is
door isdanielle Nov 23, 2009 om 11:52
Computers & telefonie

Nieuw mailadres met outlook synchroniseren

Ik heb al een bestaand emailadres bij planet, maar heb een nieuwe aangemaakt (met hetzelfde abbonnement). Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met oulook via dit nieuwe mailadres mail kan versturen en ontvangen? Daarnaast wil ik er ook graag voor zorgen dat de mailtjes die ik nog krijg op mijn oude adres, op het nieuwe binnenkomen...Help!

8476 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo isdanielle,

Handig om te weten is of het om Outlook (onderdeel van het Office-pakket) gaat of om Outlook Express (onderdeel van Windows). In principe kun je gewoon Outlook (Express) starten en via Extra > Accounts > tabblad: E-mail een nieuw account toevoegen. Vul daar dezelfde gegevens voor wat betreft de pop en smtp server in en het nieuwe e-mailadres.
Je kunt dan dus van beide e-mailadressen de mail ophalen en ook versturen via één van de twee e-mailadressen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Freya
Ontvangen gaat wel op die manier maar verzenden is mij dus nog nooit gelukt, maar ja dat is ook niet nodig.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het om hetzelfde email adres gaat op 2 pc's moet je tenminste op 1 pc de optie "leave mail on server" toepassen.
Als je dit niet doet komt het mailtje alleen terecht op de pc die het eerst de post ophaalt.
Blijf je met 2 pc's werken kan IMAP i.p.v. POP systeem een optie zijn.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo isdanielle,
i
Als je meerdere accounts hebt aangemaakt in outlook en je wilt verzenden via een account dat niet je standaard-account is moet je voor het verzenden aangeven via welk account het verzenden moet gebeuren. Anders wordt je mail altijd via je standaard account verzonden.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op maandag 23 nov 2009, 14:27: @Freya
Ontvangen gaat wel op die manier maar verzenden is mij dus nog nooit gelukt, maar ja dat is ook niet nodig.
Groet Valerius

Voor verzenden gebruik je aaltijd SMTP server van de provider waar je op dat moment aan het internet hangt.
Sommige providers staan het toe om buiten het domein te verzenden maar dan met gebruikersnaam en password.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Isdanielle,
nog even een nabrander: bij Gebruikersnaam moet waarschijnlijk ook het complete e-mailadres vermeld staan.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op maandag 23 nov 2009, 15:10:

Voor verzenden gebruik je aaltijd SMTP server van de provider waar je op dat moment aan het internet hangt.
Sommige providers staan het toe om buiten het domein te verzenden maar dan met gebruikersnaam en password.

Er yeah.. maar het lijkt me toch wel redelijk handig om niet zonder meer de SMTP server van de toevallige ISP te nemen.. en zeker niet met draadloze verbindingen.. stel liever altijd je echte ISP in (met verificatie en TLS (vroeger SSL - al is dat een beetje te kort samengevat)) .. dan weet je in elk geval (als je certificaten kloppen) dat er op het stuk wat jij onder controle hebt niemand zit mee te lezen...

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt in beide email programma's, dus zowel in Outlook 2003/2007 (onderdeel van Office) of Outlook Express (onderdeel van Windows XP) aangeven met welk email account je de mail wilt verzenden IN het te verzenden mailtje, dus het hoeft niet van te voren in accounts te worden ingesteld, ontvangen maakt niet uit.

kruimbo.