st
door steelow Nov 11, 2012 om 15:03
Computers & telefonie

Nergens draadloos internet

ik heb sinds een tijdje alles in 1 interactief van ziggo.
hiervoor had ik internet en telefonie van tele2.

aangezien ik het internet van tele2 langzaam vond en ze niet de gewenste snelheid konden leveren ben ik eens rond gaan kijken naar een andere provider. hierdoor kwam ik uit bij ziggo.
ze vertelde me de voordelen van alles in 1 (interactief) en dat je: "overal draadloos internet hebt" volgens het vrouwtje aan de telefoon tenminste.
dit heb ik toen besteld.

ik ben nu 3 maand verder en ik heb NERGENS in huis draadloos internet, zelfs niet als ik mijn laptop of telefoon naast de router leg.

ik heb online gekeken waar het aan kon liggen (instellingen of dergelijke) maar helaas zonder succes. daarop ben ik gaan bellen met klanten service die je vanaf de huistelefoon gratis kan bereiken. deze konden mij niet helpen en ik moest een nummer bellen die 0.65 cent per minuut kost!
ik heb ruim 16 minuten met ze aan de lijn gehangen om me te laten vertellen dat er te veel verbindingen in mijn buurt zijn en dat mijn eenigste keus was de laptop bekabeld te laten (telefoons of dergelijke kan ik dus niet via wifi gebruiken)

wat mij bevreemd is dat ze er wel mee reclameren (altijd overal draadloosinternet in huis) maar dat ik dit niet kan. ze schuiven dus in feite hun probleem op naar mij.

nu zal ik vast niet de eenigste zijn, maar moet ik hiermee akkoord gaan? ik had echt verwacht dat ik in huis wifi zou hebben. abbonement opzeggen vind ik te kort door de bocht. ook las ik nergens dat als er meer internet verbindingen waren in mijn buurt, ik geen wifi zou hebben.

wat kan ik eventueel doen?

d. dessenes

5048 41 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 15:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raar verhaal. Ik neem aan dat het een nieuw modem van Ziggo betreft met wifi geïntegreerd. Kan toch niet zijn dat ze dat verkopen aan iedereen en dan zeggen dat het niet werkt omdat teveel mensen zo'n modem hebben. Lijkt me eerder dat er iets aan de instellingen niet goed is. Omdat ze er mee adverteren lijkt het mij ook dat ze het werkend moeten opleveren.

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 15:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo steelow,

Inderdaad een vreemd verhaal....
Om te beginnen zou je eens kunnen melden welk merk/type modem je hebt. En heb je de instellingen van het modem gecontroleerd? Staat het WiFi wel ingeschakeld op het modem? Zie je op de computer wel het SSID van je WiFi? Kortom, zie je het netwerk wel en kun je geen verbinding maken of zie je het hele WiFi-netwerk niet?

m.vr.gr. Freya

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 15:35
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja jullie hebben gelijk sorry. het gaat inderdaad om een nieuwe router die door de monteur is geinstaleerd. het is een cisco router. de instellingen zijn dus allemaal nagelopen door de meneer die ik ruim 16 minuten aan de lijn had. verschillende verbindingen in de router geprobeerd. we hebben hem zelfs op 5ghz geprobeerd maar hierdoor zag geen enkel toestel (telefoon of laptop/pc) het netwerk.

voor de duidelijkheid: mijn netwerk word wel herkend (modem terug gezet op 2.5 ghz) maar er is geen internet. aan de telefoon is me dus verteld dat het feit dat ik volgens mijn toestellen wel "" verbinding"" heb, maar geen internet omdat er dus teveel netwerken in mijn omgeving zijn. (37 volgens ziggo helpdesk) ik woon in een flat.

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 15:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@steelow:

Ik heb verder geen ervaring met dat modem (of met Ziggo), maar heb je al eens geprobeerd om de naam van het WiFi-netwerk (SSID) te veranderen? En heb je het al eens geprobeerd zonder WPA(2) beveiliging?

Freya

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 15:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oh, en een ander kanaalnummer?

Freya

valerius-2
door valerius-2 - Nov 11, 2012 om 15:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat ik wel vreemd vind is dat u de telefoon op draadloos wil hebben maar dat is volgens mij niet mogelijk, tenminste wat voor een telefoon gewoonhuis toestel daar moet echt een verbinding tussen zitten, Tenminste bij mij wel.TV kan wel als het een smart TV is maar dat is dan alleen voor het netwerk.Ik heb dus ook een ziggo WiFi. moden en zit ook in een flat gebouw met meerdere afnemers alleen maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan het netwerk ontvangst op mijn computer daar is de snelheid maar de helft draadloos . Dus heb ik de kabel er maar weer op aangesloten.

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 15:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 11 nov 2012, 15:47]Wat ik wel vreemd vind is dat u de telefoon op draadloos wil hebben maar dat is volgens mij niet mogelijk, tenminste wat voor een telefoon gewoonhuis toestel daar moet echt een verbinding tussen zitten, ....
Wel eens van 'smartphones' gehoord? Het maakt voor een WiFi-router echt niet uit of er een draadloze verbinding moet worden gemaakt met een laptop, computer, tablet of smartphone.....

Freya

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 15:58
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 11 nov 2012, 15:45]@steelow:

Ik heb verder geen ervaring met dat modem (of met Ziggo), maar heb je al eens geprobeerd om de naam van het WiFi-netwerk (SSID) te veranderen? En heb je het al eens geprobeerd zonder WPA(2) beveiliging?

Freya

op al deze vragen is het antwoord: ja, dit heeft de ziggo medewerker gedaan met hun handige hulp op afstand tool..

de telefoon die ik met wifi wil conecten is inderdaad een smartphone, dat een huis telefoon bekabeld moet blijven is me uiteraard duidelijk. ik heb een nieuwe game pc met een vrij nieuwe internet adapter die normaal gesproken hoge snelheid makkelijk kan verwerken. ook de kanaal nummers allemaal geprobeerd.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 15:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@valerius-2 TS zal bedoelen wifi op z'n smartphone.

Zoals ik het nu begrijp kan je dus wel verbinden met het modem, maar heb je dan toch geen internet. Heel apart. Ik zou denken dat als je kan verbinden én je internet werkt, je dan dus ook internet op laptop of ander mobiel apparaat zou moeten hebben.

Misschien helpt het om er een aparte router met wifi aan te hangen, als dat tenminste mogelijk is?

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 16:01
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 11 nov 2012, 15:47]Wat ik wel vreemd vind is dat u de telefoon op draadloos wil hebben maar dat is volgens mij niet mogelijk, tenminste wat voor een telefoon gewoonhuis toestel daar moet echt een verbinding tussen zitten, Tenminste bij mij wel.TV kan wel als het een smart TV is maar dat is dan alleen voor het netwerk.Ik heb dus ook een ziggo WiFi. moden en zit ook in een flat gebouw met meerdere afnemers alleen maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan het netwerk ontvangst op mijn computer daar is de snelheid maar de helft draadloos . Dus heb ik de kabel er maar weer op aangesloten.

had ik maar halve snelheid. ik heb GEEN wifi. smartphone (voor de duidelijkheid) en laptop/pc zeggen dat ze verbonden zijn met mijn netwerk. maar ik heb dan gewoon geen internet. ik krijg dan op mijn telefoon ook geen whatsapp berichten, emails of updates binnen. dit zelfde geld ook voor laptop/pc. wel verbinding, maar in de internet browser geen internet

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 16:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 11 nov 2012, 15:59]@valerius-2 TS zal bedoelen wifi op z'n smartphone.

Zoals ik het nu begrijp kan je dus wel verbinden met het modem, maar heb je dan toch geen internet. Heel apart. Ik zou denken dat als je kan verbinden én je internet werkt, je dan dus ook internet op laptop of ander mobiel apparaat zou moeten hebben.

Misschien helpt het om er een aparte router met wifi aan te hangen, als dat tenminste mogelijk is?

ik heb geen router en ik zou het persoonlijk van de zotte vinden dat ik een router er bij moet zetten om internet te krijgen. die van ziggo zelf zou toch voldoende moeten zijn. ik las nergens in de voorwaarden dat ik er zelf nog een router tussen moest zetten. de medewerker van ziggo vond deze optie trouwens "niet de moeite waard''.

ook sta ik er niet op te wachten nog meer kabels in mijn huis te leggen.
de router van ziggo is op 20 cm afstand van de ziggo versterker. en deze zit op nog geen 4 cm afsatand van waar de verbinding binnenkomt in mijn huis. dus ik zou zeggen dat dit vrij ideaal is (weinig afstand is weinig data verlies)

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 16:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt. Ziggo geeft tegenwoordig modems met ingebouwde draadloze router uit, ik heb nog de vorige versie, dus heb zelf een draadloze router erbij gezet. Helemaal mee eens dat het niet nodig zou moeten zijn overigens.

Ik begrijp alleen niet hoe het mogelijk is dat internet wel werkt, dat je ook verbinding hebt draadloos, maar dat dan je internet niet werkt. Lijkt mij gewoon een probleem dat Ziggo moet kunnen oplossen. Weet je wel zeker dat je verbinding hebt met je eigen router en niet die van een van de buren?

do
door donkeykong - Nov 11, 2012 om 16:17
65 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een Ziggo versterker en waarom wordt die gebruikt?

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 16:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@steelow:

Tja, misschien bij Ziggo toch maar eens aandringen op een modemruil..... Het blijft toch bizar dat je met verschillende apparaten géén internetverbinding kunt krijgen.

Freya

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 16:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 11 nov 2012, 16:16]Klopt. Ziggo geeft tegenwoordig modems met ingebouwde draadloze router uit, ik heb nog de vorige versie, dus heb zelf een draadloze router erbij gezet. Helemaal mee eens dat het niet nodig zou moeten zijn overigens.

Ik begrijp alleen niet hoe het mogelijk is dat internet wel werkt, dat je ook verbinding hebt draadloos, maar dat dan je internet niet werkt. Lijkt mij gewoon een probleem dat Ziggo moet kunnen oplossen. Weet je wel zeker dat je verbinding hebt met je eigen router en niet die van een van de buren?

de verbinding is wel degelijk van me zelf (moet ook wachtwoord invullen + netwerk naam staat ook op de router) de router is inderdaad een nieuwe MET wifi (dit staat er ook op, en ik zie hem tussen de netwerken staan) de verbinding is ook nooit vol (2 a 3 streepjes van de 4) ook niet als ik de telefoon/laptop er naast leg) dat mijn apparaten zeggen dat ze verbinding hebben, maar geen internet krijgen, is volgens ziggo dus omdat er teveel anderen om me heen zitten, en dat stoort.
op de site staat wel dat verbinding slecht kan zijn door randapperatuur in mijn huis. echter heb ik hier niet zo gek veel staan.

een ziggo versterker is gewoon een signaal versterker, die tussen de router zit en het punt van mijn huis waaruit de verbinding komt. dit zodat interactieve tv geen ruis en dergelijke krijgt.

do
door donkeykong - Nov 11, 2012 om 17:00
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 16:42]
een ziggo versterker is gewoon een signaal versterker, die tussen de router zit en het punt van mijn huis waaruit de verbinding komt. dit zodat interactieve tv geen ruis en dergelijke krijgt.

Geen idee waar je het dan over hebt, tenzij je het hebt over die aansluiting hebt die het signaal verdeeld in een TV en internet verbinding. Dat is dus een signaal verdeler en geen versterker.

Als jij rechts beneden kijkt op dat icoontje in de taakbalk, dat de verbinding weergeeft, heb je dan lokaal en internet, of alleen lokaal?

Welke sbelheid heb je trouwens van Ziggo?

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 17:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus zegt Ziggo dat doordat ze zoveel modems overal neerzetten ze vervolgens niet meer werken omdat er teveel staan. Als dat bekend wordt....

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 11, 2012 om 17:02
468 Antwoorden / 16 Vragen

Je hebt waarschijnlijk de modem Ubee EVW3200!

Onderaan de modem staat de WPA2-code, die heb je nodig.

Is de wi-fi-functie op de laptop ingeschakeld?

Krijg je wel rechtsonder een trapgewijs verticale blokjes te zien?

Mogelijk dat u ook de Wi-Fi van de modem nog moet istellen?

Je kunt de software van de Ubee EVW3200 downloaden: http://192.168.178.1/

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@donkeykong, volgens het opschrift (althans op die van mij) is het wel degelijk een versterker.

Ik heb deze: link.

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 17:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zondag 11 nov 2012, 17:02]Je hebt waarschijnlijk de modem Ubee EVW3200!

Onderaan de modem staat de WPA2-code, die heb je nodig.

Is de wi-fi-functie op de laptop ingeschakeld?

Krijg je wel rechtsonder een trapgewijs verticale blokjes te zien?

Mogelijk dat u ook de Wi-Fi van de modem nog moet istellen?

Je kunt de software van de Ubee EVW3200 downloaden: http://192.168.178.1/

heb in een eerder post aangegeven een cisco modem te hebben. ALLES is geinstaleerd door een monteur. als de wifi niet geinstaleerd zou zijn, kon ik er ook niet mee verbinden. de router is up 2 date gemaakt door hulp op afstand door ziggo.

@ diumenge.

het komt er inderdaad op neer dat aangezien hun alles overal neer zetten. ik pech heb. zo werd het me wel een beetje (met andere woorden) uitgelegd.

en het is inderdaad een versterker, geen verdeler

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 17:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 17:25]....
en het is inderdaad een versterker, geen verdeler
Lijkt me dan toch een poging waard om die versterker eens tussenuit te halen. Ik ben er een voorstander van dat je, wanneer je iets moet testen, zo weinig mogelijk componenten aansluit. Kortom, kabel uit de muur, indien noodzakelijk de verdeler, modem en niets anders.

En anders moet Ziggo maar met een ander modem komen lijkt me.....

Freya

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 11, 2012 om 17:42
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 11 nov 2012, 17:32][quote=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 17:25]....
en het is inderdaad een versterker, geen verdeler
Lijkt me dan toch een poging waard om die versterker eens tussenuit te halen. Ik ben er een voorstander van dat je, wanneer je iets moet testen, zo weinig mogelijk componenten aansluit. Kortom, kabel uit de muur, indien noodzakelijk de verdeler, modem en niets anders.

En anders moet Ziggo maar met een ander modem komen lijkt me.....

Freya

Zoals Freya het voorstelde de Cisco er tussenuit halen en vervolgens met de modem van ZIGGO de verbinding tot stand brenegen. Mogelijk dat de ZIGGO modem offline staat qua Wi-Fi!

st
door steelow - Nov 11, 2012 om 17:57
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zondag 11 nov 2012, 17:42][quote=freya schreef op zondag 11 nov 2012, 17:32][quote=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 17:25]....
en het is inderdaad een versterker, geen verdeler
Lijkt me dan toch een poging waard om die versterker eens tussenuit te halen. Ik ben er een voorstander van dat je, wanneer je iets moet testen, zo weinig mogelijk componenten aansluit. Kortom, kabel uit de muur, indien noodzakelijk de verdeler, modem en niets anders.

En anders moet Ziggo maar met een ander modem komen lijkt me.....

Freya

Zoals Freya het voorstelde de Cisco er tussenuit halen en vervolgens met de modem van ZIGGO de verbinding tot stand brenegen. Mogelijk dat de ZIGGO modem offline staat qua Wi-Fi!

cisco is de modem. wat Freya bedoeld is de versterker. ziggo werkt met 2 type modems, ubee OF cisco. de versterker heeft niks met de wifi te maken. de router heeft wel wifi

gompy2
door gompy2 - Nov 11, 2012 om 19:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@steelow,

Ik denk dat je voor dit soort vragen beter naar een ander forum kunt gaan, daar waar men weet waar het over gaat.
Probeer dit forum eens:

Klik op -> Ziggo

Maak een account aan, kost niks, en stel daar je vraag.
Suc6

freya
door freya - Nov 11, 2012 om 19:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 11 nov 2012, 19:00]@steelow,

Ik denk dat je voor dit soort vragen beter naar een ander forum kunt gaan, daar waar men weet waar het over gaat.
Probeer dit forum eens:

Klik op -> Ziggo

Maak een account aan, kost niks, en stel daar je vraag.
Suc6
Of benader ze via twitter (@ZiggoWebcare), dat wil ook nog wel eens helpen om ze 'actief' te krijgen.....

Freya

ltmvz
door ltmvz - Nov 11, 2012 om 19:57
949 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u het netwerkcentrum al geopend? Vorige week had ik opeens geen draadloos internet meer en dan zie je in het netwerkcenrtum een rood kruis waar normaal de naam van het eigen netwerk staat. Als je daar op rechtsklikt gaat de computer naar problemen zoeken en die kun je dan vervolgens proberen op te lossen. Bij mij was een stuurprogramma op non-actief gegaan.

gsm
door gsm - Nov 11, 2012 om 20:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er wordt hier veel door elkaar geroepen en dat maakt de situatie bij een zo onduidelijk gestelde vraag er niet helderder op.
Na heel veel heen en weer geklets lijkt het erop, dat er wel een goede draadloze verbinding met de Cisco modem en router (klik) is, maar dat er nog geen internet verbinding is. Er is gewoon nog een instelling in de modem router verkeerd, of het internet is nog niet geactiveerd, zie hier (klik).

De modem/router moet op de 0 dB uitgang van de versterker worden aangesloten!

do
door donkeykong - Nov 11, 2012 om 21:27
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zondag 11 nov 2012, 17:02]Je hebt waarschijnlijk de modem Ubee EVW3200!

Onderaan de modem staat de WPA2-code, die heb je nodig.

Is de wi-fi-functie op de laptop ingeschakeld?

Krijg je wel rechtsonder een trapgewijs verticale blokjes te zien?

Mogelijk dat u ook de Wi-Fi van de modem nog moet istellen?

Je kunt de software van de Ubee EVW3200 downloaden: http://192.168.178.1/

Lekker gelezen zoetermeer. Hij heeft al lang aangegeven een Cisco modem te hebben.

[quote=diumenge schreef op zondag 11 nov 2012, 17:04]@donkeykong, volgens het opschrift (althans op die van mij) is het wel degelijk een versterker.

Ik heb deze: link.

Dat is een antenneversterker voor je TV. Heeft niks met je internet signaal te maken. Dat wordt al eerder gesplitst.

do
door donkeykong - Nov 11, 2012 om 21:53
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 11 nov 2012, 20:08]Er wordt hier veel door elkaar geroepen en dat maakt de situatie bij een zo onduidelijk gestelde vraag er niet helderder op.

Zoals gewoonlijk wanneer mensen die er de ballen verstand van hebben en niet eens in staat zijn om te lezen zich er mee gaan bemoeien.

Er zit geen versterker voor je router. Je kan je signaal niet eens versterken voor je router. Je kan hooguit een Wifi versterker gebruiken, maar die zit niet voor je router/modem.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2012 om 21:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

^^^ Ga maar weer olievaten gooien, want je snapt er geen drol van.

do
door donkeykong - Nov 11, 2012 om 22:38
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 11 nov 2012, 21:53]^^^ Ga maar weer olievaten gooien, want je snapt er geen drol van.

Is dat zo? Je modem/router sluit je aan op poort 1 en die heeft geen versterking. Het werkt gewoon precies hetzelfde als de verdeler, met in dit geval versterking op je TV signaal. Niet je internet signaal.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 11, 2012 om 22:40
468 Antwoorden / 16 Vragen

Is de instelling soms abusievelijk op WPA2-Enterprise gezet i.p.v. WPA2-Personal?!

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2012 om 07:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@donkeykong, TS zegt dat hij een versterker heeft.

=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 16:05: ...
ook sta ik er niet op te wachten nog meer kabels in mijn huis te leggen.
de router van ziggo is op 20 cm afstand van de ziggo versterker. ...

Hij zegt niet dat het een wifi versterker o.i.d. is, maar een signaalversterker
=steelow schreef op zondag 11 nov 2012, 16:42: ...
een ziggo versterker is gewoon een signaal versterker, die tussen de router zit en het punt van mijn huis waaruit de verbinding komt. dit zodat interactieve tv geen ruis en dergelijke krijgt.

Jij maakt er vervolgens van dat het dus een signaal verdeler en geen versterker is.
=donkeykong schreef op zondag 11 nov 2012, 17:00: ...
Geen idee waar je het dan over hebt, tenzij je het hebt over die aansluiting hebt die het signaal verdeeld in een TV en internet verbinding. Dat is dus een signaal verdeler en geen versterker.
...

Om vervolgens te zeggen dat het wel een versterker is, maar dat het niets met het internetsignaal te maken heeft, dat laatste beweert ook niemand.
=donkeykong schreef op zondag 11 nov 2012, 21:27: ...
Dat is een antenneversterker voor je TV. Heeft niks met je internet signaal te maken. Dat wordt al eerder gesplitst.

Het is wel degelijk een versterker en dat apparaatje splits verder helemaal niets, het is inderdaad geen wifi versterker. Het signaal wordt ook niet eerder gesplitst, de versterker is het eerste apparaatje dat je aansluit na de binnenkomst van het signaal.

do
door donkeykong - Nov 12, 2012 om 11:27
65 Antwoorden / 0 Vragen

Een kabelaansluiting is normaal alleen geschikt voor radio en TV. Voor internet en telefonie moet hij geschikt gemaakt worden en dat doe je met een signaal verdeler.

https://static.ziggo.nl/images/installatieinstructie-module-1-maak-de-kabelaansluiting-geschikt_tcm14-1920.pdf

Als je dat signaal versterkt zonder te verdelen zou je geen TV kunnen kijken.

Je internet signaal hoef je ook helemaal niet te versterken. Je moet alleen zorgen dat je modem naast je AOP staat. Vanaf dat punt kan je UTP kabels gebruiken van welke lengte dan ook. Een internetsignaal versterken is onzin.

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 12:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=donkeykong schreef op maandag 12 nov 2012, 11:27]Een kabelaansluiting is normaal alleen geschikt voor radio en TV. Voor internet en telefonie moet hij geschikt gemaakt worden en dat doe je met een signaal verdeler.

https://static.ziggo.nl/images/installatieinstructie-module-1-maak-de-kabelaansluiting-geschikt_tcm14-1920.pdf

Als je dat signaal versterkt zonder te verdelen zou je geen TV kunnen kijken.

Je internet signaal hoef je ook helemaal niet te versterken. Je moet alleen zorgen dat je modem naast je AOP staat. Vanaf dat punt kan je UTP kabels gebruiken van welke lengte dan ook. Een internetsignaal versterken is onzin.

@donkey Je bent moeilijk te overtuigen, maar stel je even eerst goed op de hoogte:

De PDF (klik) geeft de situatie, zonder breedband versterker. Wanneer je de Ziggo versterker gebruikt vervalt de splitter en wordt die functie overgenomen door de versterker, zie onderstaande link.

Hier het Ziggo aansluitschema met breedbandversterker. De breedband versterker moet rechtstreeks op de wandcontactdoos, dus zonder de gewone splitter. Het afgebeelde modem is denk ik een Motorola. De modem, in het geval van TS, is een Cisco en dat is tevens ook een router met Wifi en 4 LAN poorten. De modem moet op de tweede aansluiting van links (0 dB, ofwel: geen versterking).

Ik moet er wel bij zeggen dat ik kortgeleden ergens zo'n versterker heb aangesloten, wat nodig was voor de Cisco digitale HD recorder en dat het internet daar nu problematisch werkt. Het internet werkt wel goed rechtstreeks op de Motorola modem, maar is veel te langzaam indien aangesloten via een Wifi router, ook via de LAN poorten!
TV ontvangst en interactieve TV is wel prima.
Daar ga ik dus binnenkort nog even weer naar kijken.

do
door donkeykong - Nov 12, 2012 om 12:18
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 12 nov 2012, 12:11]
@donkey Je bent moeilijk te overtuigen, maar stel je even eerst goed op de hoogte:

De PDF (klik) geeft de situatie, zonder breedband versterker. Wanneer je de Ziggo versterker gebruikt vervalt de splitter en wordt die functie overgenomen door de versterker, zie onderstaande link.

Hier het Ziggo aansluitschema met breedbandversterker. De breedband versterker moet rechtstreeks op de wandcontactdoos, dus zonder de gewone splitter. Het afgebeelde modem is denk ik een Motorola. De modem, in het geval van TS, is een Cisco en dat is tevens ook een router met Wifi en 4 LAN poorten. De modem moet op de tweede aansluiting van links (0 dB, ofwel: geen versterking).

Dat schrijf ik toch

[quote]Je modem/router sluit je aan op poort 1 en die heeft geen versterking. Het werkt gewoon precies hetzelfde als de verdeler, met in dit geval versterking op je TV signaal. Niet je internet signaal.

Er wordt hier gesuggereerd die versterker er tussenuit te halen, maar dat kan dus niet in dit geval, want dan ben je je verdeler kwijt.

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 12:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aanvulling breedbandversterker:
Met de breedbandversterker worden enkele hulpstukken en een losse splitter voor het radio signaal meegeleverd.

gsm
door gsm - Nov 12, 2012 om 12:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=donkeykong schreef op maandag 12 nov 2012, 12:18]Er wordt hier gesuggereerd die versterker er tussenuit te halen, maar dat kan dus niet in dit geval, want dan ben je je verdeler kwijt.
Je kunt wel gemakkelijk even de versterker er tussenuit halen en de oude splitter terugplaatsen, als je die (nog) hebt, om zo het internet te testen zonder de versterker.

do
door donkeykong - Nov 12, 2012 om 12:39
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 12 nov 2012, 12:23]Aanvulling breedbandversterker:
Met de breedbandversterker worden enkele hulpstukken en een losse splitter voor het radio signaal meegeleverd.

Die je gebruikt als je je aansluitpunt in de woonkamer vervangt door een één-gats doos.

do
door donkeykong - Nov 12, 2012 om 12:47
65 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 12 nov 2012, 12:33][quote=donkeykong schreef op maandag 12 nov 2012, 12:18]Er wordt hier gesuggereerd die versterker er tussenuit te halen, maar dat kan dus niet in dit geval, want dan ben je je verdeler kwijt.
Je kunt wel gemakkelijk even de versterker er tussenuit halen en de oude splitter terugplaatsen, als je die (nog) hebt, om zo het internet te testen zonder de versterker.

Moet je hem dus wel hebben ja. Je kan die versterker er niet zo maar even tussenuit halen zoals bijvoorbeeld Freya suggereert, omdat het voor het internet signaal geen versterker maar een verdeler is en zonder verdeler heb je helemaal geen internet.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Nov 12, 2012 om 14:08
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo steelow.

Wat vervelend dat je helemaal geen gebruik kan maken van draadloos internet. Ik vind het ook raar, dat we dit nog niet hebben kunnen oplossen. Ik geloof niet dat er zo veel storingsfactoren in je omgeving zouden zijn, dat het onmogelijk is om van wifi gebruik te maken. Er moet dus gekeken worden naar een andere oplossing.
Zou je ons een mail kunnen sturen op ziggowebteam@ziggo.nl met je klantnummer en postcode/huisnummer? Graag Kassa en tav JS in de onderwerpregel vermelden. We gaan je dan verder helpen.

Mvg. Julius
Ziggo Webcare