dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 Jun 9, 2012 om 15:36
Computers & telefonie

Monitor van pc minder fel zetten

Ik wil graag de monitor van mijn pc minder fel zetten, dus minder licht en wat minder contrast.
Daar zijn wel knopjes voor, rechtsonder, maar ik begrijp niet hoe ik die moet bedienen, niet met de muis in elk geval.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

9436 6 Rapporteer

freya
door freya - Jun 9, 2012 om 15:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dirkjeanna,

Heb je geen handleiding van de monitor? En anders even het merk/typenummer opzoeken en dan even naar de website van de fabrikant surfen. Vlotte kans dat je daar een handleiding kunt vinden/downloaden.

m.vr.gr. Freya

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Jun 9, 2012 om 15:55
77 Antwoorden / 37 Vragen

Freya, dank voor je antwoord, maar volgens mij is dit iets heel simpels wat ik gewoon even niet zie.
Er is een knop waarmee je die dingen in kunt stellen, je zult iets met het toetsenbord moeten doen, maar wat?
Ik heb geen handleiding en wacht nog even een ander antwoord af voor ik op jacht ga naar dat typenummer en die website.
Het is een plat scherm van Samsung.
(Vroeger kon ik het gek genoeg wel, daarom weet ik dat het eenvoudig moet zijn.)

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jun 9, 2012 om 16:04
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dirkjeanna schreef op zaterdag 9 jun 2012, 15:36]Ik wil graag de monitor van mijn pc minder fel zetten, dus minder licht en wat minder contrast.
Daar zijn wel knopjes voor, rechtsonder, maar ik begrijp niet hoe ik die moet bedienen, niet met de muis in elk geval.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Als je op die knopjes drukt, vergaat de wereld?

dirkjeanna_1
door dirkjeanna_1 - Jun 9, 2012 om 16:34
77 Antwoorden / 37 Vragen

Freya, dat type bleek gewoon linksboven op mijn monitor te staan.
Ik moest nog een kunstje doen met bewegende cijfers voor ik die handleiding kon downloaden, waarop ik er geen bal van begreep, maar jouw hint dat ik dus iets met die knopjes moest plus een zuiver intuïtief aanvoelen van de bedoeling van hun obscure aanwijzingen hebben ertoe geleid dat ik het kan!
Ik heb wat last van mijn ogen en nu dus een mooi rustig scherm.

Maar ik heb nog zelden zoiets gebruikersonvriendelijks meegemaakt!!

Dank weer!

freya
door freya - Jun 9, 2012 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@dirkjeanna:

Bij een 'losse' monitor heb je eigenlijk altijd 'fysieke' knopjes op de monitor, waarmee je contrast/helderheid kunt instellen. Dit gaat dan 'direct' of via een menu, maar dat menu moet je met de knopjes bedienen en dus niet met je muis/toetsenbord.

Freya

freya
door freya - Jun 9, 2012 om 16:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@dirkjeanna:

Inderdaad, de werking van die knopjes is niet altijd even duidelijk. Ik druk zelf ook vaak op het verkeerde knopje als ik b.v. 'omhoog' wil in het menu en dan tot de ontdekking kom dat het balkje naar beneden schuift.....

Maar mooi dat het toch gelukt is!

Freya