lo
door lobinami Mar 8, 2005 om 14:33
Computers & telefonie

Moet ik multikabel betalen?

in november heb ik zoals gebruikelijk mijn abbonnementskosten van multikabel betaalt,maar eind januari kreeg ik een brief van intra justitia dat aangezien ik mijn abonnementskosten niet had betaald,ik nu aan hun moest betalen ipv 42 euro nu 93 euro.op diezelfde dag kreeg ik mijn giroafschriften en daar zag ik dat multikabel in december mijn abonnementsgeld had teruggeboekt.dus ik bellen waarom ze het terug hadden geboekt,volgens hun stond er een verkeerd klantnummer op maar dat kan niet want ik gebruik hun acceptgiro dus dat is geen fout van mij.ook vroeg ik waarom ze mij hier dan geen bericht van hadden gestuurd,maar het meteen uit handen hebben gegeven aan een incassobureau,ik heb niet eens een herrinnering of aanmaning gehad.volgens multikabel hoeven ze die niet te sturen(volgens mij zijn ze dat verplicht).er werd mij verteld dat ik het maar moest regelen/uitzoeken met intra justitia,dus heb ik hun een nette brief gestuurd en alles uitgelegd,na 2 weken kreeg ik van hun een brief terug waarin ze helemaal niet op mijn verhaal ingingen,dus heb ik weer een brief gestuurd met kopies van mijn afschriften,waarop staat dat het bedrag eerst is afgeboekt en 2 weken later!!!!weer is teruggeboekt.terwijl ik op hun antwoordt wachtte werd 2 weken daarna mijn televisie plotseling afgesloten,toen ik belde om te zeggen dat we in onderhandeling zijn met intra justitia werd mij gezegd dat ze daar niks mee te maken hebben en dat ik 46 euro moest overmaken om weer aangesloten te worden.aangezien wij graag tv kijken heb ik dit maar gedaan,maar nu 2 weken later kreeg ik een brief dat ik 50 euro aansluitkosten moet betalen binnen 2 weken.en dit alles terwijl ik nog steeds niks van intra justitia heb gehoord.ook heb ik nog een brief naar multikabel gestuurd met de hele uitleg maar ook van hun krijg ik geen enkele reactie.wat nu???ik heb geen zin om ook nog eens 50 euro te betalen.wie weet hoe ik dit het beste op kan lossen????

601 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 8, 2005 om 18:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wel fotokopieen van de bewijsstukken meesturen en met de originele stukken een dossier gaan aanleggen.

ar
door arodrquin - Mar 9, 2005 om 09:59
18 Antwoorden / 0 Vragen

Als je weer iets hoort van Interim Justitia kun je het beste het verhaal (opnieuw) op papier zetten en met bewijsstukken AANGETEKEND MET ONTVANGSTBEVESTIGING sturen. Maak duidelijk dat het wat jou betreft daarmee afgerond is, dan hoef je ook niet verder op hen te reageren (ze hebben namelijk dan geen poot om op te staan).

Wat betreft die 50 euro, probeer met multikabel te bellen en de zaak uit te leggen en vragen om een creditnota. Noteer de naam van diegene met wie je gesproken hebt, en als diegene een creditnota toezegt en je die niet binnen een paar weken ontvangt, zet dat zelf op papier en stuur het aangetekend met ontvangstbevestiging naar hen op.

Kabelbedrijven zijn een drama, zorg dus dat je dossier goed op orde is...

me
door meintje_1 - Apr 7, 2005 om 16:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn verhaal is precies hetzelfde, maar wat je ook doet je loopt bij mutikabel en intrum justitia tegen een hele dikke muur. Ik krijg ook steeds andere bedragen te horen. Ook ik heb na tig telefoontjes kopien van betalingen opgestuurd maar volgens de medewerker van multikabel, die ik aan de lijn had, was dat nog geen bewijs dat het bij hun binnen was gekomen. Interum Justitie vraagt er om, maar doet er niets mee. Gewoon betalen dus. Ook bij mij ging de T.V. op zwart. Mijn oplossing: ik heb per direct mijn abonnement opgezegt,  een schotel gekocht, voor €20.00 per jaar heb ik digitale T.V. en ben ik van multikabel af. De kosten heb je er binnen een jaar al uit. Meintje

jo
door jol002 - May 17, 2005 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik sluit mij voor 100% aan nbij het antwoord van arodrquin. Multikabel is een monopolist. Gezien de mate waarin veel klanten aan hun TV verknocht zijn, den ken zij zich veel te kunnen permitteren. Het aanschaffen van bijv. Digitenne is niet altijd een optie. Zeker niet als je een huishoude voert met ee gezin waarbij tegelijkertijd verschillende kanalen van de kabel worden afgenomen. Naar zeggen van meerdere medewerkers van Multikabel zijn er zo'n 1000 klanten met dit probleem. Multikabel is m.i. in de fout gegaan door zijn oude nummer op te heffen. Hadden zij hun oude nummer nog gehad, dan hadden zij klanten welke op het oude nummer storten, specifiekkunnen benaderen. Dit is een werkwijze die bijv. door het Centraal bureau Motorrijtuigenbelasting gehanteerd wordt. De problemen doen zich m.i. uitsluitend voor bij klanten die niet automatisch betalen en die boevndien hun acceptgiro via electronisch bankieren betalen en daarbij putten uit het hierbij aanwezige adresboek. Het is volgens mij verstandig om tot de dag van afsluiting je rekeningen te betalen op hun nieuwe rekeningnummer. Je staat dan juridisch veel sterker en je toont je goede wil.

Houd je poot stijfen geef vooral NIET toe aan Multikabel c.q. Intrum Justitia!