notorious
door notorious Sep 15, 2015 om 21:26
Computers & telefonie

My Vodafone

[IMG]http://i59.tinypic.com/33a4h8l.png[/IMG]
[IMG]http://i62.tinypic.com/5whzo.png[/IMG]
Zijn er meer mensen met deze problemen? Dit loopt al eem maand of 8 en gaat elke maand door klanten service help wel maar het probleem komt elke maand terug

Mvg Nigel

2180 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2015 om 22:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is misschien handiger als u uw probleem omschrijft. Mogelijk komt de webcare van Vodafone dan hier langs.
Tik anders in het zoekvakje rechts bovenaan eens Vodafone in.....

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2015 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welk probleem? Die links werken niet.

macwouter
door macwouter - Sep 16, 2015 om 02:51
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 15 sep 2015, 22:45]Welk probleem? Die links werken niet..

Hiero en hiero.

diumenge
door diumenge - Sep 16, 2015 om 06:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=macwouter schreef op woensdag 16 sep 2015, 02:51]Hiero en hiero.Blijkt aan mijn tablet te liggen, daar werken de links niet. Op mijn PC wel, maar bedankt voor de service.

Verder dient TS maar een normaal het probleem te beschrijven, hoewel het zo te zien te maken heeft met kosten buiten de bundel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 10:21
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier het echte probleem? Het krijgen van een overzicht met beltegoed?

notorious
door notorious - Sep 16, 2015 om 13:38
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nou het probeem is dat ik genoeg mbs in mijn bundel heb maar dan krijg ik kosten dat ik buiten me bundel aan het verbruiken ben dit gebeurt niet 1x dit probleem loopt al maanfen! Rekeningen van 200€+ zijn eerder regel als uitzondering

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 13:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

In dat geval zal aan de orde zijn dat u 'apps' aan heeft staan die u niet benut. De eerste tip: schakel internet uit als u dat niet nodig heeft en vooral ook als u via WiFi kunt werken want dan is geen sprake van dataverbruik waarvoor u betaalt.

Bij ingeschakeld zijn van mobiel i-net zal er sprake zijn van apps die steeds om verbinding vragen en ook krijgen. Loop die ook allemaal na en schakel uit als u ze niet benut.

notorious
door notorious - Sep 16, 2015 om 14:58
8 Antwoorden / 2 Vragen

Maar dit is het probleem niet ik gebruik veel internet klopt maar ik heb genoeg in me bundel zitten maar voor vodafone is dit veel voordeliger om mij aan te slaan voor buiten mijn bundel ik kan het niet goed uit leggen met woorden daarom had ik die fotos er bij gedaan

Komt er op neer dat ik 100de euros te veel betaal die niet terecht zijn als ik uit einderlijk de klanten service kan bereiken (30min - 1 uur in de wacht) geven ze me gelijk en word het weer geregeld maar het kost me elke maand veel tijd en het blijft maar terug komen dit probleem ze sturen ook geen geld terug ze verreken het met de volgende maand maar ik blijf elke maand geld overmaken want de volgende rekening valt ook weer hoog uit

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2015 om 15:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp het niet zo goed denk ik.
Op het paarse plaatje zie ik dat in een halve maand al meer dan de helft van de bundel is verbruikt. Dus het verbruik zal dan in een hele maand boven/buiten de bundel zijn en uw gemiddelde verbruik per maand mogelijk ook steeds meer dan de bundel zijn.
De rekening is van een hele maand en zal de datum hebben van wanneer het contract ingegaan is (de 18e van de maand neem ik aan) en dan de kosten van 18 augustus tot 18 september aan verbruik betreffen en het abonnementstarief van een maand?
U hoeft Vodafone toch niet te bellen? U kunt ze ook via hun forum bereiken of naar een winkel gaan zie: klik hier, zie rechts op die pagina.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2015 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders eens klik hier door en vooral de algemene datatips om te zien hoe u uw verbruik kunt verminderen.
U zou ook nog een datateller app op de gsm kunnen installeren en daarmee een limiet instellen, zoals bijv. de My Data Manager: klik hier.

notorious
door notorious - Sep 16, 2015 om 16:40
8 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat me niet om me verbruik te verminderen ik werk in de scheepvaart waardoor ik niet vaak thuis ben dus gebruik mijn telefoon als pc

Het gaat er om dat ik nog genoeg mbs over heb en dan toch over me internet heen ga terwijl ik niet over me internet ga

Neem vorige maand als voorbeeld ik had nog 1gb over aan het einden van de maand en ik was 140! Euro!!! Over me abbo heen terwijl ik gewoon nog internet heb die 1gb dus als ik met vodafone bel word het wel weer geregeld maar dit kost me steeds 1-2 uur en als het 1x is vind ik dat niet erg maar dit gaat al zo 8 maanden door ben het echt spuugzat die klanten service daar is zwaar onderbemand voor rekeningen onder de 10 euro ga ik niet eens meer bellen dat is toch erg? Dus mijn vraag zijn er meer mensen die dit probleem hebben

ri
door rietje328 Dec 29, 2015 om 12:22
27 Antwoorden / 0 Vragen

Werkt u in de scheepvaart binnen of buiten Nederland? Binnen Nederland gaan data uiteraard uit uw bundel, maar midden op zee gaat dat helaas niet op.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2015 om 17:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is deze klik hier provider dan een idee voor u?
Heeft u al die/een datateller app geïnstalleerd en een limiet ingesteld? Dan kunt u beter controleren of de rekeningen al dan niet kloppen, u heeft dan 2 controle mogelijkheden. Bovendien zou u dan moeten kunnen zien wat uw provider als buiten de bundel berekent. Waar dat dan aan opgegaan is.
En uw provider via het forum benaderd?
Overbodig datagebruik zou ik toch maar iets aan doen.
Als u voor controle uitgaat van de informatie zoals gegeven met het paarse overzicht, daar staat het verbruik van een halve maand op vermeld en wat u nog voor 16 dagen over heeft en dat is minder dan de helft van het totaal van een maand.
Lees eventueel ook nog klik hier.
Ik heb overigens die problemen niet want Vodafone is niet mijn provider maar Simyo: klik hier.

ho
door hopetobehelping - Sep 16, 2015 om 21:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste notorious,

als ik uw vraag en uw antwoorden goed begrijp dan blijft u met uw internet gebruik binnen uw bundel. Uw verbruik is in totaal minder dan uw bundel. Toch krijgt u iedere maand een rekening van Vodafone voor internet kosten buiten uw bundel. Vervolgens bent u dan weer tijden aan het bellen met Vodafone die het voor u dan weer rechtzet (en de fout van Vodafone toegeven), maar dan gebeurt volgende maand weer precies hetzelfde.

Geen idee welke pogingen u al ondernomen heeft.
Als ik u was zou ik sowieso een klacht bij Vodafone indienen. U kunt het ook nog melden op het forum van Vodafone.
U zou Vodafone ook nog op facebook kunnen benaderen.
Aangezien het iedere maand weer recht gezet moet worden door Vodafone lijkt me dat Vodafone hier toch ook vanaf zou moeten willen.
Dit is wat consuwijzer aangeeft wat u kunt doen bij een klacht over uw telecomprovider, klik hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 16, 2015 om 21:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=notorious schreef op woensdag 16 sep 2015, 16:40]ik werk in de scheepvaart waardoor ik niet vaak thuis ben dus gebruik mijn telefoon als pc
Klinkt alsof je vaak in het buitenland bent, zit dit -data verbruik in het buitenland- wel in jouw abonnement inbegrepen? Daarnaast wat zegt de rekening waar deze extra kosten voor zijn? Wat zegt de telefoon zelf wat deze verbruikt?

Wij willen jou best helpen, maar daarvoor is wel dit soort informatie minimaal benodigd, anders blijf het gissen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2015 om 10:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 16 sep 2015, 21:18][quote=notorious schreef op woensdag 16 sep 2015, 16:40]ik werk in de scheepvaart waardoor ik niet vaak thuis ben dus gebruik mijn telefoon als pc
Klinkt alsof je vaak in het buitenland bent, zit dit -data verbruik in het buitenland- wel in jouw abonnement inbegrepen? Daarnaast wat zegt de rekening waar deze extra kosten voor zijn? Wat zegt de telefoon zelf wat deze verbruikt?

Wij willen jou best helpen, maar daarvoor is wel dit soort informatie minimaal benodigd, anders blijf het gissen.

Graag meer info zoals hiervoor gevraagd. U geeft aan in de scheepvaart te zitten en dat kan zijn: binnenvaart en zich veel in bijv. Duitsland, België, Frankrijk, off-shore (op de Noordzee) en dan buiten bereik van Nederlandse zend/ontvangers of grote vaart idem. Dat zal dan hoe dan ook roaming kosten met zich meebrengen als u een Nl abonnement benut.