ra
door ralphn May 15, 2012 om 16:50
Computers & telefonie

MSI support

Een week of 5 geleden kreeg ik mijn nieuwe MSI laptop binnen. Een mooie laptop van meer dan €2000,00 euro, maar zag er helemaal gaaf uit en werkte super!

Hij werkte een halve dag super om precies te zijn. 's Avonds was de laptop al niet meer aan te krijgen en leek alleen het power lampje het te doen.

Na contact te hebben gehad met MSI adviseerde ze mij om bij MSI een RMA aan te vragen zodat de laptop gemaakt kon worden. Omdat MSI mij dit adviseerde heb ik braaf een RMA aangevraagd en mijn laptop dezelfde dag nog door UPS laten ophalen.

De laptop ging naar Barendrecht voor een doodgewone RMA. Dat wil zeggen dat de laptop binnen 10 dagen bij terug zou zijn. Al snel bleek dat ze bij MSI allemaal niet zo snel zijn. De laptop werd namelijk 7 dagen na aankomst in Barendrecht pas tot DOA (Death on arrival) verklaart.

Na contact te hebben gehad met MSI over de gang van zaken van een DOA legden ze mij uit dat de laptop nu naar Polen moest om daar nogmaals onderzocht te worden. De complete DOA-procedure zou nu nog 2 weken gaan duren. Dit is naar mijn idee al veels te lang voor een laptop van een halve dag oud!

Inmiddels ligt mijn laptop al 3,5 week in Polen en is er nog helemaal niks mee gedaan. €2000,00 euro uitgegeven, meer dan 20x mail en telefonisch contact en ik ben nog helemaal niks wijzer.

Bij de Nederlandse RMA-support van MSI neemt een man met Frans accent op met Bonjour! Hij verstaat maar de helft en verteld mij keer op keer geen nummer te hebben van een contactpersoon in Polen die meer weet van mijn laptop. De RMA afdeling is in Nederland gewoon bereikbaar maar zodra het gaat om een DOA heeft niemand daar een naam of email van.

Daarna maar eens hard opzoek gegaan naar een contactpersoon in Polen die de Nederlandse taal machtig is. Toen ik die gevonden had en zij mij vertelde dat er in Polen wat mis was gegaan maar dat ze procedure gewoon aan het volgen waren zakte mijn broek werkelijk af. Ook snapte zij het probleem niet.

Inmiddels ben ik er achter dat ze in Polen schijt hebben aan jou als klant en dat het ze helemaal niet uitmaakt dat jij je laatste centen in een laptop hebt gestopt met hun naam er op. Elke dag bel ik om te vragen of ze al iets weten en vraag ik ze om mij een status te mailen. Ook daar hebben ze moeite mee aangezien ze alles in hun eigen tempo willen doen.

Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk helemaal geen laptop van MSI moet kopen. Zolang het werkt is het allemaal prima maar als er stukken aan komen ben je verder van huis dan je ooit was.

Zijn er meer mensen met deze ervaring of ben ik nou echt de enige?

3243 12 Rapporteer

ha
door habitual - May 17, 2012 om 23:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

in november heb ik een MSI laptop gekocht (x460dx)

paar dagen na aankoop wild ie niet meer opstarten. omdat het binnen 8 dagen defect was werd het als een DOA behandeld en was ik een niewe aangeboden. De hele procedure duurde een kleine maand, maar goed ik kreeg wel een nieuwe.

na 3-4 weken de laptop te kunnen gebruiken, kreeg ik een BSOD en herkent de laptop de GPU niet meer. Dus een RMA aangevraagd en vervolgens naar de service center gestuurd waar de moederbord werd vervangen. dat duurd weer zo'n 2.5-3 weken omdat de moederbord besteld moest worden

na 2-3 dagen de laptop terug te hebben gekregen, kreeg ik precies de zelfde probleem weer en moest het weer naar de service center waar het weer zo'n 3 weken lag voordat ik het terug kreeg

meteen na het opstarten voor de eerste keer moest ik constanteren dat de beelscherm kapot was.

Dit vond ik wel nu ver genoeg gegaan, dus ik belde de service center weer op en zei dat ik gewoon mijn geld terug wilde. toen ik kreeg ik te horen dat de laptop eerst terug moest om bekeken te worden voor dat de zaak verder kon gaan.

dus heb ik de laptop terug gestuurd, en zit ik al 3 weken te wachten op een antwoord. inmiddels meerdere emails gestuurd (en nog geen eene reply gehad) en met de service center gebeld , en met elke keer weer de zelfde franser aan de lijn. mijn nederlands is ook niet de beste, en hij word altijd heel defensief, dus dat levert altijd weinig op.

ik kreeg in iedere geval ook dat verhaal te horen over hoe de zaak nu bij MSI in Polen lag en dat ze daar bij de service center weinig voor mijn konden doen.

dus...6 maanden geleden voor een laptop betaald waarvan ik mischien 3-4 weken gebruik van had kunnen maken. Inmiddels is de helft van mijn laatste studie jaar nu voorbij, en zit ik in de 3de week van mijn stage...allemaal zonder laptop.

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2012 om 00:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja daar ga je dan met een laptop waar in Nederland geen service center voor bestaat, dat moet volgens mij toch echt iets aan gedaan moeten worden. Tenslotte is er een hoop geld voor betaalt. Menige koper dacht het is duur dus goed.
Een waarschuwing verdere kopers van dit product is wel op zij plaats. Bezint hier mee voordat u er aan begint.

diumenge
door diumenge - May 18, 2012 om 09:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even nuanceren. De 'service' van MSI is inderdaad zeer slecht in dit voorbeeld, helemaal mee eens. Het is wel de eerste keer dat ik zoiets lees over MSI. Ik heb zelf ook een MSI laptop en deze werkt al (bijna) 4 jaar zonder één probleem.

diumenge
door diumenge - May 18, 2012 om 09:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie nu pas dat de eerste reactie van iemand anders dan TS, dacht even dat dat een vervolg was. Twee voorbeelden waarbij de service zeer slecht is, zeker iets om rekening mee te houden. Ik mag dus blij zijn dat ik die service nooit nodig heb gehad.

ra
door ralphn - May 18, 2012 om 09:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn verhaal loopt inmiddels nog steeds door.
De laptop die ik 5,5 week geleden heb gekocht was natuurlijk helemaal nieuw.
Ik krijg nu echter van MSI een gerenoveerd toestel aangeboden. In de mail die zij mij sturen staat letterlijk dat waar krasjes hebben gezeten ze deze weggewerkt hebben met nieuwe kapjes.

Hoe schandalig! Ze willen mij een tweedehands laptop geven i.p.v. mijn nieuwe.
Natuurlijk zijn we hier niet meer akkoord gegaan.

diumenge
door diumenge - May 18, 2012 om 10:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je die laptop rechtstreeks bij MSI gekocht?

ra
door ralphn - May 18, 2012 om 10:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nee heb de laptop gekocht bij Komplett.nl. Na overleg met MSI en Komplett werd besloten deze op te sturen naar MSI voor RMA. Als MSI had gezegd dat deze direct DOA was dan had ik deze kunnen omruilen bij Komplett. MSI wilde de laptop als RMA en dus begon daar het hele gedoe.

diumenge
door diumenge - May 18, 2012 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien dan toch een idee om iets met Komplett te regelen? Dat zij in het kader van klantenservice je een nieuwe laptop geven en zij het verder regelen met MSI?

ra
door ralphn - May 21, 2012 om 16:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

Komplett doet hierin dus ook helemaal niets.
Zij kunnen niks voor ons doen zolang de laptop bij MSI ligt.

Heb vorige week een voorstel gekregen.
Ik kan mijn kapotte laptop(halve dag oud) ruilen tegen een zelfde laptop maar die is al gebruikt!?!?

Hoe bedenken ze het daar uberhaupt bij MSI. Goh dit is een nieuwe laptop... laten we die laptop nou eens omwisselen met een oude gebruikte. Erg professioneel!

Inmiddels maar aan MSI laten weten dat we ons geld terug willen en nooit meer een product van MSI zullen aanschaffen. Maar ook daar al 5 dagen geen reactie op gehad.

The story continues...

ha
door habitual - May 21, 2012 om 16:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

mijn laptop is inmiddels bijna een maand al terug bij MSI. krijg nog steeds geen reactie op mijn emails....

ik hoop dat ze terminste met een fatsoeneljk oplossing komen. inmiddels is de laptop nu een stuk minder waard (meer dan 100 euro in prijs gedaald in de 6 maanden zinds ik het gekocht heb) en ook een stuk minder up-to-date (technologsiche gesproken). En dat allemaal terwijl ik er nauwelijks gebruik van heb kunnen maken.

ra
door ralphn - May 21, 2012 om 16:30
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=habitual schreef op maandag 21 mei 2012, 16:16]mijn laptop is inmiddels bijna een maand al terug bij MSI. krijg nog steeds geen reactie op mijn emails....

ik hoop dat ze terminste met een fatsoeneljk oplossing komen. inmiddels is de laptop nu een stuk minder waard (meer dan 100 euro in prijs gedaald in de 6 maanden zinds ik het gekocht heb) en ook een stuk minder up-to-date (technologsiche gesproken). En dat allemaal terwijl ik er nauwelijks gebruik van heb kunnen maken.

Heb je bij MSI een contactpersoon of net zoals ik verbonden aan de support afdeling? Ik kan inmiddels wel vertellen dat ik nog nooit zo'n triest bedrijf heb meegemaakt in hun service.

ha
door habitual - May 21, 2012 om 16:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

support afdeling meerdere keren gebeld. elke keer de zelfde verhaal over hoe de zaak nu bij MSI Polen ligt

MSI kantoor ook gebeld, daar krijg ik van de receptie te horen dat de enige dat ze voor mij kan doen is met de support afdeling door verbinden

meerdere emails geschreven. helemaal geen reply's