ag
door agnes1243 Oct 26, 2019 om 20:03
Computers & telefonie

Mobieltje 7,5 cm beedte in de supermarkt verzamelbak maar past niet in het gat.

Er zit een smal buisje waar het mobieltje door moet maar daar kunnen meer moderne mobieltjes niet door. Alleen bruikbaar voor hele oude mobielen..

Het vermalen is ook linke boel want in sommige oudere onderdelen is in het verleden berilium gebruik en dat is zeer giftig en dodelijk.

1760 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2019 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u het in de verzamelbak van de supermarkt gooien?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2019 om 21:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER!n  Lijkt mij simpel, om te zorgen dat er hergebruik plaats vindt. Die bakken staan in diverse supermarken en juiis bedoeld voor recycling.  -1 dus nu.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2019 om 20:55
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat moderne mobieltjes er niet door kunnen. Heel oude mobielen waren immers veel groter. Maar waar ik wel geïnteresseert in ben: bij welke supermarkt kan men mobieltjes in dat smalle buisje gooien? Want geen enkel mobieltje heeft de vorm van een buisje. Tube tandpasta of zo wel.

jo
door jorisw Oct 27, 2019 om 13:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Huh? Oude mobielen groter? Hoe kom je daar nu bij. Een Nokia 3310 was iets van 5 cm breed. Noem eens een moderne telefoon die smaller is.

tenormin
door tenormin Oct 27, 2019 om 14:33
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Vóór de tijd joris. De allereerste mobiel, geen idee meer wat het merk was, was groter dan mijn nu bestaande huistelefoons. Er zat zelfs nog een "antenne" op. Later had ik die leuke Nokia; inderdaad een klein en dapper ding. Ik dacht aan de nu reeds lang bestaande platte tegel, ☺ waar je moeizaam je oor tegenaan legt, je apps op hebt en van alles nog wat mee kan doen. (die ik dus niet heb).

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 26, 2019 om 21:27
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk is deze verzamelbak voor batterijen en ander klein spul bedoeld, nog niet overal staan verzamelbakken voor het grotere elektronische afval.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2019 om 21:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt mobieltjes die niet meer worden gebruikt bij iedere verkoper inleveren voor recycling! Dat moet ook kunnen bij de supermarkt waar u op doelt en als er dus een box staat waar het niet in past: de cassiëre of filiaalchef even tippen. Lijkt mij eenvoudiger dan hier bij ons forum de melding te doen/vraag te stellen.

Het moet dan wel zo zijn dat men bij de supermarkt die u bedoelt ook mobieltjes verkopen. Zo niet, er zijn genoeg andere mogelijkheden en als al gezegd: iedere verkoper van mobieltjes dient die in te nemen.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2019 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij welke supermarkten worden dan mobieltjes verkocht?

Donuts
door Donuts Oct 26, 2019 om 22:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bij dezelfde supermarkten staan ook bakken voor kleding en schoenen. Die moeten dus ook die artikelen verkopen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2019 om 22:04
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@T.. mijn reactie niet geheel gelezen?  Ik herhaal één zin dan nog maar een keer.Het moet dan wel zo zijn dat men bij de supermarkt die u bedoelt ook mobieltjes verkopen. niet gelezen? En als u nu eens de moeite neemt om (met aangescherpte tijgernageltjes  even te zoeken met een zoekmachine ziet u dat er wel degelijk ook supermarkten zijn die mobieltjes verkopen. Ik mag hier geen reclame maken en namen noemen.

Bijv, mobiele telefoons 'xxxx' (naam supermarktketen) Spijtig maar ja, dit vraagt toch echt om een reactie. @GRASPOLLEN, zeg ik dat alle supermarkten waar bijv. bakken staan voor batterijen etc. men ook mobieltje moet verkopen? Tijger onder de graspol? Heeft net als die ook mijn zin: Het moet dan wel zo zijn dat men bij de supermarkt die u bedoelt ook mobieltjes verkopen niet gelezen?.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2019 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En welke supermarkt verkoopt dan mobieltjes? Stel u niet zo aan met die xxxxx.

@graspollen

Die bakken voor kleding en dergelijke staan buiten, hebben niets van doen met die supermarkt. Afgezien daarvan verkoopt bijvoorbeeld Lidl regelmatig kleding en schoenen.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2019 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hetemietkreeft

Er staat bij geen ene supermarkt een bak voor mobieltjes.

Donuts
door Donuts Oct 26, 2019 om 22:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@tijget, de bak voor mobieltjes staat bij mijn supermarkt naast de andere bakken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2019 om 22:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER!n, neem nu even de moeite om zelf te zoeken. Om u iets scherper te maken, de naam xxxx met toevoeging TALK en er is in ieder geval nog een keten met dezelfde nationale oorsprong. Ook met 4 letters. De een begint met A en de andere met L. (en nu overtreed ik regels van de site).

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2019 om 22:33
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Om het dan toch maar even gemakkelijk te maken, tegen de regels in : https://www.lidl-shop.nl/Mobiele-telefoons-smartphones/h115515  en ook maar deze: https://www.vinden.nl/zr/aldi+mobiele+telefoon/   Slaap lekker na deze 'geruststelling'! (Ik bedoel les!)

Tja, ik had al eens besloten om niet te reageren op gestreepte reacties maar dit vroeg er toch echt om! Excuses mijnerzijds voor de andere lezers.

marita5
door marita5 Oct 26, 2019 om 22:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Als er een retourette shop in een supermarkt is , hoeft deze supermarkt geen mobiele telefoons te verkopen .

tenormin
door tenormin Oct 26, 2019 om 23:08
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Kreeft in gevecht met tijger. Moet u toch niet doen?  Of willen doen? Los van wie er gelijk heeft: bij mijn super kan ik alleen maar prepaid cards kopen (als ik dat zou willen); en batterijen kan ik daar ook kwijt, maar er is, zowel bij de Aldi (geen Lidl in de buurt) als bij mijn super geen plek waar men een gebruikte mobiel kan weggooien. Lijkt mij dus gewoon een plek waar men een mobiel koopt, de oude ook in te leveren. Mijn wit/bruingoed wordt immers ook meegenomen als ik iets nieuws moet kopen.

marita5
door marita5 - Oct 26, 2019 om 22:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 ,

Er zijn retourette shops in supermarkten ,

http://retourette.nl/shop-in-shop/

Retourette winkel Rotterdam ,

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/30/naar-de-supermarkt-eerst-even-je-afval-inleveren-graag-a1597433

Veelgestelde vragen ,

http://retourette.nl/faq/

tijger1
door tijger1 Oct 27, 2019 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

U eerste link verwijst al naar een "winkel" buiten die supermarkt.

marita5
door marita5 Oct 28, 2019 om 10:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , Wat maakt het uit of het binnen of buiten is ? het is iig bij AH .

panter22
door panter22 - Oct 27, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de mobiel inleveren bij de milieustraat.

tenormin
door tenormin Oct 28, 2019 om 00:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@panter, we hebben geen milieustraten in Leidschendam-Voorburg. Alle straten van deze Gemeente puilen uit van de rotzooi die men op straat deponeert. (Natuurlijk kunnen we naar een plek om... ) maar als je de rotzooi hier los op straat ziet: dat is het al snel: gooi het daar maar neer. Van magnetrons tot koelkasten, van open poepluiers tot niet gegeten mandarijnen, bananen, sinaasappels, Turkse broden. Je bereikt de container eigenlijk niet eens zonder uit te glijden. Resultaat is, denk ik, dat een oude mobiel ook (misschien) in de container beland. De enigen die er lol aan beleven zijn de meeuwen en de ratten: die tieren welig.

panter22
door panter22 Oct 28, 2019 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Dat verwacht je toch niet van zo'n grote gemeente. Wat een bende.

gerbera
door gerbera - Oct 27, 2019 om 15:48
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Het vermalen is ook linke boel
En u denkt dat het bedrijf dat de mobieltjes verwerkt niet weet wat er in zo'n ding zit en hoe ze dit moeten verwerken.

Maar weet u dat u er ook goede doelen mee kan steunen, o.a. Clini Clowns, KNGF geleide honden, Stichting Aap enz, enz. Opsturen is gratis en zij krijgen er weer geld voor.

Donuts
door Donuts - Nov 4, 2019 om 14:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Speciaal voor @tijger1 die beweert dat er bij geen enkele supermarkt een bak voor mobieltjes staat, enkele dagen geleden een fotootje gemaakt. Deze bak staat NAAST de bekende bakken voor kleding en schoenen die zich bevinden NÁÁST de ingang van Albert.

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2019 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus BUITEN de supermarkt.

Donuts
door Donuts Nov 4, 2019 om 15:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien moet u even kijken wat u schreef? Quote: Er staat bij geen ene supermarkt een bak voor mobieltjes. Unquote.

Deze ruimte is ook VAN Albert. Gegroet maar weer.