sjefdehaas
door sjefdehaas Jan 7, 2013 om 14:11
Computers & telefonie

NHA

Ben sinds 2006 lid van NHA te panningen ben geabonneeerd op modelspoorbouw heb 4 jaar altijd het pakkket op tijd boinnen gekregen, nu moet ik bijna iedere maand bellen waar het blijft en dat al ongeveer 1.5 jaar ;lang, hen laatst ook gebeld en gister weer een mail, maar dit mag allemaal niet baten, op mijn telefoon reageerde ze met ja pas in juni weer tot ik navraag deed toen zei ze is verstuurd naderhand zegt ze moet nog verstuurd worden en geef ze de computer de schuld dat die een eigen leven is gaan loijden dit geloof ik niet want te mens bedient het Heb geen betalingsachterstand want betaal altijd gelijk na ontvangst, hoop dat u hier iets mee kan [edit - red.] dank u

2892 8 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jan 7, 2013 om 18:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*is er geen alternatief waar je dan terecht kunt

sjefdehaas
door sjefdehaas - Jan 7, 2013 om 20:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 7 jan 2013, 18:57]*is er geen alternatief waar je dan terecht kunt

sjefdehaas
door sjefdehaas - Jan 7, 2013 om 20:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee NHA zijn de enige die dit doen, het is uniek omdat er ook een bouwmodel bij zit, alleen voel ik mij bedonderd

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 7, 2013 om 20:57
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Sjefdehaas,

Ik heb de website van NHA bestudeerd en ik stel vast dat zij de cursus "modelspoorbouw" niet (meer) aanbieden. Met andere woorden: Als u uzelf nu alsnog zou willen bekwamen in de edele kunt van het modelspoorbouwen met al die fraaie Duitse bouwwerken van het onvolprezen merk Faller en treinen van Märklin en Fleischmann, zou u bij NHA bot vangen. U bent waarschijnlijk de laatste die deze cursus nog volgt. In Nederland betekent dit onherroepelijk dat NHA van u af wil omdat zij u beschouwen als een boze geest uit een duister verleden. Ik heb daar als oude Duitser veel ervaring in.

U staat dus voor de keuze om te stoppen met uzelf en NHA verdriet te blijven doen door de relatie te beëindigen of om het conflict aan te gaan door zolang het nog kan NHA te dwingen haar verplichtingen om uw opleiding tot gediplomeerd Eisenbahngleisenknotenpunkthinundherschieber te voltooien.

Gesundheit,
HerrDoktorOetker

sjefdehaas
door sjefdehaas - Jan 8, 2013 om 09:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op maandag 7 jan 2013, 20:57]Lieber Sjefdehaas,

Ik heb de website van NHA bestudeerd en ik stel vast dat zij de cursus "modelspoorbouw" niet (meer) aanbieden. Met andere woorden: Als u uzelf nu alsnog zou willen bekwamen in de edele kunt van het modelspoorbouwen met al die fraaie Duitse bouwwerken van het onvolprezen merk Faller en treinen van Märklin en Fleischmann, zou u bij NHA bot vangen. U bent waarschijnlijk de laatste die deze cursus nog volgt. In Nederland betekent dit onherroepelijk dat NHA van u af wil omdat zij u beschouwen als een boze geest uit een duister verleden. Ik heb daar als oude Duitser veel ervaring in.

U staat dus voor de keuze om te stoppen met uzelf en NHA verdriet te blijven doen door de relatie te beëindigen of om het conflict aan te gaan door zolang het nog kan NHA te dwingen haar verplichtingen om uw opleiding tot gediplomeerd Eisenbahngleisenknotenpunkthinundherschieber te voltooien.

Gesundheit,
HerrDoktorOetker

sjefdehaas
door sjefdehaas - Jan 8, 2013 om 09:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ben hier al 6 jaar lid van, je kunt modelspoorbouw vinden op www.modelspoorbouw.nl

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 8, 2013 om 21:15
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Sjefdehaas,

Inderdaad zie ik de website modelspoorbouw ook. Aber, es gibt ein unheimliches Gefühl. Het lijkt een wat kwijnend bestaan te lijden. Er staat bijvoorbeeld een zeer gering aanbod van die schitterende bouwwerken van Faller op. Het lijkt alsof ze nog een paar laatste doosjes hebben liggen. Weet u of deze website wordt onderhouden en dat er bijvoorbeeld nieuwe aanbiedingen zijn geplaatst in de afgelopen maanden? Op de van de NHA treft u geen enkele verwijzing aan naar modelspoorbouw. Men vindt het daar dus niet de moeite waard om te vermelden.

Er staat echter ook een telefoonnummer +31(0)77-3067015 dat zo te zien niet van een geldschrapers afpoeiercentrale is. Er zit waarschijnlijk een hobbyist achter met sympathie voor hobbyisten. U kunt dus een gesprek aangaan over de vitaliteit en toekomstverwachtingen van de modelspoorbouw en als daar perspectief voor is dan zult u ongetwijfeld afspraken kunnen maken over de correcte bezorging van het periodiek. Houdt u er echter rekening mee dat de "Afdeling Modelspoorbouw" van NHA waarschijnlijk door vertrek of overlijden van de "Meester{s)" tot stilstand is gekomen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

vatrogasci
door vatrogasci - Feb 2, 2013 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sjefdehaas

Ik ben nu ook al een tijdje op de cursus modelspoorbouw HO van Hobby-Academie en ik moet zeggen bij mij (in België) worden de pakketten nog netjes op tijd geleverd hoor.
Intussen zit ik aan aflevering 49 en blijkbaar gaat het nog door tot nummer 60.

Wat ik wel jammer vind is het feit dat ze na een tijdje dezelfde spullen beginnen op te sturen en dan zit je met enkele huisjes die hetzelfde zijn (maar goed dat er nog hobbyisten zijn om die dan over te nemen).
EN
Tot voor kort zat er bij elke zending een foto van wat je bij het volgend pakket als kado kon verwachten en soms kwam het voor dat je helemaal iets anders kreeg.
Bij de automodellen van Herpa bijvoorbeeld waar toch hedendaagse modellen werden gepresenteerd en uiteindelijk kreeg je dan een setje met twee oldtimers (en diezelfde set heb ik intussen ook al twee keer ontvangen)

Mijn volle kaart met spaarzegels is net opgestuurd dus ik ben benieuwd of ik het beloofde geschenk zal ontvangen

Ik hoop alsnog dat het bij jou weer in orde komt

mvg

Kris