nu is de incasso mislukt
dat zou op de 15 januarie worden afgeschreven dat is niet gelukt dus heb ik het zelf betaalt op de 23ste
januarie 8dagen later nu rekend vodafoon hier voor 2,26 is dit normaal en mag dit wetelijk zo
normaal krijg je toch bericht of zo  dank u

2633 5 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 8, 2018 om 11:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theo12 ,

Staat op hun site :

Herinnering

Je krijgt eerst een sms dat de rekening nog niet betaald is, zodat je het bedrag zelf naar ons kunt overmaken. De incassokosten voor de mislukte incasso zijn € 2,73 (incl. btw). Zorg ervoor dat de rekening betaald is voor de genoemde datum, zodat je geen blokkade krijgt.
 Bekijk hoe je de rekening kunt betalen

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/rekening-niet-betaald.shtml

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2018 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

8dagen later nu rekend vodafoon hier voor 2,26 is dit normaal
Ja, dat is geheel volgens de Algemene Voorwaarden.
Je dient voor voldoende saldo zorg te dragen op het moment van incasseren.
Als dat niet het geval is bezorg je ze extra werk en daar zijn kosten aan verbonden.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 12:40
5174 Antwoorden / 12 Vragen

U wil ook graag betaald worden voor het werk wat u doet, Vodafone ook. Zij hebben werk moeten verrichten voor u (melding maken, betaling controleren), waarom denkt u dat u daar niet voor hoeft te betalen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 8, 2018 om 13:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft duidelijk geen idee dat u enorm gematst wordt.
Iemandmoet achter zijn of haar computer kijken wat er niet goed is gegaan, dat oplossen en terugkoppelen en dat kost zeker 10 minuten totaal.
10 minuten arbeidsloon is al zeker €10.-
U krijgt dus dik 7 euro korting op de werkelijk gemaakte kosten.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een bedrijf moet betalen om te incasseren en ze moeten ook weer betalen als die incasso niet lukt. En dan moeten ze u ook nog berichten, dus koopje.