ma
door marian26 Oct 19, 2010 om 10:44
Computers & telefonie

Msn

Hallo,
Gister kreeg ik deze mail van een vriendin met de vraag waarom ik die gestuurd heb.
Er staat mijn naam onder maar ik heb dit niet naar haar gestuurd.
Dit is het berichtje:
Je afbeelding werd net gezien door marian en met een 6 beoordeeld.
Wil je zien om wat voor afbeelding het gaat? Bezoek dan meteen naar deze site:
http://www.msnshowprofiles.com/?vriend=
Achter vriend staat mijn vriendins email die ik heb weggelaten.
Op die site wordt er dan gevraagd om een sms te sturen Weet iemand wie of wat hier achter zit?
Dit is vervelend als je vrienden denken dat je iets gestuurd hebt en je hebt het niet gedaan
M vr groet Marian

4248 21 Rapporteer

pb
door pbarendse - Oct 19, 2010 om 11:51
406 Antwoorden / 1 Vragen

Wat er achter zit is simpelweg een methode om makkelijk aan geld te komen. Het is puur bedrog, zowel u als uw vriendin hebben hier niets mee te maken en kunnen er niets tegen doen, behalve de mailtjes negeren en weggooien. Blijkbaar vinden mensen het nodig om anderen een poot uit te draaien, het is triest maar zo zit de wereld in elkaar...

NB: hiermee doel ik dus op degenen die dit soort spam verspreiden, niet op u of uw vriendin!

chris74
door chris74 - Oct 19, 2010 om 11:59
564 Antwoorden / 44 Vragen

Als je zoiets gekregen hebt en je hebt de link aangeklikt, dan zou het kunnen zijn dat het adressenboek is overgenomen en zo naar iedereen zo'n mailtje verstuurd wordt. De ontvanger klikt ook weer het linkje in en vervolgens wordt er via hem of haar adreslijst weer zo'n mailtje gestuurd en ga zo maar door.

Tip de link niet aanklikken gewoon weg doen

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 19, 2010 om 14:24
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Marian,

Alle kans dat haar en mogelijk jouw computer nu ook geïnfecteerd is met vervelende spam/spy-software of virus.

Neem maatregelen voordat je nóg meer PC's infecteert. Scannen dus!

Hardware ERror MAN.

ma
door marian26 - Oct 19, 2010 om 14:38
23 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt allemaal,

Ik heb mijn vriendin de antwoorden laten lezen en mijn computer staat nu te scannen.

Marian

ma
door macmazsy - Oct 19, 2010 om 14:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik krijg dit mailtje ook regelmatig van diverse mensen en schijnbaar mensen ook van mij. Ik open ze nooit en toch worden ze ook via mij verstuurd.

pb
door pbarendse - Oct 19, 2010 om 14:53
406 Antwoorden / 1 Vragen

Dat komt omdat het helemaal niets met uw PC te maken heeft. Op de een of andere manier bent u met uw adres op een spamlijst terecht gekomen, en wordt daar nu misbruik van gemaakt. Het advies van hrdwerrorman zal dan ook niet veel uithalen, de kans dat er wat gevonden wordt grenst aan nul.

Eventueel is na te gaan uit welke regio het mailtje komt door goed te kijken naar de IP-adressen die worden opgegeven in de mailheaders. Daar is in te zien vanaf welk IP het mailtje verstuurd is. Waarschijnlijk zal dit een IP adres zijn ergens in het verre oosten of bijv. Zuid-amerika.

ma
door marian26 - Oct 19, 2010 om 15:35
23 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad pbarendse,

de scanresultaten bekeken en niets gevonden

ej
door ejhogenbirk - Oct 20, 2010 om 13:03
7 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Marian,
Mijn zoon heeft dit ook gehad, hij kreeg klachten van verschillende mensen waarom hij van die gekke mailtjes stuurde. Hij kreeg van een computerdeskundige het advies om zijn wachtwoord te veranderen. Hiermee zou dit probleem zijn verholpen. En wat denk je, het probleem was verholpen.
Probeer dit eens en laat even weten of het probleem opgelost is.

Groeten EEF

eclipse
door eclipse - Oct 20, 2010 om 13:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Een van Uw contacten heeft zijn/haar adres boek opengegooit, .. die heeft een spamberichtje gekregen iets van "wilt U een iphne winnen blabla " vervolgens om door te kunnen gaan dienen ze hun wachtwoord te geven en hoppa daar gaan alle adressen ( contacten) die krijgen dus allemaal deze rotzooi... heeft U een van deze linken aangeklikt, een virus scanner ziet hem niet dus uninstal msn , GOOI DE BEWAARDE GESCHIEDENIS WEG ( MIJN ONTVANGEN BESTANDEN ) INSTAL OPNIEUW EN U BENT WEER SCHOON.. en open nooit linken die zgn van vrienden zijn betreft hier veelal louche 06 abbo `s ........ zolang U ze niet opent gewoon wegkieperen is er niets aan de hand...geen foto `s aanklikken, geen BIJLAGES enz... uiteraard geldt dit niet voor bijlages die met de normale msn email worden meegestuurd , en waar de afz ook daadwerkelijk een contact is ...

eclipse
door eclipse - Oct 20, 2010 om 13:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=marian26 schreef op dinsdag 19 okt 2010, 14:38]Bedankt allemaal,

Ik heb mijn vriendin de antwoorden laten lezen en mijn computer staat nu te scannen.

Marian

scannen werkt niet, GESCHIEDENIS GEHEEL, VERWIJDEREN

harrpj
door harrpj - Oct 20, 2010 om 13:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marian,
Dit is momenteel iets wat heel veel voorkomt zoals eerder gezegd is druk niet op de link want je hele adressen bestand gaat van deze rara berichtjes krijgen terwijl je niks hebt gedaan. Scannen heeft geen zin wat wel zin heeft is dat jij en je vrienden hun wachtwoord gaan veranderen! Ik had het zelfde probleem en ik krijg die berichtjes ook nog steeds maar niemand krijgt ze nog van mij. Je kunt dan ook precies zien wie zijn wachtwoord nog niet heeft aangepast.
Ik weet wel dat ik leuk op een foto sta en dat mijn vrienden allemaal al een Iphone hebben! Dat soort berichtjes kun je gewoon gelijk in je prullenbak stoppen!
Succes
Harry

blorong
door blorong - Oct 20, 2010 om 13:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Uw contactpersonenlijst is 'gejat'

Enige remedie zoals EJH reeds stelt ... verander wachtwoord van MSN cq Hotmail cq LiveMail en gebruik een 'moeilijker' wachtwoord bv A1b9H6e2 (de letters hier zijn de eerste twee letters van voornaam en achternaam, de cijfers geboortejaar ... of varianten hierop)

eclipse
door eclipse - Oct 20, 2010 om 14:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=blorong schreef op woensdag 20 okt 2010, 13:55]Uw contactpersonenlijst is 'gejat'

Enige remedie zoals EJH reeds stelt ... verander wachtwoord van MSN cq Hotmail cq LiveMail en gebruik een 'moeilijker' wachtwoord bv A1b9H6e2 (de letters hier zijn de eerste twee letters van voornaam en achternaam, de cijfers geboortejaar ... of varianten hierop)
blorong waarom wachtwoord veranderen is voor jezelf niet voor je contactpersonen.... het gaat erom dat die klojo `s je adres hebben door een ander zijn/haar adresboek... dus geschiedenis verwijderen en msn opnieuw installeren, en geen troep van onbekenbden openmaken of U hebt dit gewonnen of dat gewonnen het doel is dat je zo `n klote 06 draait en reken maar datt er veel zijn die zo stom zijn

eclipse
door eclipse - Oct 20, 2010 om 14:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

fin :-)

moeke1
door moeke1 - Oct 20, 2010 om 15:16
28 Antwoorden / 4 Vragen

@ ejh en blojong=

ik heb hetzelfde mee gemaakt,goed 14 dg geleden.Mijn schoonzoon heeft toen hetzelfde gedaan als jullie voorstellen.Nadien heb ik ook mijn wachtwoorden anders gezet,en het was opgelost.Ik heb wel naar al diegene die van mij zo n mail gehad hadden(tss 1 en 3u s'nachts) n mailtje met uitleg gezonden.(zelfs mijn baas zat daar tussen :-((( Sedert dien loopt alles weer normaal
gr van MOEKE

an
door annie1955 - Oct 20, 2010 om 17:34
8 Antwoorden / 6 Vragen

hallo marian
ik kreeg ook iedere keer van die mailtjes bij msn omdat een vriend er op het gereageerd.ik heb een mailtje naar msn gestuurd.en kreeg daar een heel goed antwoord op heb alles gedaan wat er in de mail stond en was er meteen van af.
dus even mailen naar msn

s6
groetjes annie

kr
door kreeftje - Oct 20, 2010 om 20:19
86 Antwoorden / 36 Vragen

Annie1955, wil je hier dat antwoord van msn niet vermelden?
Scheelt de gedupeerden (waaronder ikzelf ook) weer; kunnen we direct actie ondernemen.
Als je dat niet wilt doen, naar welk emailadres (van msn) moeten we dan mailen?
Ik ben er niet zo in thuis, sorry....

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 20, 2010 om 20:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er al 3 gekregen, eentje beoordeelde me zelfs met een 8 haha.
Ik open zulke onzin niet eens, kwak ze gelijk in de prullenbak.

an
door annie1955 - Oct 20, 2010 om 20:53
8 Antwoorden / 6 Vragen

hallo marian
het is te veel om hier te schrijven maar dit moet je doen:naar msn extra dan naar help,en dan misbruik rapporteren.dat ,moet je invullen en precies vertellen waar het over gaat.dan krijg je van hun een mailtje wat je moet doen.

groetjes annie

ma
door marian26 - Oct 20, 2010 om 21:47
23 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt Annie,

Dit zal ik zeker doen.

Marian

domantwoord
door domantwoord - Oct 21, 2010 om 12:33
192 Antwoorden / 0 Vragen

meestal staat in die mailtjes ook dat je de foto kan bekijken, vervolgens moet je even inloggen met je msn wachtwoord en dergelijke (zoals op wel meer msn dingen) maar krijg je niets te zien..................vanaf dat moment hebben ze echter jou msn inloggegevens ook en worden er mails vanaf jou adres verstuurd naar jou kringetje.....het sneeuwbal effect lijkt me duidelijk....
dus.....nieuw wachtwoord of zelfs een kompleet nieuw account en vervolgens minder nieuwsgierig zijn kan wel degelijk helpen om dit soort ongein te stoppen (hoewel er dan weer vast iets nieuws verzonnen word)
Samenvattend.......niet msn maar de persoon waarvan je de mail lijkt te krijgen is onbewust zelf schuldig en kan het oplossen met bovenstaande handelingen.

ennehhhhhh................heeeeeeel eventjes openen en heel even kijken is gelijk aan gewoon openen en kijken hoor....dat word nog al eens vergeten